Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

syön aamulla puuroa,leipää 2kpl,banaanin,kahvia ja maitoo. sit koulussa 11.45. ruuan ja 5 leipää 0.5 l maitoo. ja sit kotona jotain mitä on tehty+leipää. ja sit vähän ajan päästä jugurttia ja banaanin, sitte illallalla tulee syötyä vielä leipää. niin on tuossa jonkun verra syömistä .mutta ei paino nouse.

ja sitten vielä semmosta että mikäköhän voi olla, kun kyykkää niin koskee mahaan alhaalta sivusta, voiko olla joku revähdys tai jotain. kun ei koske alastulossa mutta kun nostaa niin sillo...

syön aamulla puuroa,leipää 2kpl,banaanin,kahvia ja maitoo. sit koulussa 11.45. ruuan ja 5 leipää 0.5 l maitoo. ja sit kotona jotain mitä on tehty+leipää. ja sit vähän ajan päästä jugurttia ja banaanin, sitte illallalla tulee syötyä vielä leipää. niin on tuossa jonkun verra syömistä .mutta ei paino nouse.

QUOTE]

no ei tuossa niin paljoa ruokaa ole ja muutenkin tosi hiilaripainotteinen, korvaa nuita leipiä vaikka jollain josta saat protua, ja jos paino ei nouse niin lisää ruokaa ja jos sittenkään ei nouse niin, lasket kalorit ja kulutuksen ja sitten viimeistään tiedät paljonko pitää syödä että paino nousee. mutta siis enemmän proteiini pitoista ruokaa koska tuossa on aika lailla tollasia hiilarimässyjä.

Jos paino ei nouse, syö enemmän.

Sit toisekseen voisit vähän järkeistää makroravinteiden saantia. Aamulle voisit lisätä jotain proteiinipitoista esim. maitorahkaa, raejuustoa, tonnikalaa tai jotain. Jos tuntuu, että ei jaksa syödä aamulla hiilareiden lisäksi muuta, voi protskut ottaa jauhoina. Hiljalleen lisää annoskokoa niin jaksaa syödä paremmin kerralla

Jugurtti + banaani -välipalalle muutakin kuin hiilaria sokerina, esim. ruisleipää. Lisäks proteiinia. Rasvaakaan ei saa unohtaa. Pähkinät ovat hyvä rasvanlähde. Niistä saat myös kuituja ja protskuja.

Illalla älä syö hiilareita, vaan mielellään rasvoja ja protskuja pelkästään. Esim. maitorahka runsaalla oliiviöljyllä menee hyvin.

joo.kyllähän mie jonkun verran saan lihasta proteiinia.mutta pitää ostaa vaikka jotain tonnikalaa tai tuota maitorahkaa<< onko tuossa minkä verran proteiinia?

joo.kyllähän mie jonkun verran saan lihasta proteiinia.mutta pitää ostaa vaikka jotain tonnikalaa tai tuota maitorahkaa<< onko tuossa minkä verran proteiinia?

Tonnikala vedessä:
energia laskennallinen 437 (104) kJ (kcal)
hiilihydraatti imeytyvä 0g
rasva 1.5g
proteiini 22.4g
alkoholi 0g
Rasvaton maitorahka:
energia laskennallinen 248 (59) kJ (kcal)
hiilihydraatti imeytyvä 3.0g
rasva 0.4g
proteiini 9.8g
alkoholi 0g

Finelin sivuilta löytyy lähestulkoon kaikki normaalit ruoka-aineet, joten sieltä vain etsimään.
http://www.fineli.fi/

Nyt kyllä alkaa oikeasti kyrpiä kun penkissä ja vinopenkissä polttaa niin pirusti ojentajat.
Kokeillut erilaisia otteitakin. Rinnassa pitäis tuntua.

Nyt kyllä alkaa oikeasti kyrpiä kun penkissä ja vinopenkissä polttaa niin pirusti ojentajat.
Kokeillut erilaisia otteitakin. Rinnassa pitäis tuntua.

Ei se tunne ole tärkeä. Mä en oo koskaan saanu penkkiä tuntumaan rinnassa - tai muitakaan liikkeitä. Sulla taitaa olla vähän ojentajat jäljessä. Tee niille pari kevyttä sarjaa enempi, mitä nykyisin.

Laitan tän nyt tänne kun en viitti uutta threädiä tän takii alottaa.. Eli, mulla ois testit tulossa tässä ihan lähiaikoina. Vatsalihastesti on sellainen että piippauksen tahtiin mennään ylös ja alas. Pitäisi saada jotain 200 että saisi täydet pisteet testistä. Onko kellään kokemuksia tästä piippauksen tahtiin tehtävästä testistä? Minkälainen on, onko jotain vinkkiä antaa että miten kannattaa tehdä että jaksaisi tehdä mahdollisimman pitkään? :)

Laitan tän nyt tänne kun en viitti uutta threädiä tän takii alottaa.. Eli, mulla ois testit tulossa tässä ihan lähiaikoina. Vatsalihastesti on sellainen että piippauksen tahtiin mennään ylös ja alas. Pitäisi saada jotain 200 että saisi täydet pisteet testistä. Onko kellään kokemuksia tästä piippauksen tahtiin tehtävästä testistä? Minkälainen on, onko jotain vinkkiä antaa että miten kannattaa tehdä että jaksaisi tehdä mahdollisimman pitkään? :)

Kannattaa harjoitella ihan normaaleja istumaan nousuja. Itse silloin valmistauduin testiin tekemällä tasaisella 60 toiston sarjoja joka päivä 3 sarjaa. Täydet tuli testistä.

