Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Oon nyt pitänyt kolmisen päivää taukoa treenaamisesta koska on väsynyt olo ja kohta alkaa muutenkin uuden ohjelman käyttö. Ei kai tauosta ole mitään haittaa? Olen kuullut että olisi jopa hyvä juttu? Tämmöinen vaivaa tällä kertaa. Kiitos

siis kolme PÄIVÄÄ?
ei,ei ole haittaa...

Tuli semmonen mielee, et voisko joku katsastaa tän mun ruokailun tässä, kun lueskelin tuolta Faq:sta, et kun kertoo oman painon 40, niin saisi vähän suuntaa antavaa tietoa paljonko tarvitsee kaloreita ja itse kun painan sen 67kg ni kaloreita tarvis sen 2680kcl? Vai enemmän, jos haluan kasvaa?

Niin että haluisko joku katsoa nyt et onko tää ruokailu YHTÄÄN sinne päinkään

Aamupala klo 7.00: iso lautasellinen kaurapuuroa ja päälle marjoja, 2 ruisleipää juustolla, kinkulla ja kurkulla sekä muutama lasi maitoa

Klo 10.00 Protsku drinkki, johon sekoteltu heraa ja maltoa + kaakaojauhetta (muuten maku aika karmiva)

Klo 12.00 Ruokaa, Lasagnee, makaronilaatikkoa tai jotain kanariisiä. + maitoa pari lasia

Klo 14.00 Välipala: 2 ruisleipää ja samat lisukkeet kuin aamupalalla.

klo 17.00 Lounas Samanlaista ruokaa kuin päivälliselläkin.

klo 19.00 Salille -------> salin jälkeen palautusjuoma maltoa ja heraa + kreatiini

klo 21.30 Maitorahka 2x ruisleipää lisukkeilla ja maitoa.

klo 22.30 Nukkumaan ----->

Eli olisin todella kiitollinen, jos joku voisi tota ruokailua fiksailla, jos on tarvista, ja uskon että tarvista on. Kannattaisiko tuota maitorahkaa laittaa johonkin väleihin vai kuinka?

Siitä vaan kaikki viisaammat ja kokeneemmat treenaajat katsomaan tuleeko tuosta lähellekkään tuota 2680 kaloria. Ja olisi kiva, jos kertoisitte missä kohdassa olisi syötävä enemmän Ja noilla ruokailuilla syön sitten kunnon annoksia, kun en grammoja siihen laittanut.

Kiitos kaikille jotka jaksaa neuvoo =) Ja hyvää Jussia!

Tarvitsisin edelleenki tähän jelppiä :P

Tulipa mieleen et onko suositeltavaa syödä muitakin proteiininlähteitä kuin yhtä? Itse syön vain raejuustoa (+ lisäravinteet) , kun ei tonnikala ja rahka oikeen maistu. Pitäisikö syödä monipuolisemmin proteiinipitoista safkaa, vaikka tuosta raejuustosta otan kyllä reippaasti päivän tarpeet?

Tulipa mieleen et onko suositeltavaa syödä muitakin proteiininlähteitä kuin yhtä? Itse syön vain raejuustoa (+ lisäravinteet) , kun ei tonnikala ja rahka oikeen maistu. Pitäisikö syödä monipuolisemmin proteiinipitoista safkaa, vaikka tuosta raejuustosta otan kyllä reippaasti päivän tarpeet?

Et syö lihaa, kanaa tai kalaa? Veikkaan että saat kyllä normaaliravinnostasi proteiinia muustakin kuin tuosta raejuustosta. Ja jos et saa, niin kannattaa tosiaan ruveta syömään myös noita mainitsemiani elintarvikkeita.

PITÄIS! :eek:

paljonko pitäs laittaa näitä aineita palkkariin, nyt olen laittanut tähän fastin shakeriin about 1,5-2dl heraa, noin 10 g creatiinia, mutta entäs dekstroo ja maltoo, laiton niitä nyt about 20g kumpaakin, sopivasti?

About 40g heraa ja maltoa on iha passeli palkkariin. +Jos tuota kreaa haluaa ni justiinsa se 5-10g..

Olenkohan ymmärtänyt oikein jos teen itse palkkarin sekoitanko esimerkiksi: UFS Maltoa, UFS wheytä ja creatiinia? Vieläkö siihen pitäisi jotakin sekoittaa?

^Nuilla pärjää ihan hyvin. Creatiini ei mikään pakollinen ole.

Ok eli mulla hauikset pahasti jälkijunassa. Johtuisikohan siitä että teen 1 jakosella 3 kertaa viikossa haukkarit ma, ke ,pe. Teen aina scott 3x12 ja hauiskääntö mutkatangolla 3x15. Eli onko tossa liikaa. Syön ihan helvetisti ainaki prodee eli ei voi olla ruokailusta kiinni. Teen myös paljon aeroobista(joukkueen treenit 4 kertaa viikossa) ja säbää pelaan joka päivä lähestulkoon. Ja sitte toinen eli miten saisi verisuonia näkyviin? käsistä, jaloista ,rinnasta... pitääkö dietata että saa verisuonet näyttävästi esille?. :rock: ne verisuonet on sitte niin ihania:whip: ja sitte vielä forkut on helvetin ohuet. Onko noi forkut vaan semmoset että jollain ne on ohuet ihan ruumiinrakenteen takia? mulla ei ainakaan kasva millään:curs:

Checker , yhessä treenissä vaikkapa se 3 x 12. Yksjakosessa ei todellakaan hauiksille kuutta sarjaa. Itse treenaisin habaa 1 tai 2 treenissä suorasti.

Lapaluista:

1) Mikähän on, jos oikeanpuoleisen lapaluun kohdilla rutisee, jos lapaluuta liikuttelee oikein? Ei ole kipua ja tästä alkaa tulla sama koukku kun sormien naksuttelusta. Noh, kummiskin, mikä voisi olla syy.

Edit: rutisee lapaluun yläosassa, missä on muitakin luita vissiin samassa kohdin.

2) Mistä on kyse lapaluun ollessa mielestäni aika "auki" sieltä sisäpuolelta, etenkin alaosasta. Jos on semmonen luikku, niin toki lapaluut näkyy, mutta jos sinne mahtuu peruhepun käsi normaalisti väliin, niin olenko vain luikku, vai onko joku vialla? Eipä kovasti ole auttanut serratus anteriorin treenaaminen. Lue Wikipediasta lisää siitä, jos kiinnostaa liikkeet ja toiminta tietää.

Back
Ylös Bottom