Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kertokaapa joitakin hyviä takaolkaliikkeitä kun viparit taakse pistää olkapäät vihlomaan ja takaolkapääsoutu menee lähinnä selälle. Selitykset/videot liikkeille olis kans jees.

Jos haluiasi panostaa(välillä) nyrkkeilyyn enemmän kuin bodailuun, niin miten kannattaisi treenata? Pidempiä sarjoja, vai...? Treenaan 4 -jakosella.

Jos haluiasi panostaa(välillä) nyrkkeilyyn enemmän kuin bodailuun, niin miten kannattaisi treenata? Pidempiä sarjoja, vai...? Treenaan 4 -jakosella.

Lyhyempiä. Otat voimaa puntilta ennemmin, kestävyyttä saat aika tarpeeksi sieltä treenien puolelta.

Tähän voisi tietysti laittaa sen iänikuisen paasauksen 4-jakoisten turhuudesta ja siitä, kuinka ennenmmin kannattaisi panostaa raskaisiin perusliikkeisiin, jotka tukee koko kropan voimaa :)

Kyykystä

Kyykyssä minulla on sellainen ongelma että jos on itselleni isot painot niin polvet "taipuvat" aina sisäänpäin ja treenin jälkeen polvet ovat kipeät.
Olisiko jotain neuvoja miten tuon saisi parannettua, kun en haluaisi kyykkyä jättää ohjelmastani kokonaan pois.
Kiitos jo etukäteen.

Kyykyssä minulla on sellainen ongelma että jos on itselleni isot painot niin polvet "taipuvat" aina sisäänpäin ja treenin jälkeen polvet ovat kipeät.
Olisiko jotain neuvoja miten tuon saisi parannettua, kun en haluaisi kyykkyä jättää ohjelmastani kokonaan pois.
Kiitos jo etukäteen.

Millainen on kyykkytekniikkasi? Pidä jalkaterät suunnattuna hieman ulospäin ja kyykkää jalkojen väliin -> joudut painamaan polvia hieman ulospäin. Jos kyykkäät jo tällä tavoin, ongelma taitaa olla takaosaston heikkoutta, eli perseille ja takareisille vaan kunnon treeniä. Hyviä liikkeitä on mm. julle
ja vaikkapa selän ojennus yhdellä jalalla.

Toki syynä voi olla myös itse kertomasi, eli liian suuret painot mutta edetessä heikoimpien osa-alueiden mukana ei tällaista ongelmaa pitäisi esiintyä.

Viimeksi muokattu:
Kannattaako salille mennä jos on hieman kipeänä(lievää kurkkukipua, nuhaa, ääni paineessa)? Kuumetta ei kuitenkaan ole ja halua salillemenoon kyllä löytyisi.

Kannattaako salille mennä jos on hieman kipeänä(lievää kurkkukipua, nuhaa, ääni paineessa)? Kuumetta ei kuitenkaan ole ja halua salillemenoon kyllä löytyisi.

Täällä ollaan monesti tästä juteltu ja päädytty siihen ettei kannata mennä, et saa täyttä hyötyy treenistä ja voit saada kuumeen tai jotain.

Joo kipeenä EI TODELLAKAAN kannata mennä kipeenä salille!
oon meinaan sen virheen parikertaa tehny ja voin sanoo että sanomista tulee.:wall:

Kumpi olisi parempi olisi parempi palkkari : Malto6+soija90 vai Dextro+soija90 ? ja millähän suhteella noita tulisi laittaa ja paljonko esim litraan juomaa tulisi laittaa aineita ? Ja voisiko sekaan kenties laittaa kreatiinia ?

Palautumispaketti 2,9 kg
1 pussi HERA80
1 pussi MALTO6
1 pussi DEXTRO
tommonen fastin sivuilla. Eli osta hera,dextro ja malto6

ja sekaan voi laittaa kreatiinia ja kannattaakin laittaa. Maltoa ja dextroa molempia 0.5 dl ja desi heraa ja siihe joku 4-5dl vettä tai maitoa. Ja shakerin tarvitset tietysti että saat jauhot sekasi. Mutta kai toi on iha hyvä toi pelkkä malto6 ja hera. Soijaa ei tueta, maistuu paskalle.

ei vittu! mistä voi olla kysymys penkin teen ma ja pe. Sarjaennätys 6x80 1x95pari viikkoa sitten tein noi. Itseluottamus oli korkealla ku toi 95 tuli. Nyt sitten joka penatreenissä putoaa 1 toisto pois 80kg nyt menee enään 2 toistoa. Ja kusinen 85 ja olo on ku milläkin kyniksellä, vaikka pari viikkoa sitten tuntui että vittuku on lihaa tarttunu. Nyt ku kattoo peiliin ni näyttää silminnähden pienemmältä,kroppa näyttää kamalalta. Joten esitän 2 kysymystä mistä helvetistä voisi johtua toi että pena tulee kahessa viikossa 10 kg alas?. Ja toinen kysymys on että voiko kroppa pienentys silminnähden 2 viikon aikana ku toi penaki on tullu alas? auttakaa oon ihan paniikissa. Olen enään vai heikko:david::nolo: ja koulussa vielä torstaina uintia:rock: ei kehtaa näyttäytyä:curs:

syön aika paljon ehrmannia ja kaikkea. Sen verran olen laskenut että yli kulutuksesn menee kalorit ja prodea melkee 200g per päivä ja painoa 80. Ja kreatiinia käytän myös.

Back
Ylös Bottom