Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

En viitsinyt omaa topikkia perustaa.

Miten saisi kylkiin lihaa? Omaan tälläisen vitun naisten lantion ja olisi kiva saada kylkiä vähän tasoittamaan sitä. Vai onnistuuko lankaan?

Moi

Olen muutaman kuukauden tässä treenaillut ja ajattelin kysyä mielipidettänne ja missä järjestyksessä liikkeet kannattaisi suorittaa?

Olen 182/75. Tarkoitus siis ei ole mitään hirveää ruhoa saada vaan vähän lihasta luitten ympärille ja hartioille leveyttä. Treenaan tällä hetkellä kotona, koska sali on kaukana. ( tämä muuttuu kun syksyllä muutan opiskelemaan) Kotoa löytyy: 60 kiloa painoja, säädettävät käsipainot, tanko, vatsalihaspenkki, voimapyörä ja leukojenvetotanko. Painoa olen liikkeisiin lisännyt kun on tuntunut ettei tule tarpeeksi rasitusta.

Ohjelma (1. jakoinen)

Leuanveto 3x5
Hauiskääntö tangolla 3x10
Etunojapunnerukset 3x10 (5kg paino repussa)
Kulmasoutu tangolla 3x10
Dippi penkillä 3x10 (tässäkin tuo 5kg:n lisäpaino)
Viparit sivuille 3x10
Vatsoille teen voimapyörää ja jalkojen nostoa.

Jalkojen treenaus puuttuu heikon polveni takia siksi jalkoja olen lähinnä lenkeilemällä harjoittanut.
Teen punttitreenit ti, to, la. Noiden lisäksi teen hiit:n ma,ke,pe. Sunnuntai on lepopäivä. Whey3:sta olen syönyt palautukseen ja kroppa on tuntunut hyvin jaksavan. Ruokavalio on suht. koht. kunnossa.

Moi

Olen muutaman kuukauden tässä treenaillut ja ajattelin kysyä mielipidettänne ja missä järjestyksessä liikkeet kannattaisi suorittaa?

Olen 182/75. Tarkoitus siis ei ole mitään hirveää ruhoa saada vaan vähän lihasta luitten ympärille ja hartioille leveyttä. Treenaan tällä hetkellä kotona, koska sali on kaukana. ( tämä muuttuu kun syksyllä muutan opiskelemaan) Kotoa löytyy: 60 kiloa painoja, säädettävät käsipainot, tanko, vatsalihaspenkki, voimapyörä ja leukojenvetotanko. Painoa olen liikkeisiin lisännyt kun on tuntunut ettei tule tarpeeksi rasitusta.

Ohjelma (1. jakoinen)

Leuanveto 3x5
Hauiskääntö tangolla 3x10
Etunojapunnerukset 3x10 (5kg paino repussa)
Kulmasoutu tangolla 3x10
Dippi penkillä 3x10 (tässäkin tuo 5kg:n lisäpaino)
Viparit sivuille 3x10
Vatsoille teen voimapyörää ja jalkojen nostoa.

Jalkojen treenaus puuttuu heikon polveni takia siksi jalkoja olen lähinnä lenkeilemällä harjoittanut.
Teen punttitreenit ti, to, la. Noiden lisäksi teen hiit:n ma,ke,pe. Sunnuntai on lepopäivä. Whey3:sta olen syönyt palautukseen ja kroppa on tuntunut hyvin jaksavan. Ruokavalio on suht. koht. kunnossa.

Ainakin toi kulmasoutu kannattaa tehdä ennen hauiksia. Isot liikkeet aina ensin. Kyllä mäkin jotain oon oppinut :thumbs:

präsä:
Luulisi että lenkkeily ei tee hyvää heikolle polvelle.
Liikkeet tosiaan kannattaa alottaa isoista->pieniin.Eli vaikka näin:

Punnerrus
Kulmasoutu
Dippi
Leuat
Vipunosto sivulle
Hauis
Vatsa

präsä:
Luulisi että lenkkeily ei tee hyvää heikolle polvelle.
Liikkeet tosiaan kannattaa alottaa isoista->pieniin.Eli vaikka näin:

Punnerrus
Kulmasoutu
Dippi
Leuat
Vipunosto sivulle
Hauis
Vatsa

Juu no ehkä vähän liiottelin tuota polvea siis kyllä se lenkkeilyn ihan kestää, mutta kun esim. kyykkyyn menee ja on lisäpainoa niin sillon tuntuu. Kiitos paljon tuosta järjestyksestä.

Sori, pääsi unohtumaan..

Paljoskos sitä proteiinia tarvi normi tavis joka käy salilla 3 x viikos?

Kuumeessahan ei saa treenata mutta nyt mulla on ollu nuhaa ja vähän yskää ja oon jättänyt treenaamatta. Mutta saisiko "tässä tilassa" treenata? Ajattelin että parempi jättää treenaamatta ettei tule sitten kuumetta tai jtn?

Kuumeessahan ei saa treenata mutta nyt mulla on ollu nuhaa ja vähän yskää ja oon jättänyt treenaamatta. Mutta saisiko "tässä tilassa" treenata? Ajattelin että parempi jättää treenaamatta ettei tule sitten kuumetta tai jtn?

Jätä vaan menemättä, niin ei ole vaaraa sairastua mihinkään jälkitautiin. Periaatteessa vois reenata, jos on pientä flunssan tynkää, mutta ota varmuuden vuoks vielä pari lepopäivää. (1-3 päivää)

Jätä vaan menemättä, niin ei ole vaaraa sairastua mihinkään jälkitautiin. Periaatteessa vois reenata, jos on pientä flunssan tynkää, mutta ota varmuuden vuoks vielä pari lepopäivää. (1-3 päivää)

Ok kiitti. Näin mä arvelinkin

Olisi sitten toinenkin kysymys. Kesällä olisi varaa ostella tavaraa niin tämmöistä olen katsellut:
http://www.wrange.fi/epages/wrange.storefront/481827b700893a2c271b0a28103305de/Product/View/3410#

Tuo penkkipunnerrus on varmaan ihan toimiva, mutta ajattelin tässä
kysellä että miten toi kyykkyominaisuus toimii? Penkin saa näköjään
käännettyä pystysuuntaan niin että se mahollistaa kyykkäämisen.

joo, elikkä olen jo pari kuukautta käynyt salilla, ja tavoitteeni olisi saada massaa, kysymys ois semmone että mikä ois paras punttiohjelma semmoseen tarkotukseen?:wtf:

Kyl jotain teet väärin ei vipareitten pitäs mennä hauiksiin!
Viparit voi tehdä monella eri tapaan mutta jollei kässäreil onnistu ni voit koittaa taljassa!

moi. jos tekee vinopenkkiä smith-laitteessa, niin mihin kohtaan sen tangon pitäisi laskeutua? Nyt oon tehnyt sen niin että rinnan yläpuolelle. melkein kaulan kohtaan. Ongelmana tässä on se että ei tunnu rinnoissa. mistä voisi johtua? Lavat vedän taakse ja yms.

Back
Ylös Bottom