Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Eikös yleensä kuitenkin rasvat nouse lihaksien kavatusten aikana? Tai ainakin on kannattavampaa vaan syödä ihan reilusti ja treenata. Kiristelee sitten myöhemmis, jos on tarvetta.

Itse asiassa, kun otin tuon 130kg jälkeen 105kg niin tuntui yllättävän painavalta ja tein sillä vielä neljä toistoa.Lepoa pidin ehkä sen 1-2min

Tyylistä sen verran, että jalat hartian leveydellä ja kädet vähän leveämmällä, ettei kädet ole polvissa kiini, kun nostaa.Yritin pitää selkää suorassa ja painattaa persettä taakse.

aika lyhyt lepoaika kun maksimeihin mennään..
En sun tekniikkaa lähe kummemmin spekuloimaan ku ei nää..
Kuha muistat pitää olkapäät tangon takana, ja että kroppa menee "taaksepäin" vedon aikana.

Paskat. Pitää olla todella hyvin kohdillaan. Harva osaa syyä sillei, että tuo onnistuu.

Eli; Vaikeeta, mutta ei mahdotonta.
Mulla ainakin menee aika lailla sillai että rasva % laskee samalla ku kasvattaa sitä lihasta ja sen näkee ihan silmissä kun vertaa kuviin mitä oon ottanu 2-4kk aikaväliltä.

Muutes kun olin salilla ja kyykkäsin niin mulla alkoi sattua polviin...
Ja 2h salille menon jälkee lähdin lenkille ja sillon alko taas sattua polviin :S
Mistä voisi johtua?

Mulla ainakin menee aika lailla sillai että rasva % laskee samalla ku kasvattaa sitä lihasta ja sen näkee ihan silmissä kun vertaa kuviin mitä oon ottanu 2-4kk aikaväliltä.

Totta kai, kun sä diettaat, niin lihakset näyttää isommilta. Lihaskasvua vaan ei oo tapahtunu!

Esimerkki:

Lee Priest: http://www.dailymuscle.com/images/lee_priest_bulkup.jpg
Lee Priest: http://www.hardcorebodybuildingontheweb.com/precontestbible/Lee_Priest.jpg
Muutes kun olin salilla ja kyykkäsin niin mulla alkoi sattua polviin...
Ja 2h salille menon jälkee lähdin lenkille ja sillon alko taas sattua polviin :S
Mistä voisi johtua?

Väärä kyykky tekniikka tai polvet vähän ylirasittuneet. Miten paljon sulla menee polvet yli varpaitten kyykätessä?

Mitenköhän ku mulla on hauiksen ja olkapään välinen alue sellanen kapea ja suhteettoman ohut, kun laitan käden koukkuun ja nostan sen 90 astetta ylös. Mitä lihaksia ja liikkeitä pitäisi tehdä, että saan sen paksummaksi? Entä ottaako niskantakaa punnerrus hyvin olkapäihin? Jos ei niin mikä ottaa?

Kattelin tuolla tuloksia niin jos 3-5 kuukaudessa saa penkkimaksimin nousemaan 45kg->80kg tai tuon tyylistä ni huh. Itellä junnannu about samoissa painoissa nyt jo aika pitkään. 70->80kg maksimin nousu ois mulle aivan loistava mutta tätä vauhtia siihen menee vuosi.. Tosin jos tuollaisiin tuloksiin tarvii käydä 4krt viikkoon vääntämässä penkkiä niin se on kyllä saatanasti liikaa meitsille.. Pureeko toi 2x6 vai olisko joku pyramidi systeemi parempi? Aika monet ainaki omalla salilla vääntää aivan julmetusti sarjoja niin tuo 2 sarjaa tuntuu aika vähältä..

Tämä ei todellakaan ole mikään peruskysymys, mutta en nähnyt syytä tehdä uutta aihetta..
Eli mulla on koko eliniän ollut "lättäjalat", sekä röntgenissä löydettiin ylimääräiset luut nilkoista, jotka tekevät virhe asennon nilkkoihin(taipuvat sisään). Eli mahtaako kyykkääminen olla kovasti haitaksi, painohan vähintaan tuplaantuu tässä..? Kipua ei ole vielä ilmestynyt mutta saattaa ilmestyä kun rautaa tulee lisää.

kyykkytekniikka kyllä pitää hioa sulle sopivaksi niin, ettei kiertoa tule polviin ym. joku paljon kyykännyt(painonnostaja tai voimanostaja,valmentaja) osais varmaan auttaa.

