Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ehkäpä tyhmä kysymys mutta osaisiko joku sanoa että kauanko pitäisi salilla käydä että alkaisi jo oikeasti näkymään muutosta kropassa?

En siis ole mikään "viikossa vitun kehoks" punttailija vaan olen ihan tosissani siis tämän lajin aloittanut mutta mielessä siis vain mietitytti että jos syön terveellisesti ja paljon ja treenaan kovasti niin miten yleensä muilla on alkanut alussa kehitys näkymään jo selvästi? :)

Jos tämä helpottaa niin 3 krt viikossa siis tämä:
mave 10 8 6
prässi 10 8 6
penkki 10 8 6
pystypunnerrus 10 8 6
hauis vinotanko 10 10 10
ranskalainen punnerrus 10 10 10
yhden kädensoutu 10 10 10
vatsat

Olen nyt 4viikkoa salilla käynyt ja pientä muutosta on jo havaittavissa niin mietin vaan että mitä vauhtia keho yleensä siis kasvaa ? :)

*kaikkea mäkin kyselen*

Juu,ok..en ole millään dieetillä tosin sellasen paikka kyllä olis mutta kaikki sanoo että olen liian nuori.. :hyvä:

Enkä kyllä osaa sellaista suunnitellakaan joten ei sekään koskaan onnistu... :itku::itku:

Onnistuu se, mutta en minäkään nuorena diettailis, diettaa sitten muutaman vuoden päästä, jos olet viellä kasvu ikäinen :)

Ehkäpä tyhmä kysymys mutta osaisiko joku sanoa että kauanko pitäisi salilla käydä että alkaisi jo oikeasti näkymään muutosta kropassa?

En siis ole mikään "viikossa vitun kehoks" punttailija vaan olen ihan tosissani siis tämän lajin aloittanut mutta mielessä siis vain mietitytti että jos syön terveellisesti ja paljon ja treenaan kovasti niin miten yleensä muilla on alkanut alussa kehitys näkymään jo selvästi? :)
Muutamassa kk:ssa varmaan huomaat ainakin itse(;)), toiset kertoo varmaan vasta sit sen sulle ku oot käyny salilla yli vuoden :jahas:

Kuinkas tota kun on ollu puntilla just tänää ja kuitenkin tulee tänää otettua vähä olutta niin haittaako nyt paljon esim. 4-8 pulloa? Ku tulee kummiski seuraks juotua tommoset pari.. Ellei sit osta enemmä :D

Iltaa vain kaikille....

Alottelen nyt tuota salilla käymistä ja tavotteena ois käydä siellä 3krt/viikko. Mitäs mieltä ootte siitä kannaattaako aloittelijan jakaa käyntejä siten, että joka toinen kerta "ylävartalo" ja joka toinen kerta "alavartalo" vai tehdä kerralla vaan koko ruho (tai kenties jakaa jotenkin toisella tavalla, vaikka kolmeen osaa)?

Tähän mennessä oon tehnyt kaiken aina kerralla, mutta mietin vaan että mikä ois paras vaihtoehto...Tietysti jokainen on yksilö jne. mutta kuitenkin..

Juu, ja luin kyllä tuon "Aloittelija lue tämä"-osion, mutta kysympä silti. Nii joo, ja nainen olen...jos se jotenkin vaikuttaa asiaan.

Luultavasti parhaat jaot aloittamiseen ovat 1- ja 2-jakoiset ohjelmat. Ainakin niitä moni suosittelee ja on todennot toimivaksi. Kannattaa kokeilla sen 3 kuukautta ja jos ei toimi tai tulokset ei tyydytä niin vaihtaa jakoa. :)

naun: Yksijakoisella ohjelmalla on hyvä lähteä liikenteeseen(koko kroppa kerralla), mutta kaksijakoinenkin on ihan hyvä. En ihan aloittelijana käyttäisi kolmijakoista.
E: Sherl0k ehti ensin.

Iltaa vain kaikille....

Alottelen nyt tuota salilla käymistä ja tavotteena ois käydä siellä 3krt/viikko. Mitäs mieltä ootte siitä kannaattaako aloittelijan jakaa käyntejä siten, että joka toinen kerta "ylävartalo" ja joka toinen kerta "alavartalo" vai tehdä kerralla vaan koko ruho (tai kenties jakaa jotenkin toisella tavalla, vaikka kolmeen osaa)?

Tähän mennessä oon tehnyt kaiken aina kerralla, mutta mietin vaan että mikä ois paras vaihtoehto...Tietysti jokainen on yksilö jne. mutta kuitenkin..
Itse pidän 1-jakosesta en tiedä miks mutta siihen en kyllästy toisinkun 2-jakoseen... Kokeile molempia ja ota se kummasta itse pidät enemmän :rock:

Moi vaan.

Olen tässä mietiskellyt, että kun ennen venyttelin aina harkkojen ja salilla käymisen jälkeen ja olin jopa melko "notkea", ja nytten jostain kumman syystä lopetin n. 2 vuodeksi venyttelyn ja silti treeniä tulee lähes joka päivä niin olen huomannut että olen kangistunut aivan saatanasti. Eli ajattelin alottaa taas venyttelemisen.

