Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kyllä. Meidän notkoselkien kannattaakin reenata ja jäykistellä persettä sekä syviä vatsoja. Mulla lähtenyt jo vähän asento korjaantumaan.

Void, perhana. Ihmettelinkin rekisteröidessä kun oli 10 vuotta eri foorumeilla käyttämäni nimimerkki viety. Identiteettivaras! :D
Haha, keksin tämän vaan paremman puutteessa, anteeksi :D

Palautuvatko voimatasot samaan tapaan, kuin lihakset lihasmuistilla treenitauon jälkeen?

Kiitos.
Kyllä ne voimat yleensä takas tulee myös nopeesti.

Älä nyt mies hyvännen aika noin paljoa streessaa siitä intistä. ;)

Itse en treenannut 6kk ajan ollenkaan enkä kiinnittänyt mitään huomiota ruokavalioon. Painoa tippui jotain 10kg mistä suurin osa lihasta. Heti intin jälkeen rupesin taas treenaamaan ja syömään järkevästi niin noin 2kk päästä olin taas samoissa lihoissa ja voimissa kuin ennenkin.

Onko normaalia, kun nyt 2 kertaa treeneissä olen tehnyt dippiä niin tulee kipua rintalastaan, tai siis tohon tissien väliin :)
Täältä luin että olis ihan normaalia, menee pois aikanaan?

Onko normaalia, kun nyt 2 kertaa treeneissä olen tehnyt dippiä niin tulee kipua rintalastaan, tai siis tohon tissien väliin :)
Täältä luin että olis ihan normaalia, menee pois aikanaan?

Alussa ainakin itelläkin tuli rintalasta kipeeks, menee ajan kanssa ohi varmaankin sullakin

Moni ruispitoisuus prosenttista ruisleipää syötte?

Vaasan ruispaloissa näkyis olevan 10% ja Fazerin Myslipuikulassa samoten. Onko jossain enempi/vähempi?

Siis mitä? Ruis- vai kuitupitoisuus?

edit. olin hitaampi, mutta lisätään vielä, että 100% ruisleivistäkin löytyy hyvänmakuisia, mutta yksilöllistä lienee että kuinka paljon kenelläkin pakki kestää mitäkin pitoisuuksia.

Kyllä ne voimat yleensä takas tulee myös nopeesti.

Älä nyt mies hyvännen aika noin paljoa streessaa siitä intistä. ;).

En en. :D Ajattelin vain että jos sitä vaikka panostaisi enemmän voimaan tässä nyt ennen inttiä, kun se paino putoaa siellä kuitenkin. Toki ne voimatasotkin laskee että eikai sillä niin väliä ole kunhan treenaa.

...mutta lisätään vielä, että 100% ruisleivistäkin löytyy hyvänmakuisia, mutta yksilöllistä lienee että kuinka paljon kenelläkin pakki kestää mitäkin pitoisuuksia.

Omasta mielestäni kaikki 100% ruisleivät maistuvat ja tuntuvat lähinnä puulta. :D (makuasia tosin) En niin paljon jaksa hifistellä, että herkullisista ruispaloista luopuisin!

Moni ruispitoisuus prosenttista ruisleipää syötte?

Lähes aina 100%:sta, luonnollisesti. Salosen hiivaton/lisäaineeton ruisreikäleipä on ehdottomasti parasta. Täysruista, suolaa ja vettä valmistusaineina. Siitä ei resepti ja terveellisyys pahemmin parane enää.

Nykyään teen sihtiruisjauhosta pitsapohjatkin niin saa niistäkin hifisteltyä megaterveellistä. Näissä uusissa sihtiruisjauhoissa kun on jo 20% kuitua.

Mimmosias liikkeitä voisi tehdä takapuolen ''pienentämiseksi''. Työssä pitää istua penkillä ja takapuoli paisunut muuhun kehoon nähden. Muutenkin kroppa vähän notkolla ylävartalosta alaspäin. Mieluiten jotain liikkeitä mieluiten kotona tehden, vai onko se juoksulenkki ainut mahdollisuus.. ?

Vatsalihakset vähän eri korkeuksilla

Teenkös noita vatsatreenejä väärin vai mikäs tässä on kun vatsalihakset on hieman eri korkeuksilla.
Oikeat kaksi ylinta ovat 2cm korkeammalla ja vasemmat sitten alempana. Näyttää hieman oudolta kun ylin oikea näyttää koskettavan oikeaa rintalihasta, työntyy tuohon väliin, mutta vasen taas on alempana.

Puristanko oikealla enemmän ja se on sitten kehittynyt enemmän vai onko tuo vain ''ihan-sama'' ilmiö? :D

Teenkös noita vatsatreenejä väärin vai mikäs tässä on kun vatsalihakset on hieman eri korkeuksilla.
Oikeat kaksi ylinta ovat 2cm korkeammalla ja vasemmat sitten alempana. Näyttää hieman oudolta kun ylin oikea näyttää koskettavan oikeaa rintalihasta, työntyy tuohon väliin, mutta vasen taas on alempana.

Puristanko oikealla enemmän ja se on sitten kehittynyt enemmän vai onko tuo vain ''ihan-sama'' ilmiö? :D

Haha:D Geneettisistä syistä, eli sun anatomia on tuollainen.

No perkele... Noo, tuohan tuo ''epägeometria'' hieman vaihtelua noihin normaaleihin sikspäckeihin <:D Tosin välillä näkyy, välillä ei, rasvaprossa vissii sen verran iso.

Mimmosias liikkeitä voisi tehdä takapuolen ''pienentämiseksi''. Työssä pitää istua penkillä ja takapuoli paisunut muuhun kehoon nähden. Muutenkin kroppa vähän notkolla ylävartalosta alaspäin. Mieluiten jotain liikkeitä mieluiten kotona tehden, vai onko se juoksulenkki ainut mahdollisuus.. ?

Rasvat veks niin takapuolikin pienentyy. Prässit ja kyykyt ottavat takapuoleen ja itselleni tuonut kireyttä ja muotoa peffaan.

Noni nyt onki sit mun vuoro kysyä. Oon kesän alussa alottanut nä salihommat, eka ei ollu mitenkää säännöllistä salilla käynti mut nyt oon pari viikkoa ottanu punttia 2-4 kertaa viikossa. :puntti:

Noniin ja itse kysymyksee, milloin kannattaisi alkaa nauttimaan lisäravinteita ja millä lisäravinteilla kannattaisi aloittaa. Aluksi varmaan pärjää kunnon ruualla ja olenkin nyt koittanut vetää paljon proteiiniä eli lähinnä raejuustoa ja rahkaa. Eli koska ravinteita ja mitä ravinteita?
Kiitos etukäteen.:worship:

Peruspalkkarista kannattaa lähtee liikkeelle. Eli reenin jälkeen kiskaset hetulaan. Voit ostaa valmis palautusjuoman missä on prodet ja hiilarit valmiiks sekasin tai sitten sekotella itse heraa ja maltoa.

Perus ruokakuviot muuten kunnossa niin eipä sitä juuri muuta tarvitse. Muista myös vitamiinit yms.

Back
Ylös Bottom