Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko kädet järkevämpää tehdä selän kuin jalkojen kanssa? Vai onko sillä muutenkaan mitään suurta merkitystä mitkä lihasryhmät treenaan minkäkin kanssa?

Eipä oo pahemmin väliä kunhan paitsi, että jalat ja selkä kannattaa treenata eri treeneissä koska ne ovat niin isot lihasryhmät. Muuten tulee luultavasti liian raskas treeni.

^^ Samaa mieltä, allekirjottaneella toimii hyvin kaksjakosessa:
1) Jalat ja rinta
2) Selkä, ojentajat, hauis ja olkapäät

Ja just så, eli ei missään nimessä kahta suurinta lihasryhmää samaan treeniin....

kannattaa miettiä onko se järkevää vielä noin lyhyen ajan jälkeen. Se 3-jakoinen voi tuntua mukavammalta mutta kehitys saattaa sitte olla sen mukasta.

Itse näkisin asian niin, että miksi vaihtaa ohjelmaa jos se on hyväksitodettu ja kehitystä tulee. Siinä vaiheessa kun tuntuu että ei saa enää toivomaansa kehitystä, tai muuten kaipaa piristystä uuden ohjelman muodossa, vaihtaisin ohjelmaa.

Onko normaalia että takakyykkyä tehdessä lihakset ei mene hapoille, vaan sarjat loppuu joko siihen, että keuhkot uupuu tai ei vain jaksa enää nostaa. Jostain syystä lihakset(jalat ja selkä) tuntuu vielä suhtkoht voimissaan olevilta, mutta keuhkot huutaa hoosiannaa ja ei vaan enää nouse, kuin korkeintaan täristen ja tasapaino huojuten.
Ottaahan tämä liike riittävän paljon myös pakaroihin ja takareisiin, että 1-jakoisella ei sjmv:n ja tämän lisäksi jaloille/selälle muuta tarvita? molemmissa 2 sarjaa.

Onko normaalia että takakyykkyä tehdessä lihakset ei mene hapoille, vaan sarjat loppuu joko siihen, että keuhkot uupuu tai ei vain jaksa enää nostaa. Jostain syystä lihakset(jalat ja selkä) tuntuu vielä suhtkoht voimissaan olevilta, mutta keuhkot huutaa hoosiannaa ja ei vaan enää nouse, kuin korkeintaan täristen ja tasapaino huojuten.
Ottaahan tämä liike riittävän paljon myös pakaroihin ja takareisiin, että 1-jakoisella ei sjmv:n ja tämän lisäksi jaloille/selälle muuta tarvita? molemmissa 2 sarjaa.

Heh, oisko lenkkeily mitää jos kyykätessä tuntuu ettei saa kaikkee irti sen takia et happi loppuu? :D

IMO kyykkyä ei olekkaan tarkoitus tehdä hapoille asti siinä kun rupee yleensä tekniikka hajoilemaan = loukkaantumisriski kasvaa.

Kyykky ja sjmv riittää hyvin 1-jakoiseen.

Elikkä olen 15v ja treenaan koko kropan läpi 3 kertaa viikossa ja nyt olisi tarkoitus aloittaa lisäravinteiden käyttö ja tuotemerkki olisi fast, koska sitä saa paikkakunnaltani. Olen ajatellut näitä tuoteita mass2, malto6, fast omega3 ja kreatiini. Onko tämä hyvä yhdistelmä vai keksiikö joku paremman. Ja niille, jotka aikovat sanoa, että ei vielä kannata alkaa käyttämään älkää vaivautuko.

Elikkä olen 15v ja treenaan koko kropan läpi 3 kertaa viikossa ja nyt olisi tarkoitus aloittaa lisäravinteiden käyttö ja tuotemerkki olisi fast, koska sitä saa paikkakunnaltani. Olen ajatellut näitä tuoteita mass2, malto6, fast omega3 ja kreatiini. Onko tämä hyvä yhdistelmä vai keksiikö joku paremman. Ja niille, jotka aikovat sanoa, että ei vielä kannata alkaa käyttämään älkää vaivautuko.

Mass2:sen tilalle heraproteiinia niin saat palkkarin (hera+malto+kreatiini) tehtyä.

Niin ja tätä olen miettinyt ja voi olla tyhmin kysymys ikinä mutta otetaanko näitä lisäravinteita vain treeni päivinä vai myös niinä neljänä päivänä kun en käy salilla?

Niin ja tätä olen miettinyt ja voi olla tyhmin kysymys ikinä mutta otetaanko näitä lisäravinteita vain treeni päivinä vai myös niinä neljänä päivänä kun en käy salilla?

Treenin jälkeen ota palautusjuoma.
Yleisin on vissiin heraa+maltoa.

Sitten lisäproteiinia aina kun sitä tarvii. Eli tarvit 2g proteiinia/läskitön kilo painostas päivässä.

Imo turha alottelijana ruveta liian tarkkaa noita katsomaan.
Palautusjuoma riittää treenin jälkeen aivan varmasti jos vaan syöt tarpeeksi kotiruokaa. Eli jotain 500-1500 kaloria yli kulutuksen, ja proteiinia ainakin tuon 2x oma painos(vähän alle luultavasti).
Tätä ei kaikki suosittele välttämättä, mutta aterioilla runsaasti maitoa vaan. 2desissä on 6,6 grammaa proteiinia. Juot 4 lasillista aterialla, niin se on jo 20g proteiinia. Tosiaanhan siinä on noin 80% kaseiinia, joka ei ole yhtä laadukasta kuin hera, mutta itselle ainakin hyvin tuon maidon juominen toiminut. Mutta ei liiallisuuksia.

Tosiaanhan siinä on noin 80% kaseiinia, joka ei ole yhtä laadukasta kuin hera, mutta itselle ainakin hyvin tuon maidon juominen toiminut.

Kyllä se minun mielestä ihan yhtä laadukasta on(en ole varma), mutta imeytyy vaan hitaammin joka yleisesti ottaen on parempi vaihtoehto kuin nopeasti imeytyvä.

Back
Ylös Bottom