Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

sellasta kysysin että miten toi miinuskaloreilla oleminen vaikuttaa voiman saamiseen? että eihän tarvitse olla pluskaloreilla saadakseen voimaa?

sellasta kysysin että miten toi miinuskaloreilla oleminen vaikuttaa voiman saamiseen? että eihän tarvitse olla pluskaloreilla saadakseen voimaa?

Ei tarvitse, mutta mitä enemmän massaa-> sitä enemmän potentiaalia kehittää voimaa sinne massan sekaan. Voima on lihasten hermotuksesta kiinni, ei massasta.

Tosta en oo varma, mutta en sanoisi sen olevan niin radikaali muutos. Viisaammat korjatkoon tyhmyyteni.

terve,
Saisin suhteellisen halvalla hankittua painnostopenkin, johon kävisivät halkaisijaltaan 20mm painot. Ongelma onkin kun kun tämmösiä painoja ei tunn löytyvän mistään. Vain 30mm ja 50mm löytyy. Ovatko nämä 20mm levypainot niin harvinaisia, että niitä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Eli siin kannattaako jättää penkki hankkimatta?

Voinko mitenkään laskee paljonko kaloreita kuluu, jos tiedän mun sykkeen aerobisen aikana?

Kuinka paljon näihin sykemittareiden kulutettuihin kaloriarvoihin on luottamista?

Elikkä tällänen kysymys mitä nyt oon täs pohtinu, et kun tekee maastavetoo, niin täytyykö sen vyön irrota vähän selästä alas mentäes ja sit tarttua takaisin selkään vetäes ylös?? vai täytyykö olla koko ajan jämäkästi selässä kiinni? oon miettiny tätä siks kun itellä vähän käyrä selkä, et irtooko mulla sen takia se vyö selästä

(eka posti) Terve, mistä tietää millon on liikaa rasvaa ja se kannattaa dietata pois? Ite vetänyt tässä massatreeniä ja tullu lihasta mutta tullut tohon alas vatsaan vähän rasvaakin. Kannattaisiko jatkaa massatreenillä vai dietata rasvat pois ja sitten jatkaa massatreenillä? Olen noin 180 cm pitkä ja 80 kiloa jos sitä tietoa tarvitaan.

Elikkä tällänen kysymys mitä nyt oon täs pohtinu, et kun tekee maastavetoo, niin täytyykö sen vyön irrota vähän selästä alas mentäes ja sit tarttua takaisin selkään vetäes ylös?? vai täytyykö olla koko ajan jämäkästi selässä kiinni? oon miettiny tätä siks kun itellä vähän käyrä selkä, et irtooko mulla sen takia se vyö selästä

Vastaan vaan sen perusteella kuinka itse teen. Eli vedäthän kunnolla paineet ennen vetoa päälle? Itsellä siis ainakin vyö on jämäkästi kokoajan. Ja johtuuko käyrä selkä ihan jostain luonnollisista syistä vai pyöristyykö vedossa?

Jonski,mulla on aina ollut käyrä, koska molemmilla vanhemmillakin on! eli syntymästä asti ollu! Eli sen pitäis pysyy koko ajan seläs kiinni??

No itsellä pysyy ainakin. Kokeile ensi kerralla kun vedät sen vyön päälle niin vedät vähän ilmaa sisää ja vyö suht kireelle. Siten, että kun päästät ilmat takas niin vyö on tukevasti.

Ennen vetoa imet paineet sisään siten, että vatsa ikäänku painuu vyötä vasten kunnolla. Sitten vain keskittyy vetämään mahdollisimman puhtaalla tekniikalla ja hillityillä painoilla aluksi. Jos ei näinkään pysy kokoajan niin sitten en osaa sanoa :D

Mikä selittää sen että minulla paino on pysynyt koko treeniajan samana, mutta tulokset ovat nousseet paljon? Eli siis virallinen kysymys kuuluu että onko lihaksen koolla ja raudan määrällä jotain yhteyttä? Eli voiko pienillä lihaksilla nostaa saman määrän kuin suurilla lihaksilla?

