Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Terve, olen uusi täällä, mutta kuntosalilla olen käynyt muutaman kuukauden. Treeni sujuu muilta osin hyvin, mutta vatsalihasten treenaamiseen tarvitsisin neuvoja. Ikää on 17, pituutta 178 ja painoa 64. Rasvaprosentti on mitattu pari kuukautta sitten, ja silloin se oli 9.5. Salilla käyn 3 kertaa viikossa, joskus jopa 4. Pari viikkoa sitten aloitin lenkkeilyn, n. 3x viikossa.

Jännittämättä vatsalihaksiani, ylimmät vatsalihakset näkyvät hieman. Mutta kun jännitän lihaksia, minulla näkyy "8-pack". Minkälaisia vatsalihasharjoituksia minun täytyisi tehdä, jotta saisin vatsalihakset näkymään hyvin ilman jännitystä? Tähän asti olen vetänyt salilla vatsoja vain vatsapenkissä, ja joskus vatsadippi-laitteessa. Kotona minulla on vatsapenkki ja matto. :)

En tiedä tuliko kysymys oikeaan osioon, mutta olisin kiitollinen jos joku viitsisi pistää tänne joitain liikkeitä, jotka on todettu toimiviksi. Kiitokset jo etukäteen! :)

Terve, olen uusi täällä, mutta kuntosalilla olen käynyt muutaman kuukauden. Treeni sujuu muilta osin hyvin, mutta vatsalihasten treenaamiseen tarvitsisin neuvoja. Ikää on 17, pituutta 178 ja painoa 64. Rasvaprosentti on mitattu pari kuukautta sitten, ja silloin se oli 9.5. Salilla käyn 3 kertaa viikossa, joskus jopa 4. Pari viikkoa sitten aloitin lenkkeilyn, n. 3x viikossa.

Jännittämättä vatsalihaksiani, ylimmät vatsalihakset näkyvät hieman. Mutta kun jännitän lihaksia, minulla näkyy "8-pack". Minkälaisia vatsalihasharjoituksia minun täytyisi tehdä, jotta saisin vatsalihakset näkymään hyvin ilman jännitystä? Tähän asti olen vetänyt salilla vatsoja vain vatsapenkissä, ja joskus vatsadippi-laitteessa. Kotona minulla on vatsapenkki ja matto. :)

En tiedä tuliko kysymys oikeaan osioon, mutta olisin kiitollinen jos joku viitsisi pistää tänne joitain liikkeitä, jotka on todettu toimiviksi. Kiitokset jo etukäteen! :)
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=46998 tosta :)

Kaverini on 173cm pitkä, painaa 80kg, murrosiässä vielä, 15 vuotias.

Haluaa läskit pois ja sixpackin tilalle.

Neuvoja? Ite oon antanu vatsaohjelman ja sanonu et elä syö nii helvetisti sitä ruokaa enää, vaik kyl pitäsi syödä jos vatsalihakset haluu mut jos haluu laihtuu ni ei sais syödä nii paljo...

Sit kaveri käy nykyään uimassa, jos se auttais jotain.

Kaverini on 173cm pitkä, painaa 80kg, murrosiässä vielä, 15 vuotias.

Haluaa läskit pois ja sixpackin tilalle.

Neuvoja? Ite oon antanu vatsaohjelman ja sanonu et elä syö nii helvetisti sitä ruokaa enää, vaik kyl pitäsi syödä jos vatsalihakset haluu mut jos haluu laihtuu ni ei sais syödä nii paljo...

Sit kaveri käy nykyään uimassa, jos se auttais jotain.

Paljon protskua, vähän hiilareita, jos haluaa läskit pois niin aerobista kandeis tehä, mutta tottakai salia siinä sivussa jos vaan puhti riittää. Tosin tulokset saattaa salilta olla vähän huonommat jos tekee aerobista tiuhaan samalla kun punttaa.

ois tarkotus taas ruveta käymään 2x viikossa salilla mimmosta treenijakoa suosittelisitte.. Jalat voisin jättää vähemmälle.. oon 33 185/85...ja jos sais lihasmassaa kasvatettuu kans.. entäs suunnilleeen noi protskut hiilarit ja rasvat.. mimmosta jakoa ..Tiistai torstai.. et ois päivä väliä treenis Yritin kyllä kattella vanhoista osioista mut ei osunu heti sopivaa silmää..

antakaa tuohon joku esimerkki siis treeniohjelma ...Paljonko pitää olla painoa kohti protskua hiilareita ja rasvaa..ööö

antakaa tuohon joku esimerkki siis treeniohjelma ...Paljonko pitää olla painoa kohti protskua hiilareita ja rasvaa..ööö
Johan sua tuolla jo neuvottiinkin, mutta tässä on. Tämän voi sit tehdä kaksi kertaa viikossa.

