Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Folkmetalhead, kokeile pari viikkoa tuollaisella, jos ei laske paino niin sitten vähennät hieman syömistä.

knoCkout, ekalla treeni kerralla eka liike, seuraavalla kerralla toinen.

knoCkout: Edellisestä vastauksesta poiketen ne A1, A2 jne. merkinnät tarkoittaa yleensä liikepareja tai useampiakin liikkeitä, jotka tehdää niin että aina sarja kerrallaan vuorotellen kutakin ilman mainittavaa taukoa välissä.. Hyvä tehdä esim vastakkaisille lihaksille, vaikka

A1 penkki
A2 kulmasoutu
B1 pystypunnerrus
B2 leuanveto

oletetaan nyt vaikka niin että isot painot-isot lihakset on totta,niin pitäskö mun sitte ruveta voimailemaan vai teenkö vaan vähän lyhkäsempiä sarjoja ja pitäskö tota woimaa treenata jaksoittain?ja teenkö ihan bodyliikkeitä vai voimanostoliikkeitä?tarkotuksena on siis edelleen kasvattaa lihasta aivan helvetisti.

oletetaan nyt vaikka niin että isot painot-isot lihakset on totta,niin pitäskö mun sitte ruveta voimailemaan vai teenkö vaan vähän lyhkäsempiä sarjoja ja pitäskö tota woimaa treenata jaksoittain?ja teenkö ihan bodyliikkeitä vai voimanostoliikkeitä?tarkotuksena on siis edelleen kasvattaa lihasta aivan helvetisti.

Jaksoittain tai samaan aikaan, kun 'kasvatat sitä lihasta aivan helvetisti''. 2-jakosessa se on helpointa;

2 treeniä toistoilla 3-6 ja 2 treeni toistoilla 6-12. Tietenkin voimannosto liikkeitä, kuten penkkiä, mavea ja kyykkyä. Lisäks kulmasoutua, leukoja, vipunnostoi, pystypunnerrusta jne. Isoja perusliikkeitä ylipäänsä.

knoCkout: Edellisestä vastauksesta poiketen ne A1, A2 jne. merkinnät tarkoittaa yleensä liikepareja tai useampiakin liikkeitä, jotka tehdää niin että aina sarja kerrallaan vuorotellen kutakin ilman mainittavaa taukoa välissä.. Hyvä tehdä esim vastakkaisille lihaksille, vaikka

A1 penkki
A2 kulmasoutu
B1 pystypunnerrus
B2 leuanveto

Mä ajattelin että siinä on kauttaviiva, tyyliin kyykky/mave, mutta tuota sun sanomaa taidettiinkin tarkottaa.

Jaksoittain tai samaan aikaan, kun 'kasvatat sitä lihasta aivan helvetisti''. 2-jakosessa se on helpointa;

2 treeniä toistoilla 3-6 ja 2 treeni toistoilla 6-12. Tietenkin voimannosto liikkeitä, kuten penkkiä, mavea ja kyykkyä. Lisäks kulmasoutua, leukoja, vipunnostoi, pystypunnerrusta jne. Isoja perusliikkeitä ylipäänsä.

Tai sit jaksoissa et vaikka 3 viikkoo toistoalueella 3-6 ja sit taas 3 viikkoo toistoalueella 6-12.
Ite tykkään tästä enemmän, näkee imo selvemmin millon saa taas rautaa lisättyä tankoon kun ei vaihtele toistomäärät viikon sisällä.

noh menen nyt suoraan asiaani:
kun oon tässä nyt massakaudella niin paljonkos mun pitäis nostaa painoa viel ku oon nyt 191,5cm/77kg ja oon nostanut tota n.4kk 55kilosta. muuten pidättekö te massa kauden välissä mitään rasvan muuttamista massaksi kausia?

sori sekavasta tekstistä taas :D

dippi.jpg
slimmed_down_artichoke_dip_e.jpg

et sä(kään) pysty muuttamaan rasvaa lihakseksi. Rasva on massaa, aivan niin kuin lihas ja luukin. Sun täytyy ensin treenata se liha minkä haluut, sit dieetata läskit päältä pois. Paperilla näin helppoo

noh menen nyt suoraan asiaani:
kun oon tässä nyt massakaudella niin paljonkos mun pitäis nostaa painoa viel ku oon nyt 191,5cm/77kg ja oon nostanut tota n.4kk 55kilosta. muuten pidättekö te massa kauden välissä mitään rasvan muuttamista massaksi kausia?