Kannattaisiko semmonen että esim. joka ilta venyttelee pitkiä n. 1min venytyksiä esim. 15-20 minuuttia ennen nukkumaan menoa ja sen lisäksi aina salin ja harkkojen jälkeen sama setti?
Vai onko edes järkevää venytellä vaikkei koko päivänä olisikaan harrastanut mitään liikuntaa eli onko siitä mitään hyötyä?

ok valaiskaa joku mua.

Moi vaan.

Olen tässä mietiskellyt, että kun ennen venyttelin aina harkkojen ja salilla käymisen jälkeen ja olin jopa melko "notkea", ja nytten jostain kumman syystä lopetin n. 2 vuodeksi venyttelyn ja silti treeniä tulee lähes joka päivä niin olen huomannut että olen kangistunut aivan saatanasti. Eli ajattelin alottaa taas venyttelemisen.

Kannattaisiko semmonen että esim. joka ilta venyttelee pitkiä n. 1min venytyksiä esim. 15-20 minuuttia ennen nukkumaan menoa ja sen lisäksi aina salin ja harkkojen jälkeen sama setti?
Vai onko edes järkevää venytellä vaikkei koko päivänä olisikaan harrastanut mitään liikuntaa eli onko siitä mitään hyötyä?

ok valaiskaa joku mua.

voi hyvin venytellä vaikka et olisi sinäpäivänä treenannutkaan, se on jopa suotavaa. Yleensä treenattua lihasta pitäis venyttää palauttavasti ja ne "venyttävät" venytykset sit just erikseen. Mutta toki pitää muistaa lämmitellä hyvin

Venytellä voi aina, et voi koskaan venytellä liikaa! Suoritusta ennen n. 10-20s venytyksiä, ja suorituksen jälkeen niitä minuutin venytyksiä. Toivottavasti saat itses taas notkeaksi! :)

moikka!

voisko joku ihan auttaa :) olen aloittamassa kuntoilun,tarkoitus ois saada vähän paikkoja kiinteytettyä ja lihastakin vähän :) salille en valitettavasti pääse,mutta nämä olen hankkinut http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=38657&catalogId=1444&ddkey=CategoryDisplay jahttp://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=166996&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10045&categoryId=38659 lisäksi pari dvdtä missä aerobiccii ja lihasmuokkaust.ja painot hommaan vielä.kävelen myös päivittäin 30min lenkin.olen vasta aloittelemassa tätä koko touhua.. en tiedä yhtään että paljonko tulisi syödä proteiineja ym.ja millainen harjoittelu olisi tehokkainta? voisko joku tehdä mulle sellasen viikko ohjelman harjoitteluineen ja ruokineen? olisin tosi kiitollinen. olen 162cm ja 57kg.vatsan alue ehkä pahin ja reidet.2lasta synnyttäny ja sen jälkeen en oo mitää oikein tehny itelleni.nyt olis aika.niin sitä vielä että olen 26vuotta. kiitos paljon jos voitte auttaa :)

Kuinka paljon kehonrakennus-ohjelmalla tulee puhdasta lihasta kg/kk verrattuna voima-ohjelmaan?
Ajattelin vaan, että mikä olisi optimaalisin +kalorimäärä treenatessa voimapainotteisesti, kun lihaksen koko on suoraanverrannollinen painoon eli näin ollen kehonrakennuksessa tarvittaisiin enemmän kaloreita kuin voima-harjoittelussa, eikös? :david:

Vaikka siinä Ass-to-grass -periaate onkin niin ei kannata tulla alas niin lujaa, että takamus osuu lattiaan ja tulee siitä kipeäksi. :wtf:

Uskoisin, että se on vähän yksilöllistä :D Hulkki on elävä esimerkki.

Hiki ei tule!

Vaikka kellarissa nostelen painoja treeniohjelman mukaan ja niin täysillä, että enempää ei vaan saa nostettua, ja karjun ja teen extrasarjoja ja vaikka mitä, en saa pisaraakaan hikeä irti.

Kun aiemmin typeränä treenasin tunnin jotain penkkiä niin silloin hikeä lähti hullusti, ja olen muutenkin kova hikoilemaan.

Mutta miksi nyt ei tule hikeä vaikka teen täysillä? Liian pitkät tauot??

Laita huppari päälle ja ota alkulämmöt vaikka juosten, luulisi tulevan hiki treeninkin aikana. Ja toisaalta ei se hien pintaan saaminen ole mikään oleellinen juttu mielestäni, kunhan lihakset ovat lämpimät, ettei tule revähdyksiä..

Vaikka kellarissa nostelen painoja treeniohjelman mukaan ja niin täysillä, että enempää ei vaan saa nostettua, ja karjun ja teen extrasarjoja ja vaikka mitä, en saa pisaraakaan hikeä irti.

Kun aiemmin typeränä treenasin tunnin jotain penkkiä niin silloin hikeä lähti hullusti, ja olen muutenkin kova hikoilemaan.

Mutta miksi nyt ei tule hikeä vaikka teen täysillä? Liian pitkät tauot??
Tee ennen treenejä pienet aerobiset lämmittelyt ja treenien jälkeen semmoset että tulee hiki jos ei tuu niin laita se huppari päälle niinkuin edellellisessä viestissä sanottiin :D

Back
Ylös Bottom