Huhuh no kuulostipa tuo idioottimaiselta, mutta tulipahan kysyttyä .. :jahas:

:anssi:

Alkuperäiseen kysymykseen: Tee vaan ihan rauhassa sitä aerobista. Se on aina hyvä lisä lihaskuntoharjoittelulle.
Lue uudestaan mun posti
Liikaa aerobista kannattaa välttää koska se syö lihasta,mutta jos muutaman lenkin teet viikossa niin se ei haittaa.

Mikä selittää sen että minulla paino on pysynyt koko treeniajan samana, mutta tulokset ovat nousseet paljon? Eli siis virallinen kysymys kuuluu että onko lihaksen koolla ja raudan määrällä jotain yhteyttä? Eli voiko pienillä lihaksilla nostaa saman määrän kuin suurilla lihaksilla?

jos lihaksesi ei ole kasvanut juuri yhtään niin et syö kunnolla eli lihaksilla ei ole tarpeeksi rakennusainetta eli pitää syödä yli kulutuksen jos lihasta haluaa. voiman kasvu taas perustuu näin ollen hermotuksen kehittymiseen.

Lue uudestaan mun posti
Liikaa aerobista kannattaa välttää koska se syö lihasta,mutta jos muutaman lenkin teet viikossa niin se ei haittaa.

mistä näin päättelet??? jos ruokavalio on kunnossa ja teet säännöllisen punttireenin lisäksi aerobista reeniä niin et saa lihaksia syötyä pois vaikka kuinka niin väittäisit. aerobinen tukee omalla tavallaan punttireeniä niin kuin elasto edellä mainitsi. jos lenkkiä vetää suhteellisen paljon pitää sitä vasten myös syödä enemmän.

mistä näin päättelet??? jos ruokavalio on kunnossa ja teet säännöllisen punttireenin lisäksi aerobista reeniä niin et saa lihaksia syötyä pois vaikka kuinka niin väittäisit. aerobinen tukee omalla tavallaan punttireeniä niin kuin elasto edellä mainitsi. jos lenkkiä vetää suhteellisen paljon pitää sitä vasten myös syödä enemmän.
En minä nyt meinaakkaan että lihakset lähtee heti pois.
Kyllä yletön aerobinen haittaa lihaskasvua.
Ja en ole meinannutkaan että aerobista ei voisi harrastaa.Itteäni taas lainaten:
mutta jos muutaman lenkin teet viikossa niin se ei haittaa.

Jos vetää monta kertaa viikkoon raskasta aerobista niin se vaikuttaa jo jonkin verran palautumiseen, eli kyse ei ole siitä että kalorit eivät riittäisi. 3 kertaa viikkoon punttia ja 3 kertaa viikkoon peruslenkkiä varmasti vain tukevat toisiaan, kunhan lenkeissä ei lähetä turhaan repimään.

pakko heittää tähän väliin että siihen, kannattaako juosta, vaikuttaa aika moni asia. Jos tavoitteena on, kuten yleensä, muuttaa kehonkoostumusta=muscle/fat-suhdetta niin pysysin melko kaukana juoksemisesta.

Lue uudestaan mun posti
Ei tarvitse lukea uudestaan, koska luin sen harvinaisen tarkasti. Selitäpäs vähän tarkemmin tätä asiaa tai laita vaikka linkki johonkin tutkimukseen. Esim. energiansaannilla, makroravinnejakaumalla ja aerobisen treenin intensiteetillä ei vissiin ole mitään tekemistä asian kanssa? Vai mikä on liikaa? Tosta sun postista saa sen kuvan, että liian monta kertaa eli liian tiheä aerobisen treenin frekvenssi syö lihasta. Voi sitä tehdä vaikka joka päivä jos se on intensiteetiltään matalaa eli vaan sellasta palauttavaa, siitä voi olla jopa hyötyä lihaskasvun kannalta. Rajansa tietenkin kaikella. Välillä on ihan hyvä pitää totaalilepopäiviäkin vaikka aktiivinen palautuminen toimisikin paremmin.

Back
Ylös Bottom