sori sekavasta tekstistä taas :D

Rasva ei siitä ihtestään muuksi muutu. Painoa voi nostella sen verran kun itsestä tuntuu. Jos on jo reilusti fläsää tullut niin niitä voi diettailla pois ja jos ei niin hillityllä bulkilla jatkella tms. Ei nuita voi oikee sulle kertoa muu kuin peili.

Edit.hitas

Minkälaista ohjelmaa arvon pakkislaiset suosittelisitte, kun tavoitteena on nostaa penkkitulosta mahdollisimman nopeasi? Nyt on vuoden päivät menty kolmijakoisella ja vaihtelua kaivattaisiin. Salilla käyn 4 kertaa viikossa. Penkkimaksimia olisi siis aikomuksena kasvattaa vauhdilla kuitenkaan muuta kroppaa unohtamatta.

Hyviä vinkkejä arvostaisin, ei kiitos mitään "lol penkkihauis"-kommentteja, sillä koko kroppaa aion silti treenata.

Minkälaista ohjelmaa arvon pakkislaiset suosittelisitte, kun tavoitteena on nostaa penkkitulosta mahdollisimman nopeasi? Nyt on vuoden päivät menty kolmijakoisella ja vaihtelua kaivattaisiin. Salilla käyn 4 kertaa viikossa. Penkkimaksimia olisi siis aikomuksena kasvattaa vauhdilla kuitenkaan muuta kroppaa unohtamatta.

Hyviä vinkkejä arvostaisin, ei kiitos mitään "lol penkkihauis"-kommentteja, sillä koko kroppaa aion silti treenata.

Joku penkkiohjelma tuolta voimailuosiolta?
Miken 2x6-systeemi on myös suosittu tohon hommaan.

Olen jo aika kauan treenannut selkää samoilla liikkeillä ja pitäisi saada hieman vaihtelua. Eli olen treenannut selkää kulmaoudulla, alataljalla ja ylätaljalla. Olisiko teillä heittää jotain vaihtoehtoisia liikkeitä selän treenaukseen? Leukoja moni on kehunut, mutta ei vaan kertakaikkiaan ole minun liikkeeni.

mitä toi miken 2x6 systeemi meinaa.tarkentakaa vähä?

Tässä

Miken suosittu 2x6 systeemin perusperiaate, voidaan soveltaa lähes mihin tahansa liharyhmään, eniten kuitenkin käytetty penkkipunnerruksessa:

2x6-systeemi:

Jos tulee kokonaisuudessaan 2x6, niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää.

Jos ekalla tulee 6, mutta toisella ei, niin seuraavalla kerralla samat painot.

Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.

Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.

2x6 on siis tähtäimenä, ei enempää eikä vähempää. Vaikka ekalla menisi 200 toistoa, niin tehdään vain 6.

Hiljaa hyvää tulee tässäkin systeemissä, turha ahnehtia ja fuskata painoissa.

Tektin 2x6 systeemiin kirjoitti Hämmer. Lisää tässä ketjussa.

Olen jo aika kauan treenannut selkää samoilla liikkeillä ja pitäisi saada hieman vaihtelua. Eli olen treenannut selkää kulmaoudulla, alataljalla ja ylätaljalla. Olisiko teillä heittää jotain vaihtoehtoisia liikkeitä selän treenaukseen? Leukoja moni on kehunut, mutta ei vaan kertakaikkiaan ole minun liikkeeni.

http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html sieltä valitsemaan ja kokeilemaan.

nyt olis tarkotus murtaa eräs myytti."kiinteyttääkö" pitkät sarjat enempi kuin lyhkäset?kaveri sano että joo,mutta tais olla vaan sokaistunut ostostvn propagandasta.eikös "kiinteytymisen" suhteen ainut tekijä joka vaikuttaa ole ruokavalio ja ruoan määrä?

Back
Ylös Bottom