Entäs jos treenaa 1- jakosella joka toinen päivä?
Sopii mainiosti. 3 kertaa viikossa 1-jakosella ei-peräkkäisinä päivinä - ja ukko kasvaa.:thumbs:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Entäs jos treenaa 1- jakosella joka toinen päivä?
Eipä ole tass hetkeen tullut tehtyä yhtään mitään, niin paino on aika hyvin noussut 161cm ja 72kg painoa. Armeijasta kun pääsin 4 vuotta sitten niin pituus oli sama mut paino 62kg ja reilu satku nousi penkiltä.
Nyt ajattelin alkaa lenkillä käydä ja puntilla. Millaista ohjelmaa tai mitä suosittelisitte? Entä ruoka puoli? Itsellä ei mitään käryä.... Ainoo mitä tiedän ruoka puolesta, niin kalaa en syö, enkä kanaa ja oikeastaan lihastakin maistuu vaan jauhelihaliha, nuo muut vaan eivät maistu mun suuhun.
mutta olisi todella hyvä jos joku vähän auttaisi mitä päivässä söisin ja minkä verran. Ja sitten että mitä siellä puntilla tekisi.....
Niin eli läskiä taytyis saada reippaasti pois ja lihasta tilalle

kertokaas ns "hyvät" selkäliikkeet nyt. millä saisi tuntumaa, pää asiassa ala selkä ja keski.
Hauiksen treenaamisesta kysymys:
Eli oon nyt treenannu noin 4-6kk. Saan vieläkin kaikki muut lihakset kipeytymään treenin jälkeen PAITSI haukkarit. En oo saanu haukkareita oikeestaa kunnolla kipeiks ikinä. Eli mistäköhän johtuu? Saan treenin aikana sinne hyvän tunteen ja tuntee että niillä on jotain tehny mutta ei vaan yksinkertasesti seuraavana päivänä tunnu! Johtuuko tää väärästä tekniikasta vai mulla ei vaan yksinkertasesti hauikset kipeydy?
Hauiksen treenaamisesta kysymys:
Eli oon nyt treenannu noin 4-6kk. Saan vieläkin kaikki muut lihakset kipeytymään treenin jälkeen PAITSI haukkarit. En oo saanu haukkareita oikeestaa kunnolla kipeiks ikinä. Eli mistäköhän johtuu? Saan treenin aikana sinne hyvän tunteen ja tuntee että niillä on jotain tehny mutta ei vaan yksinkertasesti seuraavana päivänä tunnu! Johtuuko tää väärästä tekniikasta vai mulla ei vaan yksinkertasesti hauikset kipeydy?
Onko 5 harjoitus kertaa viikossa (ma,ti,ke,to,pe) liikaa vai sopiva, teen 3-jakoisella ohjelmalla
1. Rinta, ojentajat
2. Selkä, olkapäät, hauis
3. Jalat
Painoakaan en siis ole onnistunut nostamaan. Voisiko tämä olla myös geeneistä kiinni? Ts. lihakset eivät reagoi mihinkään rasitukseen?
Tässä kun on monta kertaa tullut kyseltyä, että miksen saa lisää painoja laittettua eri liikkeisiin, niin yksi syy voi olla nuo fyysiset työt. Olen nyt montaa ohjelmaa kokeillut vuoden (eli koko treeniajan) aikana, mutta joko ohjelmalla ei ole tullut mitään kehitystä tai sitten ohjelmassa on ollut liikaa liikkeitä.
Painoakaan en siis ole onnistunut nostamaan. Voisiko tämä olla myös geeneistä kiinni? Ts. lihakset eivät reagoi mihinkään rasitukseen?
Ja toinen, että kuinka paljon on mahdollista kehittyä, jos tekee aina samoilla treenipainoilla ja toistoilla ja onko mitään millä tuota kehitystä saisi eteenpäin?
Mutta kun ei jaksa tehdä kerralla kuin maks. kahta liikettä ja siinäkin menee jo helposti tukkoon. Jalkoja ei voi treenata kyllä yhtään, hyvä kun muutaman kyykyn jaksaa tehdä edes ilman tankoa hartioilla.
Jos taas jätän muutaman toiston varastoon, niin sitten kehitys jää junnaamaan siihen. Sitten on aina se sama muutama toisto varastossa, mutta levypainoja ei ole saatu yhtään lisättyä. Progressio mihinkään liikkeisiin ei oikein ole mahdollista. Ja vaikka ohjelmaa tekisinkin sen kolme kuukautta, niin silloin kehitys junnaa paikoillaan sen kolme kuukautta samalla ohjelmalla. Sitten taas eri ohjelma, joka junnaa paikallaan kolme kuukautta.
Kaikkea olen kokeillut, mutta levypainoja en saa lisättyä. Eli tavoite on tehdä niillä samoilla painoilla erilaisia treenejä.