Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

hei, muistaako kukaan sitä nettisivua, jossa "personal traineri" tekee sulle oman treeniohjelman, kun kerrot vaan tavoitteet, ikä, ja plaa plaa??

Valaiskaas tyhmää, kun en ole saletti mitkä on työntävät ja vetävät lihakset. Mistä sen helpoiten tietää? Onko työntäviä mm. kyykky, punnerrukset kuten penkki ja vetäviä mm. taljat, soudut, mave, haukka?

Morjesta. Muutama mieltä kalvava kysymys:

Jos aloittelija käy salilla 2 kertaa viikossa, onko silloin järkevämpää tehdä molempina kertoina samat liikkeet?

Onko rinnalleveto parempi kuin tempaus? Kannattaako rinnalleveto opetella vaikka osaisikin jo vähän temmata?

Itse käyn kahdesti viikossa puntilla ja siitä suporaan judotreeneihin, joten teen vain kolme liikettä. Mitkä kolme liikettä valitsisit ja miksi? Ideana olisi, että touhu rasittaisi koko kroppaa kerralla ja saisin sitä paljon kaivattua voimaa. Toki haban kasvaminenkin olisi suotavaa, mutta tässä tapauksessa se on toissijaista. Pääasia olisi apua judosteluun sillä olen varsin heikko.

Kiitos jo etukäteen.

Quetesin tän uudestaan ettei tämä huku. Varmuuden vuoksi.

Quetesin tän uudestaan ettei tämä huku. Varmuuden vuoksi.
Ei olisi tarvinnut, kyllä siihen joku vastaa jos haluaa.

1. Kannattaa tehdä 2 erilaista treeniä
2. Kannattaa opetella rive vaikka osaakin temmata
3. Ensimmäisessä treenissä tekisin esim: Työntö, leuat, penkki ja toisessa vaikka tempaus, kulmasoutu, dippi.

Ei olisi tarvinnut, kyllä siihen joku vastaa jos haluaa.

1. Kannattaa tehdä 2 erilaista treeniä
2. Kannattaa opetella rive vaikka osaakin temmata
3. Ensimmäisessä treenissä tekisin esim: Työntö, leuat, penkki ja toisessa vaikka tempaus, kulmasoutu, dippi.

Kuulostaa ihan järkevältä, mutta penkin kyllä heittäisin menemään kun sen sorttisella liikkeellä ei paljoa judossa tee. Jos korvaisin sen vaikka vartalon kierrolla tankoa käyttäen?

Heh. Näköjään tullu joku ajatuskatkos. Eli siis pystypunnerrus niskantakaa on omasta mielestäni parempi liike, kun ns. normaali pystypunnerrus - mikäli olkapäät kestää. Menikö nyt oikein?:D
Joo nyt meni oikeen:D itse myös samaa mieltä että niskantakaa on parempi tehdä kuin edestä. Suosikkiliike :thumbs:

Minkäslainen treeniohjelma pitäisi tehdä? Tavoitteena oisi saada vatsalihaksia, rintalihaksia, sekä sitä muskelia?

Niin ja miltäs tämä kuulostaa Maanantai: salia
Tiistai: Kotitreenit 100 vatsaa, punnerrusta, leukaa, ja venyttelyy
Keskiviikko: Lepopäivä
Torstai: Hölkkälenkki
Perjantai: sama ku tiistaina + lenkki
Launtai: sali
Sunnuntai: lepopäivä

Minkäslainen treeniohjelma pitäisi tehdä? Tavoitteena oisi saada vatsalihaksia, rintalihaksia, sekä sitä muskelia?

Riippuu monta kertaa käyt. Jos käyt esim. 3 kertaa ni voit alottaa vaikka Ahnuldin kultasella kutosella. Sillä tulee vatsaa rintaa ja tietenkin muskelia!

4. Niskan takaa punnerrus tämä jäi vähän askarrattumaan miten tämä oikein tapahtuu?

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBBehindNeckPress.html Tähän malliin. Itse tosin en tykkää ihan noin alas pudotella. Mutta kokeile mihin kohtaa tuntuu hyvältä laskee ja saa kunnon tuntuman.

Tohon arnoldin kuutoseen vielä voiko tehdä noitten lisäksi vatsalihas rutistuksia?

Siinähän tehdään niitä jo 3-4sarjaa/reeni niin en näkisi itse ainakaan tarpeelliseks lisätä. Hyvin ne palikat noillakin määrillä varmasti kasvaa.

Saisko vähän selvennystä mitä tarkoitetaan tuolla kevyellä viikolla ylipäätänsä. Jos nyt treenaa normaalisti ja sitten pitää kevyen viikon (mitä se hyödyttää?) Niinku mitä eroa normi treenissa ja kevyellä treenillä on? Valaiskaa tyhmää:D

Saisko vähän selvennystä mitä tarkoitetaan tuolla kevyellä viikolla ylipäätänsä. Jos nyt treenaa normaalisti ja sitten pitää kevyen viikon (mitä se hyödyttää?) Niinku mitä eroa normi treenissa ja kevyellä treenillä on? Valaiskaa tyhmää:D
Kevyt treeni on kevyempi. Tarkoituksena on siis kevyellä viikolla antaa kropalle aikaa palautua kunnolla aiempien viikkojen rääkistä. Voi tehdä samat treenit kuin muutenkin, mutta reilusti pienemmillä painoilla, esim 70-80% niistä painoista, mitä normaalisti käyttää.

Nyt ois tämmönen kysymys, ku mietin, et vois kokeilla elämäni ensimmäistä diettiä. Painoa nyt joku 83kg ja pituutta noin 178cm. Tota ylimäärästä nyt on päässy vähä kertyy tohon vatsaan, mut ei mitenkää paljoo. Jaloissa ei tota fläsää oo oikeestaan yhtään. Tekis vaan mieli nähä miltä kroppa näyttää vähän kireemmässä kondiksessa ja sit ois hyvä lähtee taas maltilliselle bulkille.

Eli ongelma on nyt se, et miten tota syömistä kannattas lähtee vähentää, niin et nää vähätki lihat ei lähtis, vaan sais jotenki tota fättiä palamaan.

Päivän ruokailut on tämmöset:
7.00 lautasellinen puuroa, 250g rahkaa ja kaks lasia maitoa.
11.00 kouluruokaa kunnon satsi + salaatit ja leivät.
14.00 250g rahkaa ja ruisleipä lisukkeilla.
17.00 Jotain kotiruokaa lautasellinen ja maitoa + vitskut.
18.00 salille ja salin jälkeen palkkari.
20.00 Kotiruokaa ja juuri ennen nukkumaan menoa 250g rahkaa.

Lenkillä oon nyt alkanu käymää, mut mitä tosta ruokailusta vois karsia pois, et lihat silti säilyis ja rasva lähtis vähä palamaan. Kiitos kaikille jotka jaksaa jeesaa.

Miten syömisen kannalta, jos on kipeä? Ite olen kipeä ja kokoajan on nälkä. Onko tämä ihan normaalia?
Eli, jos on kipeä niin reagoiko kroppa tällain?

Back
Ylös Bottom