Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Älä käytä smithiä missään muodossa! Se ei sovi ku leuanvetoon.
Minkälainen vamma sulla on välilevyssä?

Niin, alaselän parissa nikamassa on pieni pullistuma. Oireilee ajoittain iskiaksena vasempaan jalkaan säären ulkosyrjälle.

Heh, mikshän tommonen smith teline on kehitetty, ko sitä ei sitten kandee käyttää? Ois kiva kuulla perusteluita, miksi ei kannata käyttää. Vai onks nää näitä makuasioita? Toiset tykkää tehdä toisella ja toiset toisella laitteella.

Smith pakottaa tangon liikkumaan tiettyä liikerataa. Tämä on huono asia ainakin kahdesta syystä. Ensinnäkin, tukilihakset eivät kehity smithillä treenatessa. Toisekseen, tuo määrätty liikerata ei ainakaan kaikille ole optimaalinen, ja aiheuttaa siten vammautumisriskin.

Onko tää vaarallista kun tekee takaolkapääsoutua nii naksuu yläselässä?

Niin, alaselän parissa nikamassa on pieni pullistuma. Oireilee ajoittain iskiaksena vasempaan jalkaan säären ulkosyrjälle.

Heh, mikshän tommonen smith teline on kehitetty, ko sitä ei sitten kandee käyttää? Ois kiva kuulla perusteluita, miksi ei kannata käyttää. Vai onks nää näitä makuasioita? Toiset tykkää tehdä toisella ja toiset toisella laitteella.

jeps, eli se pakottaa sut punnertamaan fiksattua rataa pitkin, mitä kroppa ei ehkä halua mennä.
En ole yhtään hyvää syytä käyttää smithiä vielä keksinyt. Jos se on siitä että pelottaa olla yksin salilla ilman varmistajaa ni tekisin mieluummin sit kovemmalla psyykkeellä tai vaikka yhen sarjan enemmän.

Vetäise salilla jotain osaavan näköistä kaveria hihasta ja pyydä tarkastamaan suoritustekniikkasi. Jos vielä pahasti naksuu (sattuu??) niin liike ei välttämättä vain sovi sinulle.

No mä oon kattonu miten toi takaolkapääsoutu tehään yheltä videolta miten se tehdään ja samallalailla olen tehnyt kuin siinä videossa, joten ei tekniikassa pitäis olla mitään ongelmaa. ja se naksuu ainoastaa siinä liikkeessä.

Terveeks, kuinka tehokkaana lajina pyöräilyä voidaan pitää rasvanpolton kannalta? Kuinka monta kertaa viikossa, millaisella jaotuksella ja kuinka pitkiä lenkkejä ja mitä muita asioita kannattaa ottaa huomioon? Kiitos.

Terveeks, kuinka tehokkaana lajina pyöräilyä voidaan pitää rasvanpolton kannalta? Kuinka monta kertaa viikossa, millaisella jaotuksella ja kuinka pitkiä lenkkejä ja mitä muita asioita kannattaa ottaa huomioon? Kiitos.

Tehokas. Ei rasvanpolttoon tarvii, kun että saa sykkeen nousemaan. Laji saa olla mikä tahansa, kunhan syke nousee = rasva palaa.

2-4 kertaa viikossa 40min-2h lenkkejä. Kovalla temmolla ja naatiskellen.

Terve olen 180cm / 66kg painava kaveri, ikää löytyy 20v ja tarkoitus ois nostaa painoa vähintään se 10kiloa.
Onko mitään vinkkejä miten saan massaa? suunnitelmissa olisi aloittaa salilla käynti!
Kiitos

syöt enemmän kuin kulutat. Reeniä sekaan ja roheiinia tarpeeks ni tulee massaa pihvinkin muodossa.

Testo tasojen mittaus

Tää ei nyt varmaan oo ihan ekana alottelijoiden mielessä mutta kysytään nyt täällä kuitenkin. Eli jos haluan mittauttaa testo tasoni niin missä kyseinen operaatio hoidetaan, sairaalassa vai riittääkö ihan terveyskeskus? En siis ole mikään roinaaja, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää oman perustasoni ja onko se keskivertoa suurempi/pienempi vai täysin keskiarvon tuntumassa. Mietin tässä vain että eikös "hyvä geenisillä" tätä lajia ajatellen ole keskivertoa suuremmat testo arvot, (ja varmaan jotkut muutkin arvot mutta mietitään niitä sitten myöhemmin).

mikasa, koitin ny tolla n. 2650 kcal per päivä(laskettu viikko keskiarvosta!) viikon aikana heitti lähes 4000 kalorin lauantaista 2000 kalorin sunnuntaihin, mut k.arvo n.2650 kcal..

tänään puntille mentäessä verryttelyn jälkeen hyppäin vaakaan ja 66,8kg eli kilo pois.. vähän vika suunta siiis ku pitäs kasvaa, koitanko seuaavan viikon jo noin 3000 ku liikunnan piän samana vai kannattaskos syyä esim 3200 ja kattoo josko nousis? treeni kulkee, vaikka töissä vähän huonolla safkalla viiten ja treeni heti töiden jälkeen.. mulla on kaikki sapuskat ja treeni kulutukset koneella ylhäällä jos joku haluu kattoo mitä lisää. syyä kyllä jaksan!:D

Minkälainen ohjelma olisi optimaalisin dietillä? 5vk olen nyt kiristellyt, ja tarkoituksena olisi viellä toiset viisi kärvistellä. Reenaan 1-jakoisella, läskiä on lähtenyt ihan hyvin, mutta tulokset laskee sitä tahtia että hirvittää.

mikasa, koitin ny tolla n. 2650 kcal per päivä(laskettu viikko keskiarvosta!) viikon aikana heitti lähes 4000 kalorin lauantaista 2000 kalorin sunnuntaihin, mut k.arvo n.2650 kcal..

tänään puntille mentäessä verryttelyn jälkeen hyppäin vaakaan ja 66,8kg eli kilo pois.. vähän vika suunta siiis ku pitäs kasvaa, koitanko seuaavan viikon jo noin 3000 ku liikunnan piän samana vai kannattaskos syyä esim 3200 ja kattoo josko nousis? treeni kulkee, vaikka töissä vähän huonolla safkalla viiten ja treeni heti töiden jälkeen.. mulla on kaikki sapuskat ja treeni kulutukset koneella ylhäällä jos joku haluu kattoo mitä lisää. syyä kyllä jaksan!:D

Se todennäköisesti vaan johtu nesteistä. Voit kyllä nostaa parilla sadalla kalorilla kaloreita. Kyllä se paino lähtee nousemaan, älä huoli.

koitan viikon ny tolla 3000 ja katotaan josko ees pysys samassa. liikunnan tuoma kulutus olla tollasta 2h ja 800-900 kcal.. aerobisista sen verran et ke(11km) ja su(16km) huitelen ja muina päivinä fillaroinnin kaa noin 30 min alkuverryttely..

kyl se paino nousee mut ku ei ainakaan nälkää haluis kärsii:D!!

Kuinkas, kun mulla on tuo vasen tisu isompi ku oikea. Et kannattaako tässä ruveta nostelemaan punnerruksia yhellä kädellä vai tasoittuuko se noissa penkkipunnerruksissa. (vasen on ~20% voimakkaampiki ku oikea).

Back
Ylös Bottom