Koko kroppa kerralla by Arc:

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

Mistä olet saanut päähäsi että YLI 10toistoa ei kasvattaisi lihasta? Sitäpaitsi miten sä muka treenaisit noita liikkeitä tehokkaasti toistovälillä 4-10?

Mistä olet saanut päähäsi että YLI 10toistoa ei kasvattaisi lihasta? Sitäpaitsi miten sä muka treenaisit noita liikkeitä tehokkaasti toistovälillä 4-10?

Mistä olet saanut päähäsi ettei kyykkyä kannata tehdä 500 toiston sarjoilla? Ja kyllä ne lihat kasvaa 15 toistollakin, mutta on oltava kunnon vastus. Ja olenko väittänyt että noita liikkeitä pitäisi käyttää (oletan että tarkoitat jhulmin liikkeitä)?

Khyl ne muropakettien kyljessä olevat hiilarinmussuttajaneiditkin tietävät, että 2 gramman kässärillä saadaan hyvä kroppa :rock:

Elä Vurki katso asioita niin mustavalkoisesti. On sillä treenaamisella muitakin funktioita kuin lihastenkasvatus. Jhulmin liikepaketti ei välttämättä ole siihen lihaskasvuun optimaalinen, mutta tarkoittaako se sitä, että se olisi jotenkin huono?

MOIKKA :) täällä ois uus mutsi vailla neuvoja. oon ihan pihalla näistä sivuistakin vielä, onkohan tämä oikea paikka kirjoittaa tätä.. tässä kuitenkin;
oon 33 v, pituus 172 ja paino 72. rasvaa siis kertynyt vyötärölle, sen haluaisin pois. kuntosalia olen harrastanut jonkun verran, viimeisen vuoden aikana lähinnä lihasta kasvattavia raskaita sarjoja. tarkotus on saada voimaa, tavoite olisi, että vuoden päästä pystyisin nostamaan penkistä 20 kertaa sen mikä menee nyt kerran (45 kg). onkohan mahdoton tehtävä... jalkakyykky tolla painolla menee jo sen 20 kertaa aika helposti. myös leukaa pitäisi pystyä vetämään, eli positiivista olisi jos saisi vähä painoa pois..
mulla on tosi huono kuri makeansyömisen suhteen, mättöä menee jos kaapissa on. siis ongelma; haluaisin jonkun selkeän ruokavalion ja vähän ohjetta tuohon lihasten treenaamiseen. vai pitäisikö ensin pudottaa painoa joku 5 kg ja sitte alkaa voimaharjotus? tai riittääkö jos pidän päivän kalorit siinä 2000 kieppeillä (koska se jo auttaa minua jättämään makeat syömättä jos lasken tiukasti)? oon ihan ulalla miten tästä jatkan.. tuo vyötärö kun ei ole tästä kaventunut kun sorrun liikaa syömiseen vaikka treenaankin suht säännöllisesti.

jaksoiko kukaan lukea? vielä mukavampi olisi jos joku jotain jaksaisi kommentoida :) kiitos!

Moi! Olisiko jollakin vinkkejä millaisia liikkeitä voisin tehdä kotioloissa. Käytössä on kuntopyörä, leuanvetotanko ja 10 kilon käsipainot. Millaisia liikeitä tarvitsisi tehdä että saisin ylävartaloa lihaksikkaaksi? Olen 15v, 165cm ja 67kg. Penkistä nousee 60kg. Pelaan lätkää kolme kertaa viikossa.

Eli voisiko joku pistää jonkun treeniohjelman millä saisin ylävartaloon lihaksia ja ehkä vähän jalkoihinkin. Jos joku jaksaa niin iso kiitos!

Tänään salilla ku tein penkkiä niin tuntui pistävää kipua kyynärpäässä, mistä vois johtua?
sama kipu tuntu 2 päivää sitten ku tein myös penkkiä

Back
Ylös Bottom