Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

En oikein tiedä et milt noi kaikki erilaiset kahvat (lapiokahva, v-kahva yms.) näyttää, niin oisko kellään laittaa kuvii niist?

En oikein tiedä et milt noi kaikki erilaiset kahvat (lapiokahva, v-kahva yms.) näyttää, niin oisko kellään laittaa kuvii niist?
V-kahva:
3460.jpg

Lapiokahva:
3468P.jpg

Tai mitäpä jos käyttäisit mielikuvitusta? Satavarmasti tiedät millainen kahva lapiossa on? Ja sitten se vielä enemmän mielikuvitusta vaativa osa, eli v-kahva. Millainen se voisikaan olla? Oliskohan se vaikka v-kirjaimen muotoinen kahva?

v_bar_pull_down_bottom.jpg

r103.jpg

edit. melko hidasta...

Mimmonen on V-kahva?

No ei vaan.
Oon tässä useesti jo miettinyt, että mikä se fysiikka on josta kuulee puhuttavan aina bodareista? Jollain on hyvä fysiikka, kun taas toisen fysiikka ei mielytä.
Millainen se hyvä fysiikka sitten on ja millainen on huono?

Mimmonen on V-kahva?

No ei vaan.
Oon tässä useesti jo miettinyt, että mikä se fysiikka on josta kuulee puhuttavan aina bodareista? Jollain on hyvä fysiikka, kun taas toisen fysiikka ei mielytä.
Millainen se hyvä fysiikka sitten on ja millainen on huono?
gregs.jpg
tossa on paska fysiikka. sanotaanko näin, että sellanen kreikkalainen klassinen vartalo on yleisesti ottaen hyvän fysiikan 'raamattu'. mahdollisimman silmää hivelevä.

Kuvan äijähän taitaa olla näitä synthol-miehiä...

Minkä esimerkiksi apua pyydettäessa, saliohjelmista pitää karsia forkkuliikkeet pois? Ajattelin nääs nyt ottaa ne mukaan, tiistaina ja torstaina koska ne voin treenata kotona. Miltä kuulostaa?... :P

Kuvan äijähän taitaa olla näitä synthol-miehiä...

Minkä esimerkiksi apua pyydettäessa, saliohjelmista pitää karsia forkkuliikkeet pois?
? En nääs tajua ollenkaan kysymystä.

Mitäh?

Yksinkertainen kysymys.

Suomennetaan mahdollisimman yksinkertaiseksi: Minulla oli saliohjelma jossa oli myös forkut (kyynärvarret) harjoituksissa mukana. Minulle sanottiin että ota ne pois, niitä ei tarvitse.

Kysymys kuuluu, miksi ei? Miksi niitä ei voisi sisällyttää treeniin?

Esimerkiksi, muut treenit ovat maanantaina,keskiviikkona ja perjantaina. Joten miksi en voisi lisätä forkkujen treenausta tiistailla ja torstaille?

Selvenikö?

+ Tuossa kuvassa jonka pistit tänne, malliksi huonosta fysiikasta niin kuvan persoona taitaa olla näitä synthol-miehiä. Ei siis pahalla, kirjoita googleen synthol. :)

Suomennetaan mahdollisimman yksinkertaiseksi: Minulla oli saliohjelma jossa oli myös forkut (kyynärvarret) harjoituksissa mukana. Minulle sanottiin että ota ne pois, niitä ei tarvitse.

Kysymys kuuluu, miksi ei? Miksi niitä ei voisi sisällyttää treeniin?

Esimerkiksi, muut treenit ovat maanantaina,keskiviikkona ja perjantaina. Joten miksi en voisi lisätä forkkujen treenausta tiistailla ja torstaille?

Forkut on niin pieni lihasryhmä verrattuna vaikka mihin muuhun. Ne saa epäsuoraa rasitusta selkä ja käsipäivänä vaikka MaVesta, kulmasouduista, leuoista, hauisliikkeistä...
Kyllähän sä voit niitä treenata, mutta vaikka jonku muun treenin lopuksi ettei haittaa muuta treeniä. Eine kyll omaa päivää tartte!

