Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Olen n.180cm pitkä ja painan n.85 kiloa.. tarkoitus olisi kasvaa jouluun mennessä vähän päälle 90 kiloiseksi...

Ajattelin joulun jälkeen ruveta reenaamaan niin, että teen päivän alkuun penkin/maastavedon/kyykyn raskailla painoilla ja lyhyillä toistoilla ja sitten rupeisin reenaamaan pitkillä sarjoilla esim. hauiskääntöä ja pystypunnerrusta käsipainoilla..?

Onko mahdollista kasvattaa lihasta ja polttaa rasvaa samanaikaisesti?

Jos teen pitkiä sarjoja salilla, tarvitseeko minun polkea kuntopyörää tai käydä lenkillä?

3x viikossa salilla!

Kesään 2009 mennessä paino pitäisi olla jossain 75 kilon paikkeilla...

kynis2007: Eikai sitä pysty kuin yhden noston tekemään sillä 100%:lla. Mene ihan fiilispohjalta, ei näitä kukaan muu voi teikäläiselle kertoa. Noista sarjapainoista arvelisin minäkin maksimin liikkuvan mainitsemallasi 110-115 välillä.

H100: Ei pysty samaan aikaan kasvattamaan lihasta ja polttamaan rasvaa.

Pitkät sarjat kuluttavat todella marginaalisesti enemmän kuin lyhyet sarjat, eli ei pitkiä sarjoja kannata tehdä rasvanpoltto mielessä.

Voi muodostua yllättävän hankalaksi tuo 15 kg:n dieettaminen, kuin alkuun luulisi. Mites, jos nyt tiputtelisit alle kasikymppiin ja sitten nostaisit jonnekin 85 kg:n tuntumaan ja tästä sille "kesäkunto 09"-dieetille?

E: Ei välttämättä aluksi tarvitse ottaa lenkkejä mukaan, jos pudottaa kaloreja ensin ruoasta.

Sportman08: No yleisesti ottaen leuanvedot, otteesta riippumatta. Myös ylätalja, kulmasoutu variaatioinen ja alatalja on hyviä liikkeitä(kulmasoutu ja alatalja kasvattavat myös paksuutta hyvin).

E: Myös olkapäillä on tärkeä rooli siinä, näyttääkö yläkroppa leveältä.

Tervehdys! Itse olen 15-vuotias poika, pituuteni on 180cm ja paino n. 95kg joka on ehdottomasti liikaa (painoindeksi n. 29) ja nyt pitäsi saada tuota ylimääräistä rasvaa yksinkertaisesti pois. Tilanne on melko hankala, nyt kesällä ei oikein tule harrastettua mitään, lenkillä olen käynyt joskus n. 2 krt / viikko. Nyt jos joku osaisi neuvoa aloittelijaa ja kertoa, miten kannattaisi aloittaa ylimääräisen rasvan poltto, siitä olen jo itse lähtenyt että olen jättänyt karkit, limsat, pikaruoat jne epäterveelliset herkut kokonaan ja yritän aina valita mahdollisista tarjolla olevista leipälajeista sen tummimman. Kaikki yksinkertaiset, esim lihasliike-suositukset otan kyllä todella kiitollisen vastaan, ja kaikki tieto joka auttaisi minua saamaan ylimääräistä rasvaa!

Moi!

Mitkä on hyviä liikkeitä, jotta yläkroppaan tulis tuota V-muotoa?

alottaisin pienestä rasvaprosentista.

Vahva selkä on tosi tärkeä juttu penkkaamisessa. Mitä tukevampi alusta sitä vahvempi punnerrus. Ja, kun teet esim sarjan soutuja ennen punnerrussarjaa ni sun voimantuotto paranee.. Hermoston takia, syytä en osaa sanoa, en tiedä onko vielä selvilläkään.

Olisiko jollain antaa neuvoja, kun aion aloittaa ensimmäisen bulkin? Mm. millaista reeniä ja millaista ruokaa:dance2:?

- 1-2 jakonen.
- Toistoja 6-15.
- Sarjoja 2-5.
- Kaloreita n. 500 kcal enemmän, mitä kulutat.
- 6-8 ateriaa. 200-250 g proteiinia, hiilareita 250-300g ja rasvaa 100-150 g
- Ruokana riisiä, perunoita, makaroonia, leipää, kanaa, kalaa, lihaa, kananmunia ja oliiviöljyä tai kylmäpuristettua rypsiöljyä 2-4*10-20 grammaa päivittäin. (ruokalusikka=10-15 grammaa)

Siinäpä niitä.

Onko haittaa, jos vedän hera 80 lisäravinnetta kolme annosta päivässä(pakkauksessa lukee 1-3 annosta), jotta saan tarvittavan proteiini määrän täyteen. Tällä hetkellä oon vetäny kaksi annosta päivässä.

Sori jos on tyhmä kysymys. Pitää vaa varmistaa

Onko haittaa, jos vedän hera 80 lisäravinnetta kolme annosta päivässä(pakkauksessa lukee 1-3 annosta), jotta saan tarvittavan proteiini määrän täyteen. Tällä hetkellä oon vetäny kaksi annosta päivässä.

Ei oo, se on vaan proteiinia. Parempi kuitenkin syödä kunnon ruokaa. Vedä ton heran sijaan vaikka purkki rahkaa tms.

En usko, että on sen kummempaa haittaa - päin vastoin. Jos on herkkä vatsa, niin voi vatsa vaivoi tulla.(ilmavaivoja)

^ Palkkarit reenin jälkeen, muuten ihan vaan kunnon ruualla tulee hankittua tarvittavat ravinnot.

Palkkari on se ainut!

Back
Ylös Bottom