Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ku oon koti punttaaja niin aattelin ku nyt oon tehny kaikia 2x8 . . .
Niin pitäiskö lisätä toisto määriä esim 2x jotain.

Aina jos kysyy, niin kannattaa valaista omista jutuistaan kertomalla enemmän. Esim. Ohjelman (liikkeet+toistot+sarjat) jos vaikka sanot kokonaisuudessaan, niin täällä voi joku auttaakin.

thejoppe89 sanoi:
T A K prkl älä kysy jos tiiät paremmin :D
Sori, tais tulla vähä liian epäselvästi tuo kysymys :D
Mut siis tarkotin vaan nuita, että onko negatiivisia puolia kummallakaan. :)

Jos kestävyyttä alkaa harjoittamaan, niin minkälaiset toistot/sarjat olisi järkeviä tehdä? vai kannattaako tälläinen yleensäkkään.

Mikä mulla on vikana, kun nostan penkkiä, niin sattuu sinne alaselkään siinä kun lasken tangon alas. Elikkäs, kun lasken tankon alas, niin koukistan selän. Perse ei nouse. Niin sattuu sinne alaselkää oudosti? :S työnnän samalla rintaa ulos, kun vedän tankoo alas.

Mikä mulla on vikana, kun nostan penkkiä, niin sattuu sinne alaselkään siinä kun lasken tangon alas. Elikkäs, kun lasken tankon alas, niin koukistan selän. Perse ei nouse. Niin sattuu sinne alaselkää oudosti? :S työnnän samalla rintaa ulos, kun vedän tankoo alas.

Luulen, että yrität tehdä kaarta liika alaselällä, vaikka se kaari pitäisi tehdä yläselällä. Panosta yläselän liikkuvuuteen ja opettele tekemään kaari YLÄSELÄLLÄ.

Yläselän liikkuvuuteen livenä jopa osaisinkin, koska armottoman jäykän yläselän omaavana fysio terapeutin kanssa noita liikkuvuus harjoituksia olen opetellut. En kyllä tässä osaa niitä selostaa, valitan.

Kaarta olen itsekin vallan huono tekemään, joten sinällään en osaa sanoa muuta kuin ne perus:

-Lavat yhteen, takaolat tiukasti penkissä koko noston ajan.
-Jalat ankkuroidaan maahan tukemaan nostoa.
-Perse pysyy penkissä koko noston ajan.

Luonnollinen kaari, joka lapojen taakse laitosta tulee on monesti turvallinen selälle, eikä sen pitäisi rasittaa alaselkää. ( jos rasittaa voi vika olla esim jossain rakenteellisessa seikassa ).

Yläselän liikkuvuuteen livenä jopa osaisinkin, koska armottoman jäykän yläselän omaavana fysio terapeutin kanssa noita liikkuvuus harjoituksia olen opetellut. En kyllä tässä osaa niitä selostaa, valitan.

Kaarta olen itsekin vallan huono tekemään, joten sinällään en osaa sanoa muuta kuin ne perus:

-Lavat yhteen, takaolat tiukasti penkissä koko noston ajan.
-Jalat ankkuroidaan maahan tukemaan nostoa.
-Perse pysyy penkissä koko noston ajan.

Luonnollinen kaari, joka lapojen taakse laitosta tulee on monesti turvallinen selälle, eikä sen pitäisi rasittaa alaselkää. ( jos rasittaa voi vika olla esim jossain rakenteellisessa seikassa ).

Jätän ton penkin pois mun ohjelmsta sitten, ettei käy mitään :D Kiitos neuvoista!

Jätän ton penkin pois mun ohjelmsta sitten, ettei käy mitään :D Kiitos neuvoista!

Älä jätä, jos ei muuta syytä ole! IMO paras punnerrusliike yläkropalle. Etkä sä tossa itseäs hajota jos vähän alaselkään koskee. Koetat vaan parantaa sitä tekniikkaa pikkuhiljaa :)

Tartteeko haukkarille tai ojentajille omia liikkeitä, kun treenaan 1-jakosel 2 tai 3 kertaa viikos ja teen ainaki 2 sarjaa penkkii, pystypunnerrust, alataljaa ja leuanvetoo mis kaikis ne saa epäsuoraa rasitust?

Ja toinen kysymys, et voiko voimatasot yleensä kasvaa jos on miinuskaloreilla? Kiitos vastauksista

Kananmunien ravinnot: 25g prot / 0,6g Hiillari / 20,4g rasvaa == 286kcal

kahdessa kananmunassa tollaset arvot?paskan vitut ole

Alec sanoi:
kahdessa kananmunassa tollaset arvot?paskan vitut ole
Jaaps, noin kalorilaskuri minulle antoi. Ihmettelinkin kyllä vähä :D

no sadassa grammassa kananmunaa on n.11g protua.kaksi (isoa) kananmunaa painaa 140g-150g.

Alec sanoi:
no sadassa grammassa kananmunaa on n.11g protua.kaksi (isoa) kananmunaa painaa 140g-150g.
Selvä, elikäs kolme näköjään pitäis sit vetää.
Tämmöiset arvot antoi nyt ku pistin 225g (3kpl sit kai karkeesti)
28.1g prot / 0.7g Hiilari / 23g rasva == 321.8kcal
Hmps, onkohan tuolla rasvalla mitään "rajaa" mitä kannattaa nauttia enneku nukkumaan menee?

Gia sanoi:
Mikä on IMO?
In My Opinion.
Kannattaa lukasta tuo sanastoa aloittelijoille. Muutamia hyödyllisiä tietoja siellä :)

Back
Ylös Bottom