Jaa, vai sillä lailla.. :)

Mä vaan tuppaan olemaan niin väsy ettei enää muun treenin päälle kiinnosta yhtään tehdä mitään muuta. Siksi ajattelin kahta eri päivää + ne olisi voinut tehdä kotona,painoja löytyy jotta ei olisi tarvinnut niiden takia lähteä salille.

Edit, käsipäivälle ne kyllä voisi laittaa?

Selvenikö?

+ Tuossa kuvassa jonka pistit tänne, malliksi huonosta fysiikasta niin kuvan persoona taitaa olla näitä synthol-miehiä. Ei siis pahalla, kirjoita googleen synthol. :)
Selveni. Sun virkkeestä ei siltikään saa mitään selvää.

Tiedän varsin hyvin, että ko. äijä on käyttäny syntholia. a) sillä on silti paska fysiikka b) synthol aiheuttaa paskan fysiikan c) lähinnä syntholin takia postasin koko kuvan d) sun mielestäkö ei voi vertailla fysiikkaa jos toinen on käyttäny syntholia? Jos jättäsit ton pätemisen hiukkasen vähemmälle ja menisit kasvamaan kotio/salille.

:jahas:

Ehh...tähän leikkiin en kyllä jaksa lähteä mukaan vaikki mieli tekisi..tai jos nyt sittenkin. :)

Kirjoitin tuon vain ihan vinkkinä, DaddaRaalle jotta hän tietäisi ettei kuvan äijä ole natu.

Kyllä voi vertailla, joten mikä helvetti on ongelmanasi jonka takia sinun pitää minun kanssani alkaa kiistelemään? Nousit aamulla väärällä jalalla,kahvit kaatui näppikselle? Tai ihan muuten vain elämä on perseestä?

Kummankohan meistä pitäisi mennä kasvamaan? Veikkaan, että sinä voitit 12-0. :thumbs:

Natu tai ei, ei sitä päälle päin voi nähdä paitsi näissä Valentinomaisissa synthol-tapauksissa. En vaan nää linkkiä mun fysiikkaselityksen ja sun synthol-huomautuksen välillä. IMO toi kuvahan oli just syntholin takia erinomainen esimerkki.

Jaa. :jahas:

Katsos, sattui vain tulemaan ko. asia mieleen kun on tullut kuvan herrasta kommentteja luettua täällä aikaisemminkin.

Tai mitäpä jos käyttäisit mielikuvitusta? Satavarmasti tiedät millainen kahva lapiossa on? Ja sitten se vielä enemmän mielikuvitusta vaativa osa, eli v-kahva. Millainen se voisikaan olla? Oliskohan se vaikka v-kirjaimen muotoinen kahva?
Mua vituttaa ihan suunnattomasti, että jos joku aloittelija kysyy jotain peruskysymystä, niin vastaukseksi tulee hirveää vittuilua! Threadin nimi kuitenkin kertoo, että peruskysymykset tänne. Jos vastaatte, niin vastatkaa kunnolla. :jahas:Ääliöt.

Mua vituttaa ihan suunnattomasti, että jos joku aloittelija kysyy jotain peruskysymystä, niin vastaukseksi tulee hirveää vittuilua! Threadin nimi kuitenkin kertoo, että peruskysymykset tänne. Jos vastaatte, niin vastatkaa kunnolla. :jahas:Ääliöt.

No kyllä vois sen verran olla oma-aloitteinen, että joitan pikkuasioita voisi omassa päässä miettiä. Jos salille menisi esim. jonkun ekaluokkalaisen kanssa ja pyytäisi tältä, että toisitko minulle v-kahvan, niin kyllä se varmasti sen hetken katseltuaan löytäisi, kunhan vaan vähän miettii.

Treenaan 4xviikossa (ma,ti,to,pe), about 1,5 tuntii per päivä. Teen aina jokaisena treenipäivänä aina samat n. 9 eri liikkettä. Pitäiskö hiukan hajottaa noita liikkeitä? siis, esim. ma 4-5 liikettä ja ti loput 4-5 liikettä ja sit to ja pe sama juttu. Paitsi että pe teen aina maksimipainoilla näitä liikkeitä. Miltä kuulostaa, toivottavasti saitte selville mitä ajan takaa...(treenaan pääasiassa siis ylävartaloa, jalkoja tulee vähemmän, eli kaikki liikkeet on kohdistettu ylävartaloon)

Back
Ylös Bottom