Päivää. Olen nyt vakavasti miettinyt viikon, ja päätökseni olen tehnyt, että alan ihan tosissani treenaamaan. Olen hakemassa vaan ulkonäköä, ja voimaa. Eli en hae mitään huippu tuloksia, enkä mieti mitään kisoja. Heti sanon, että selkäni ei kestä suurta rasitusta, kuten polvetkin ovat aika heikko kohta. Eli jaloille en mitään suuria tavotteita laita. Kädet ja vatsa olis ehkä semmoset, mistä haluan eniten lihasta treenata. Olen käynyt välillä salilla, eli ei nyt mikään ihan uusi juttu ole, mutta tietoa ei ole paljoa. Yksi paska kohta itsessäni on, että olen todella laiha, en paina kuin 53 kiloa ja pituutta on reilut 170cm, eli periaatteessa alipainoinen. Mimmosta sapuskaa ja kuinka paljon pitäis alkaa syömään, että painoa tulee? Sitten, että mimmosilla toisoilla olisi hyvä aloittaa? Mikä treeni ohjelma sopisi minulle? Olen ajatellut, että käyn 3 päivänä viikossa. Mitään muuta urheilua en harrasta. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon ensimmäisinä kertoina?

Päivää. Olen nyt vakavasti miettinyt viikon, ja päätökseni olen tehnyt, että alan ihan tosissani treenaamaan. Olen hakemassa vaan ulkonäköä, ja voimaa. Eli en hae mitään huippu tuloksia, enkä mieti mitään kisoja. Heti sanon, että selkäni ei kestä suurta rasitusta, kuten polvetkin ovat aika heikko kohta. Eli jaloille en mitään suuria tavotteita laita. Kädet ja vatsa olis ehkä semmoset, mistä haluan eniten lihasta treenata. Olen käynyt välillä salilla, eli ei nyt mikään ihan uusi juttu ole, mutta tietoa ei ole paljoa. Yksi paska kohta itsessäni on, että olen todella laiha, en paina kuin 53 kiloa ja pituutta on reilut 170cm, eli periaatteessa alipainoinen. Mimmosta sapuskaa ja kuinka paljon pitäis alkaa syömään, että painoa tulee? Sitten, että mimmosilla toisoilla olisi hyvä aloittaa? Mikä treeni ohjelma sopisi minulle? Olen ajatellut, että käyn 3 päivänä viikossa. Mitään muuta urheilua en harrasta. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon ensimmäisinä kertoina?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 sieltä ohjelmaa ja ruokavalio esimerkkiä.

Olet sitten jättämässä kropan 2 suurinta lihasryhmää veke mitä tosiaan ei voi suositella ellei paikat todella kestä. Isojen lihasryhmien treenaamisesta on huomattava määrä apua myös niihin käsiin yms.

1-jakoista ohjelmaa suosittelisin itse ja alussa tekniikat kuntoon kunnolla.

Onko tämmöset hyvät dietti safkat treenin jälkeen eli samantien palkkari, puolen - tunnin kuluttua (n. 19.30) 2 dl puuroa, rahka purkki ja pari mukia maitoa. Sitten n. 22.00 tonnikala purkki. Mietin vaan kun pitäs alkaa parin kuukauden päästä koitteleen ekaa kertaa semmosta diettiä, että lähtis läskiä enemmän kuin pihviä.:)

mikäköhän nyt on kun vatsalihasten,alapalikoitten vasemmalla ja oikeella puoleella koskee kun painaa niistä siis kun loppuu lihaksen raja niin siinä.???

mikäköhän nyt on kun vatsalihasten,alapalikoitten vasemmalla ja oikeella puoleella koskee kun painaa niistä siis kun loppuu lihaksen raja niin siinä.???

ettet vaan olis reenannu vatsalihaksia eilen ja ne on kipeet?

ja sitten vatsalihasten vasemmalle puolelle lihasten väliin on tullu jotain ihme kuhmuja mutta oikeella puolella ei oo.siis pelkäästään vasemmalle puolelle..

Onko tämmöset hyvät dietti safkat treenin jälkeen eli samantien palkkari, puolen - tunnin kuluttua (n. 19.30) 2 dl puuroa, rahka purkki ja pari mukia maitoa. Sitten n. 22.00 tonnikala purkki. Mietin vaan kun pitäs alkaa parin kuukauden päästä koitteleen ekaa kertaa semmosta diettiä, että lähtis läskiä enemmän kuin pihviä.:)

Aika mahdotonta vastata, kun ei tiedä kulutusta, muuta liikkumista ja mitä sinne suuhun muuten menee pitkin päivää.

Back
Ylös Bottom