Väärä kyykky tekniikka tai polvet vähän ylirasittuneet. Miten paljon sulla menee polvet yli varpaitten kyykätessä?
Polvet mnee varpaiden yli ehkä 5-10cm ei edes nin paljoa

ja siihe lihaskasvu hommaan että kyllä sarjapainot on noussu... ja ihan elopainokin että rasvaa vaa lähteny, tosin saattaa johtua pituuskasvusta joka tasoittaa läskejä vähäsen :D toivottavasti ymmärsit :D

Polvet mnee varpaiden yli ehkä 5-10cm ei edes nin paljoa

Koita välttää, ettei ne polvet mene yhtään yli varpaitten. Voi olla yks syy polvikipuihin. Toinen se pieni ylirasitus polvissa.

Painot voi nousta, mutta se sarjapainojen nousu on hermoston paranemisesta johtuvaa.

Lisäravinnosta

Moro

Oon todellakin uus näitten lisäravinteitten kanssa ja haluisin tietää, miten näitä tulis käyttää? Milloin otetaan protskua päivän mittaan treenipäivinä ja lepopäivinä? Käytän max blastia hiilari/protskusuhde 1:1 (höystetty prowhey heraproteiinilla) palautusjuomana. Oon kuullut, että jotkut ottaa ennen ja jälkeen treenin, vai miten se kannattas tehdä. Oon 195/90 ja mikä ois sopiva proteiinimäärä mun kokoselle. Tarkotus ois kasvattaa jonkin verran lihaksia, mutta ei mitään mahottomia muskeleita;) Onko vielä jotain muita lisäravinteita, mitä pitäs ottaa mukaan treenatessa, vai pääseekö noilla järkevään alkuun?

tarkotat varmaan mass blastia? :rolleyes:
Juo se treenin jälkeen,eikä noi suhdanteet niin kiveen hakattuja ole, tärkeintä että saat kaloreita treenin jälkeen. Ja älä pelkää että liikaa lihasta saisit vaikka mitä tekisit.
Kalaöljy ja kreatiini on the next best thing.. kalaöljyä pidän itse palkkaria tärkeämpänä.

Moro

Oon todellakin uus näitten lisäravinteitten kanssa ja haluisin tietää, miten näitä tulis käyttää? Milloin otetaan protskua päivän mittaan treenipäivinä ja lepopäivinä? Käytän max blastia hiilari/protskusuhde 1:1 (höystetty prowhey heraproteiinilla) palautusjuomana. Oon kuullut, että jotkut ottaa ennen ja jälkeen treenin, vai miten se kannattas tehdä.

Omasta mielestä kaks parasta ajankohtaa on aamulla ja treenin jälkeen.

Oon 195/90 ja mikä ois sopiva proteiinimäärä mun kokoselle. Tarkotus ois kasvattaa jonkin verran lihaksia, mutta ei mitään mahottomia muskeleita;) Onko vielä jotain muita lisäravinteita, mitä pitäs ottaa mukaan treenatessa, vai pääseekö noilla järkevään alkuun?

200-250 grammaa on hyvä määrä tuon kokoselle ukolle.

Vitamiinit, kalaöljyt ja palkkarihan sulla jo on. Tuossapa ne tärkeimmät.

Juu, tarkotin tuota mass blastia;) heh, menee jo senat sakasin tähän vuorokauden aikaan.
Eli riittääkö, että otan vaikka aamulla treenipäivänä heraprotskua ja sitten treenin jälkeen palkkaria? Miten lepopäivinä? Silloin ei tietty palkkaria, mutta mites protskujen kanssa?

Juu, tarkotin tuota mass blastia;) heh, menee jo senat sakasin tähän vuorokauden aikaan.
Eli riittääkö, että otan vaikka aamulla treenipäivänä heraprotskua ja sitten treenin jälkeen palkkaria? Miten lepopäivinä? Silloin ei tietty palkkaria, mutta mites protskujen kanssa?

Kyllä riittää.

Protskut kannattaa pitää siellä 200 gramman tienoilla. Ehkä hivenen vähemmän. Ei se oo niin tarkkaa, jos ei dietillä ole.

Back
Ylös Bottom