Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

"ei antanut laskeutta" mitä tarkoitat tuolla? Et päässyt alas sen kanssa?

Ja yleinen tanko kyykyssä ja penkissä on sama eli se perus 20kg tanko.

Missä pidät tankoa ja missä asennossa jalat? Ja mistä pidät tangosta kiinni?

Mistäs noita muitten käyttäjien kuvia voi katsoa? joittekin profiilin sivuilla olen käynyt, mutta ei siellä missäänn lue more pictures ynm

Elikkäs hera otetaan heti treenin jälkeen. Entäs malto?
Ohjeessa lukee, että 60-90min ennen treeniä, mutta täällä sanotaan, että otetaan heran kanssa samaan aikaan. Siis Treenin jälkeen.

Elikkäs hera otetaan heti treenin jälkeen. Entäs malto?
Ohjeessa lukee, että 60-90min ennen treeniä, mutta täällä sanotaan, että otetaan heran kanssa samaan aikaan. Siis Treenin jälkeen.

pienen annoksen n.15g on ihan hyvä ottaa ennen treeniä,mutta ei niin tarpeellista kuin palautusjuoma.palautusjuomassa isompi annos ja sen juomisen voi aloittaa jo treenin loppuvaiheessa,heran kanssa.

Kun kerran kunnon aloittelija olen, niin pistetäänpäs ihan oikeasti nyyppäkysymyksiä.

1. Mitä tarkoittaa, kun saliohjelma on 1, 2, 3 tai 4 -jakoinen?

2. Hera? Malto?

3. Onko hyötyä ostaa kaupasta jotain proteiinivalmistejauhetta ja juoda sitä treenin jälkeen vai pitääkö sitä juoda aamulla, päivällä ja illalla, vaikka ei treenaisikaan/treenatessa? Pitäisikö tälle nyt sitten olla heraa/maltoa kaveriksi?

Kuten huomaatte, olen hieman hukassa näiden nimikkeiden kanssa ja samoten käsitteiden, joihin täällä foorumeilla törmää. Tottakai etsi toimintoa voisi käyttää, mutta näin saan vastaukset helposti kerralla niihin asioihin, jotka juuri nyt mietityttää. Ja eipähän foorumilla pyörijöillä muuten tekemistä olisikaan, jos kukaan ei kysymyksiä toistaisi :)

Kun kerran kunnon aloittelija olen, niin pistetäänpäs ihan oikeasti nyyppäkysymyksiä.

1. Mitä tarkoittaa, kun saliohjelma on 1, 2, 3 tai 4 -jakoinen?

2. Hera? Malto?

3. Onko hyötyä ostaa kaupasta jotain proteiinivalmistejauhetta ja juoda sitä treenin jälkeen vai pitääkö sitä juoda aamulla, päivällä ja illalla, vaikka ei treenaisikaan/treenatessa? Pitäisikö tälle nyt sitten olla heraa/maltoa kaveriksi?

Kuten huomaatte, olen hieman hukassa näiden nimikkeiden kanssa ja samoten käsitteiden, joihin täällä foorumeilla törmää. Tottakai etsi toimintoa voisi käyttää, mutta näin saan vastaukset helposti kerralla niihin asioihin, jotka juuri nyt mietityttää. Ja eipähän foorumilla pyörijöillä muuten tekemistä olisikaan, jos kukaan ei kysymyksiä toistaisi :)
1. 1-jakoisessa ohjelmassa kroppa on "jaettu" yhteen osaan eli treenataan koko kroppa kerralla
2-jakoisessa kahteen osaan eli treenatan koko kroppa kahdella eri kerralla... jne.
Katso: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

2. Hera on maidosta erotettua proteiiniä, josta valmistetaan mm. protskujauhoja.
Malto on maissitärkkelyksestä valmistettua pitkäketjuista hiilihydraattia

3. Jos saat normaalista ruuasta tarpeeksi proteiiniä niin juo vain palautusjuoma(esim Hera+Malto)

Voikos liiallinen proteiini olla sitten pahasta jotenkin? Yritän välttää kaikessa hiilihydraattia, koska sehän lihottaa. Sitä tulee nyt sitten ainoastaan kouluruoassa väkisellä ja leivässä. Kotona jos ruokaa tekee, se on tyyliä jauheliha+paprika+kesäkurpitsa+sipuli. Perunat/riisit yms on kiellettyjen listalla hiilareiden takia. En ole koskaan harrastanut mitään palauttavia juttuja, koska en ole tuntenut niitä tarvitsevani. Minulla on ilmeisesti 1-2 jakoinen ohjelma, kun treenaan noin 3 tuntia salilla kaikkea yleensä paitsi, että joskus treenaan vain jalkoja, jos salipäiviä viikkoon saa mahdutettua 4. Saapahan kädet+muukin yläkroppa vähän huilia.

Pitääkös tämä arnolind kultainen kuutonen tehdä aina kokonaan läpi yhdellä kerralla? Kaveri sano tänään koulussa, että vain ammattibodarit tekee kerralla kaikki läpi?

Pitääkös tämä arnolind kultainen kuutonen tehdä aina kokonaan läpi yhdellä kerralla? Kaveri sano tänään koulussa, että vain ammattibodarit tekee kerralla kaikki läpi?
Kokonaan läpi kerralla, kutosta tekee moni jamppa ja se on saanut kehuja niin aloittelijoiden kuin kokeneempien suunnalta. Ei siis todellakaan ole mikään ammattibodarien juttu, ammattibodarit usein treenaa monijakoisella ohjelmalla, sano kaverilles että näin :rolleyes:

Ainakin sen verran voin kertoa että tämä todellakin toimii.Ammattipotien tekemiset eivät vaikuta sinun tekemiseesi mitenkään tai muiden(tuskin reenaavat koko kroppaaa kerralla :D ) .Muut eivät vaikuta sinun kehitykseesi mitenkään vaan vain sinä voit siihen itse vaikuttaa. Ohjemilla kikkailu on muutenkin turhaa-kokeillaan kaksi viikkoa ja taas uus,ei järkeä.
Jotenka TÄMÄ ohjelma suoritetaan kerralla kolme kertaa viikossa. Ohjelma pitää hyvin sisällään raskaatperusliikket . Kokeile ihmeessä 3kk varmasti huomaat eron edelliseen.Hyviä reenejä

Back
Ylös Bottom