Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Siirryn 4-jakoisesta ohjelmsta 2-jakoiseen (ainakin yritän :D), niin kannattaako kroppaa treenata kahdesti läpi viikossa? Eli sehän tekisi neljä treeniä per viikko. Vai olisiko kolme kertaa viikossa sopivampi?

Entä kuinka kovalla teholla liikkeet tehdään? Kokonaan loppuun asti vai jätetäänkö vielä muutama toisto varastoon?

Näihin jos sais vastauksen ni olis hienoo!

Elikkäs onko jees jos nostelen viikossa joka ilta käsipainoja siihen pisteeseen, että enään ei nouse? Mites nuo palautumispäivät, en varmaan tarvitse niitä vielä kun kuitenkin on aika pientä treeniä kuitenkin?

Pituutta on 183cm ja ikää edelleenkin se 15v, eli en vielä salille mene kummempaa säätämään.
Mitäs suosittelette?

Tarkoitus olisi ensi maanantaina mennä nostamaan uudet maksimit.Nostin toissapäivänä treeneissä seuraavanlaisesti: 6x 107,5kg, 4x 110kg, 2x 115kg, 1x 120kg, 1x 125kg. Ja tuo 125kg on tällä hetkellä hallussa oleva maksimini,ja nostin sen todella helpohkosti,mutta kyselisin vähän muiden mielipiteitä,että minkälaisia rautoja kokeilis ensi viikolla nostaa?Ennen toissapäivän treeniä,olin miettinyt,että ekana nostaisi 130kg ja sen jälkeen 135kg,mutta treeni meni niin hyvin,että olen miettinyt olisko mahdollista,että nousis heti 135kg,ja sitten loppuun kokeilis 140kg?Mielipiteitä?

Tarkoitus olisi ensi maanantaina mennä nostamaan uudet maksimit.Nostin toissapäivänä treeneissä seuraavanlaisesti: 6x 107,5kg, 4x 110kg, 2x 115kg, 1x 120kg, 1x 125kg. Ja tuo 125kg on tällä hetkellä hallussa oleva maksimini,ja nostin sen todella helpohkosti,mutta kyselisin vähän muiden mielipiteitä,että minkälaisia rautoja kokeilis ensi viikolla nostaa?Ennen toissapäivän treeniä,olin miettinyt,että ekana nostaisi 130kg ja sen jälkeen 135kg,mutta treeni meni niin hyvin,että olen miettinyt olisko mahdollista,että nousis heti 135kg,ja sitten loppuun kokeilis 140kg?Mielipiteitä?
Puhut mitä suurimmalla todennäköisyydellä penkkipunnerruksesta? :D

Mahdotonta sanoa mikä on mahdollista. Kokeile ensin 130 kg, lisäät siitä sitten jos siltä tuntuu.

Helpottais hirviästi ku tietäs mikä liike on kyseessä:lol2:
...veikkaan kuitenkin penkkiä:D

varmaan se kannattaa ensin koittaa se 130, 10 kilon harppaus on nimittäin vitunmoinen, ja se saattaa yllättää.. liikkeessä kuin liikkeessä.

e. hitas

Viimeksi muokattu:
Jep,eli veikkauksenne osui oikeaan,kyseessä on penkkipunnerrus,unohtu laittaa tuohon edelliseen viestiin :D Joo,on se parempi vissiin kuitenkin sit tehdä ensin 130kg ja sen jälkeen vasta 135kg.Uskon vakaasti,että ainakin 130kg nousee,ja 135:ttä lähdetään ainakin hakemaan.

pituuskasvu ja painonnosto

Tätä on varmaan kysytty jo sadat kerrat mut en löytäny kunnollista vastausta siihen et onko se totta, että vain maastavedot ja kyykyt vaikuttaa pituus kasvuun? Oon n.158 ja painan 45 (painoindeksi 0) ikää on kuukauden päästä 17 (faijani oli lyhytkasvuinen myös), haluisin jatkaa nostelua mut en sillä seurauksella et kasvu vähenee kun oon muutenki tappi.

P.S. Tää oli mun eka viesti tänne forumille. :arvi:

Tätä on varmaan kysytty jo sadat kerrat mut en löytäny kunnollista vastausta siihen et onko se totta, että vain maastavedot ja kyykyt vaikuttaa pituus kasvuun? Oon n.158 ja painan 45 (painoindeksi 0) ikää on kuukauden päästä 17 (faijani oli lyhytkasvuinen myös), haluisin jatkaa nostelua mut en sillä seurauksella et kasvu vähenee kun oon muutenki tappi.

P.S. Tää oli mun eka viesti tänne forumille. :arvi:
Huonot tekniikat ja liian suuret painot noissa liikkeissä voi siihen pituuskasvuun vaikuttaa. Teet vaan hyvällä tekniikalla ja jätät ne maksimien kokeilemiset pois, niin ei pitäis tulla mitään ongelmia.

Mitä eroa on kapealla penkillä ja ojentajapunnerruksella?
Kapea penkki
Ojentajapunnerrus käsipainoilla

Siis se pilleri ei sinänsä polta rasvaa. Rasvanpolttotuotteiden väitetään tehostavan ihmisen aineenvaihduntaa, joka yksinkertaisimmillaan on se teho jolla energiaa kulutetaan. Tämä energia sitten saadaan joko ruuasta tai purkamalla kehon rasvaa / muita rakenteita. Käytännössä mitä parempi aineenvaihdunta niin sitä varmemmin päästään rasvasta eroon. Tietenki pitää olla miinuskaloreilla (=kulutetaan enemmän kuin syödään) jotta ylipäätään keho polttaisi sitä rasvaa. Kreatiinin aineenvaihduntaa tehostavista vaikutuksista ei olla käsittääkseni aivan yksimielisiä(?). Sen sijaan monen muun aineen vaikutuksista aineenvaihduntaan on luotettavampaa tietoa, esim vihreän teen.

Kuitenkin suosittelen ensin miettimään noita perusasioita mitkä enemmän vaikuttaa aineenvaihduntaan, esim se että liikutaan riittävästi ja että syödään usein ja vähemmän kerralla. Lueskele lisää aiheesta ihmeessä.

Moron. Aloitan käymään salilla. Elikkä ammattilaiset, pientä apua:

Toistaiseksi käyn salilla 2x viikossa ma ja to. Molempina kertoina meinasin tehdä kaikki lihasryhmät kerralla, eli siis yksijakoisesti?

Mulla on himassa muutama käsipaino jolla olen tehnyt hauiksia, selkää, olkapäitä ja luonnollisesti punnerruksia.

Joten onko tuossa järkeä tehdä molemmat salikerrat yksijakoisesti? Riittääkö kotivehkeet antamaan tukea salilla käymiseen?

On perusteltua käydä salilla vähintään kolmesti viikossa, mutta jos tähän on jokin este niin treenaa himassa niillä käsipainoilla ainakin yhtenä päivänä.

Eli toimivia rasvanpoltto tuotteita ei ole olemassa

Taitaapas olla, mutta aika vaarallista kamaa nuo "kunnon" rasvanpolttajat...

Back
Ylös Bottom