Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Sarjapainoista

Joo eli onko välttämätöntä lisätä rautaa tankoo joka viikko/treeni tms?ite oon treenannu samoilla raudoilla noin 1 kk ja sit lisäilly.
onko muuten mitään haittaa kehitykselle jos välillä esim penkissä tai leuanvedossa tekee sarjassa ni paljon toistoja ku menee,ja sit normaalia pitempi palautus?

Periaattessa on välttämätöntä. Se on kehitystä kun tuut vahvemmaks.
Riippuu minkälaista kehitystä oot hakemassa penkkiin?

E: Paksumpi tanko kehittää forrkuja hyvin.

Aamulla kun herää ja on ihan jäätävä nälkä mutta ei syökkään heti vaan jonkin ajan päästä (30-40min) niin polttaako keho tällöin rasvaa vai muskeleita???

Tota, marraskuussa tulee ikää 17 ja kauhea halu alkaa käymään salilla. Jalkapalloa ja kotona käsipainoilla tullut reenattua. Aikaa on käydä vaikka 5 kertaa viikossa jos se on suositeltavaa, mikä olisi semmonen perus aika olla salilla?

Pituutta ja painoa 178/68, painoin haluisin saada vähän yli 80kg. Kannattaako heti ostella mitä-lie jauhoja? Vähän huono kirjotus, mutta olisi kiva saada vastauksia.

Tota, marraskuussa tulee ikää 17 ja kauhea halu alkaa käymään salilla. Jalkapalloa ja kotona käsipainoilla tullut reenattua. Aikaa on käydä vaikka 5 kertaa viikossa jos se on suositeltavaa, mikä olisi semmonen perus aika olla salilla?

3-4 kertaa viikossa.

Pituutta ja painoa 178/68, painoin haluisin saada vähän yli 80kg. Kannattaako heti ostella mitä-lie jauhoja? Vähän huono kirjotus, mutta olisi kiva saada vastauksia.

Riippuu missä kuosissa muut syömiset on. Palkkarihan se olis ainakin hyvä olla.

Alotten varmaan vanhan koulun salilta ekana, siellä ihan tarpeeksi laitteita vaikka onkin huonossa kunnossa. Sitten voisi harkita kortin ostamista kunnon salille että voi käydä isoveljen kanssa. Mulla kun tota aikaa on syksystä, kun mihinkään kouluun en päässyt ja työkkärin jutut meni perseelleen. Kyselen paikalla olijoilta jos on, sitten neuvoja laitteisiin kun oon ihan ulapalla. Pari viikkoa ja sitten alan käymään 4-5 kertaa viikossa. Onko sillä mitään väliä mihin aikaan käy? Tarkotus ois vaan saada reenattua kroppa hyvään kuntoon. :)

Näitä koko kropan treenejä on niin helvetisti ja kun pitäis painottaa tiettyihin lihaksiin harrastusten takia, niin minkälaista treeniä kannattaisi käyttää ? Ja sitten kun oon syönä proteiinia ennen treeniä, kun joku neuvoi ja hiilihydraattia jälkeenpäin, niin kerrotaan sen olevan toisin päin. Treenauksessa olen neuvoton, mutta lihaksia kyllä on.

Näitä koko kropan treenejä on niin helvetisti ja kun pitäis painottaa tiettyihin lihaksiin harrastusten takia, niin minkälaista treeniä kannattaisi käyttää ?

Priorisoida pystyy käytännössä jokaiseen jakoon, mutta kyllä tuo taitaa 2 jakosessa onnistuu parhaiten.

Ja sitten kun oon syönä proteiinia ennen treeniä, kun joku neuvoi ja hiilihydraattia jälkeenpäin, niin kerrotaan sen olevan toisin päin. Treenauksessa olen neuvoton, mutta lihaksia kyllä on.

Sä voit syyä kevyen aterian tuntia kaks, ennen reeniä ja tässä pitäis olla enemmän hiilaria. Ja reenin jälkeen palkkari, jossa on hiilaria ja protskua.

sama homma täällä, ja?

Niin, kun sä sanoit, että riippuu syömisistä millon voi reenaa, niin yleensä aamusin reenatessa ei ole hirveesti kerinny syömään ja ainakaan mua se ei ole vielä haitannu = ei ole hirveesti väliä syömisienkään kanssa, millon voi mennä reenaa... tai kannattaa.

Niin, kun sä sanoit, että riippuu syömisistä millon voi reenaa, niin yleensä aamusin reenatessa ei ole hirveesti kerinny syömään ja ainakaan mua se ei ole vielä haitannu = ei ole hirveesti väliä syömisienkään kanssa, millon voi mennä reenaa... tai kannattaa.

Jos olet dietillä ja yrität välttää hiilareita illalla niin onko silloin järkevää reenata illalla 21.00-22.00 kun reenin jälkeen on tärkeää saada paljon hiilareita?
Vastaus: Ei ole järkevää eli totta vitussa sillä nyt on hiukan väliä milloin reenaa. Riippuu niin paljon muuttuvista tekijöistä ettei tuollaista absoluuttista totuutta voi tulla tänne laukomaan..

Kun nyt alan käymään otan tuntuman kaikkiin laitteisiin ekana ja pistän aina täydet painot ja sitten kun ei jaksa niin taas enemmän. Luin tosta arskan jutusta, mutta teen ihan sekasin sitten niitä liikkeitä ja muuta. Vaikka oon lukenu noita juttuja että tona päivä tommosta ja toisena tollasta. Tarviiko sitä lepoa nyt sitten niin paljoa jos käy vaikka sen 4-5 kertaa. Teen aina kaiken niin täysillä ja hyvin kun pystyn.
Pääpunasena pitää painaa :curs:

Tarviiko sitä lepoa nyt sitten niin paljoa jos käy vaikka sen 4-5 kertaa. Teen aina kaiken niin täysillä ja hyvin kun pystyn.
Pääpunasena pitää painaa :curs:

Jos ei lihakset saa lepoa, niin eivät ne myöskään kasva. Lihas kasvaa levossa, ei salilla.

Back
Ylös Bottom