http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html siitä muscles kohdasta alas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon nyt vähän päälle 2kk tehnyt samaa treeniä, painot noussu jonkun verran. Pitäiskö nyt välillä vaihdella liikkeitä että tulis vaihtelua?
Ei siitä haittaa ainakaan ole!Millaista nopeutta haet ja mihin?Kysytään sitten täältä, että millainen ohjelma olisi hyvä voiman ja nopeuden kasvatukseen?
Aina kun teen dippejä mulla alkaa puristaa ja vihloa rinnasta. SAttuu aika paljonkin. Mistä mahtaa johtua?
Olen treenaillut reilu 4kk säännöllisesti 1-jakoisella ja kehitystä on tapahtunut kivasti. Nyt on alkanut mietityttämään, että olisiko mitään ideaa vaihtaa 2-jakoiseen? Tuntuu todella raskaalta vetää kaikki lihakset kerralla, varsinkin kyykky ja leuanveto syövät energiaa aivan pirusti. Tässä 1-jakoisessa mulla on mennyt n. tunti per kerta, joskus alle ja joskus hieman pidempään.
Tästä jaosta en ole vielä aivan varma, että miten se kannattaisi tehdä. Yläkroppa/alakroppa(jalat ja vatsat)?
Tai onko ylipäätään mitään ideaa ruveta tekemään 2-jakoisella? Hidastuuko kehitys 1-jakoiseen verrattuna?
Olen nyt käynyt punttisalilla pari kuukautta ja painoa on tullut vähän lisää, tulokset ovat nousseet ja ruokavalio on kunnossa. Olen käyttänyt yksijakoista ohjelmaa joten olen käynyt kolme kertaa viikossa salilla. Nyt haluaisin treenata vieläkin kovempaa. Neljä kertaa ehkä jopa viisi kertaa viikossa. Mikä nyt olisi se järkevä jako eli kaksi- vai neljä- vai viisijakoinen että kehitys jatkuisi samana tai jopa nopeampana. Entä kun nyt tulee vähintään ne neljä treenipäivää niin onko siitä jotain haittaa, että ne olisi ma, ti, to, pe kun noissa jaoissa treenipäivät on ma, ti, to, la?
Eihän niitä teenipäiviä tarvitse sitoa aina sen 7 päivän jakson mukaan..
Itsekin huomannu sen, että moni yrittää aina automaattisesti sitoa treenit 7 päivän jakson mukaan. Eihän se kroppa mistään viikoista tajua mitään.
Ei tajua joo, mutta monelle on varmasti helpompi käydä salilla tiettyinä viikonpäivinä.
Ympäröivä yhteiskunta on sidoksissa viikonpäiviin, koulussa on tiettyinä päivinä tietynlaiset lukujärjestykset, tiettyinä päivinä on mahdollisesti muita harrastuksia ja sitä rataa.
Mulle ainakin sopii paremmin puntin sovittaminen tiettyihin viikonpäiviin, että saan käytyä muissa lajitreeneissä ja pidettyä yhden lepopäivän, jolloin ei ole koulua, ei salia, ei mitään.