Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Opettele penkkaamaan kyynärpäät lähellä kroppaa, säästää olkapäitä ja pienentää loukkaantumisriskiä.

Ihan semmonen kysymys että voiko dietin aikana saada max tuloksia nostettua ? is it possible ??? lihasmassan hankita nyt ei onnistu mutta voiko nykyisiin "lihaksiin" saada lisää potkua ?

Kirjassa luki vaan, että jos tekee kapealla otteella kyynerpäät sivulla ottaa ojentajaa paremmin kuin kiinni kropassa ja mulle on sanottu että kun pitää ne kropassa niin ottaa puhtaasti ojentajiin. Kumpi oikeasssa ?:S

Joo mutta voin melkeen sanoa että se on todella vaikeaa. Sillon pitää olla kaikki palaset kohdallaan. Mielummin totuttelisin dietillä siihen ajatukseen että yritetään ylläpitää tuloksia ja selvitä mahdollisimmat vähin tappioin
:dance2:

Joo mutta voin melkeen sanoa että se on todella vaikeaa. Sillon pitää olla kaikki palaset kohdallaan. Mielummin totuttelisin dietillä siihen ajatukseen että yritetään ylläpitää tuloksia ja selvitä mahdollisimmat vähin tappioin
:dance2:

Kyllä sitä maksimivoimaa saa ylös laihdutuskuurillakin. Voiman kasvu johtuu hermojen paranemisesta eikä lihaksen kasvusta(dieetillä). Itsellä ainakin nousee dieetillä sarjapainot:david:

Kyllä sitä maksimivoimaa saa ylös laihdutuskuurillakin. Voiman kasvu johtuu hermojen paranemisesta eikä lihaksen kasvusta(dieetillä). Itsellä ainakin nousee dieetillä sarjapainot:david:
No kyllä mä sen tiedän. Itellä ainakin kääntyy kehitys laskun heti kun kalorit menee miinuksen puolelle...

Et oo tainnu venytellä 'kiertäjäkalvosinta'?
Kannattaa antaa olkapään levätä vaikka viikon, kattoopi sitten jos se vaikka parantuisi :)

E: unohdin kysyä, että sopiiko Kreatiini ja Glutamiini dietille?

Niin, kun kivun huomasin ja se toistui, annoin olkapäiden levätä vajaa 2 viikkoa. Kipu uusiutui :down:
Mutta kokeilenpa tuota kiertäjäkalvosinvenytystä, ja annan vielä vähän lepoa.

Treenaan tällä hetkellä kotioloihin sovitetulla Kultaisella kuusikolla. Olen tuumannut aloittaa uuden ohjelman maaliskuussa. Treenin pitäisi olla kovaa. Mietintää tuottaa ohjelmatyypin valinta: tavoitteena on kehittää kaikkea paljon, eli voimaa, kestävyyttä, lihasmassaa jne. Onko Starting Strength liian samankaltainen G6:n kanssa, että kannattaisi tuohon perään laittaa? Olisiko joku 2-jakoinen parempi? Ajattelin treenata 3-5 krt. viikossa + aerobiset.

Ei mitään monijakoisia ainakaan aluksi. Otat jonkun yksinkertaisen PERUSLIIKKEITÄ sisältävän 1-jakoisen. SS soveltuu siihen juuri mainiosti.

Oon tunari, nii valaiskaahan mua... En oo iha varma miten toi lisäaineet tehää :D Tai siis, mul on niitä, oon vaan lisänny vähä veteen ja sitte ottanu sillee, joskus en oo saanu ees tiettyjä alas asti...

Osaakos joku neuvoa? Mul on shaker ja protskujauhoo.

Oon tunari, nii valaiskaahan mua... En oo iha varma miten toi lisäaineet tehää :D Tai siis, mul on niitä, oon vaan lisänny vähä veteen ja sitte ottanu sillee, joskus en oo saanu ees tiettyjä alas asti...

Heitä ohjeen mukaan (tavallisesti se on se 30g) jauhoja veteen tai maitoon (ite laitan maitoon) ja sekoita :D.

Ja jotkut vaan oikeesti maistuu niin pahalta ettei miktään rajaa :D
Mitäs lisäravinteita sulla on?
Kokeiles eritavalla maustettuja (omat lempparit on suklaa ja vanilja :D)

Siis laitat vaan vettä ja protskujauhoa shakeriin ja sekoitat hiukan aikaa. Esim. kaakaojauhetta voi laittaa hiukan sekaan, jos ei pelkkä protsku mene alas.

edit. Minuuttikaupalla myöhässä. :)

Heitä ohjeen mukaan (tavallisesti se on se 30g) jauhoja veteen tai maitoon (ite laitan maitoon) ja sekoita :D.

Ja jotkut vaan oikeesti maistuu niin pahalta ettei miktään rajaa :D
Mitäs lisäravinteita sulla on?
Kokeiles eritavalla maustettuja (omat lempparit on suklaa ja vanilja :D)

Soyta en siis alas saa..

Nyt mul on Whey Protein Mix, suklaa. Oon nyt yhen kerran ottanu, vedellä. Mut ei suklaalle oikee maistunu, oikeestaa vähä pahalle.

Eikäös voi sokerilla tai vaik marjoilla tai jollakin vähän makua antaa?

(marjoilla, wtf, marjoja vedessä...)

Maito kyllä kuulostaa paremmalle kuin vesi

Soyta en siis alas saa..

Nyt mul on Whey Protein Mix, suklaa. Oon nyt yhen kerran ottanu, vedellä. Mut ei suklaalle oikee maistunu, oikeestaa vähä pahalle.

Eikäös voi sokerilla tai vaik marjoilla tai jollakin vähän makua antaa?

(marjoilla, wtf, marjoja vedessä...)

Maito kyllä kuulostaa paremmalle kuin vesi
Joo, siis ei se suklaa mullakaan oikee maistu vedessä... Maidossa se on paljon parempaa. ja jos ei mee vieläkää alas nii heitä vaikkaa tyyliin kaakao jauhetta sekaan niinkuin justerr sano

Siis laitat vaan vettä ja protskujauhoa shakeriin ja sekoitat hiukan aikaa. Esim. kaakaojauhetta voi laittaa hiukan sekaan, jos ei pelkkä protsku mene alas.

edit. Minuuttikaupalla myöhässä. :)

Njoo, tolleen oon tehnykki mutta eipä se hääville oo maistunu... Maitoon kyllä kaakaojauhe kelpais, mut en veteen ainakaan :D Mulla ja kaveril on nii paha ytoi vesikaakao kammo et pelataan pokerika nii et häviäjä joutuu ottamaan yhen lasin vesikaakaota :D

E: Tuhannes viesti \../

Joo, kokeilen maidon kans, ja sit kaakaojauhetta kans mukaa. Kaakao on jees

Lisäravinteista kun nyt puhutaan, niin kysyin että mihin aikaan Kreatiini pitäisi ottaa?
Olen nyt ottanut yleensä aamulla kreatiinit (5grammaa)

Ennen ja jälkeen treenin. Jos tankkaa ni silloin menee vähän erilailla.

Back
Ylös Bottom