Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Toivottavasti tämä viesti ei heti huku muiden alle.
Yritetään kuitenkin (varoitus, sisältää oikeasti tyhmiä kysymyksiä):

1. Voiko sellaisen kummajaisen kun takaolkapääkoneen korvata toisella liikkeellä? Salilla jossa käyn ei sellaista ole. Olen täältä jotain asiaan liittyvää lukenut, mutten tajunnut liikettä enkä selitystä. Löysin ohjelman jossa tämä kone mainitaan joten joku vastine pitäisi saada.

2. Mikä ihme on hammerkääntö? Liittyy jotenkin hauikseen, kuulemma. Voiko sen korvata jollain toisella liikkeellä? Jos se on joku kone, niin sitä ei salilta löydy.

3. Miten scott -hauiskäännön voi tehdä taljalla? Luin että se onnistuu, en vain käsitä kuinka. Scott -konetta ei salilta löydy.

4. Tarkoittaako liike nimeltä vartalonkierto samaa kuin se rotaatiokoneessa tehtävä remputus?

Etukäteen kiitokset.

1. Olkapäätreenit threadi tuolla treeniliikkeitä osiolla... http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44652 ekassa postissa heti pari kuvaa takaolkapäistä käsipainoilla.

2. Hammerkäännössä käsi on kuin kaljatuopin kahvalla, muuten ihan normaali hauisliike. Hammer curl hakusanalla googlekin antaa paljon kuvia aiheesta.

3. Hinaa vinopenkin taljan eteen ja tukee olkavarret sitten vinopenkkiin. Ideana on siis scottissa vaan tukea ne olkavarret että eristää paremmin pelkille hauiksille sen liikkeen. Jotkuthan tekee tuota vaikka käsipainolla omaa sisäreittään vasten.

4. Ei mitään hajua.

Tämmöne kysymys, että ku treenaan hauista ja teen ekan kovan kympin sarjan.
Niin seuraavassa sarjassa en saa samalla painolla kuin yhden tai kaksi toistoa.
Et onks tää vaa huonoo lihaskestävyyttä vai johtuukoha jostai muust ?

Tämmöne kysymys, että ku treenaan hauista ja teen ekan kovan kympin sarjan.
Niin seuraavassa sarjassa en saa samalla painolla kuin yhden tai kaksi toistoa.
Et onks tää vaa huonoo lihaskestävyyttä vai johtuukoha jostai muust ?

Vähennä painoja silleen, että saat tehtyä useampia täysiä sarjoja. Lisäät sitten painoja kun alkaa tulemaan helposti täydet sarjat. Siinä se kestävyyskin paranee samalla.

Mites ihmiset lisää painoja jalkojennostoihin? Yrittäny ties mitä ketju viritelmää nilkkojen ympärille, mut aina kussu. :jahas:

Mites ihmiset lisää painoja jalkojennostoihin? Yrittäny ties mitä ketju viritelmää nilkkojen ympärille, mut aina kussu. :jahas:

Pitkään aikaan en oo lisäpainoilla tehnyt. Tarpeeksi haastavaa jo tehdä suorin jaloin roikkumalla tangossa. Joskus kuitenkin oon käyttänyt ihan tollaseen tarkotukseen tehtyjä nilkkapainoja mitkä tulee sellasella tarrakiinnityksellä nilkkaan kiinni. Edelliseltä salilta löyty sellasia... Jos oot tarpeeks HC niin voit yrittää puristaa levypainoa jalkaterien välissä.

Masentavaa -.-
oon nyt 16 ja oon pumppaillu rautaa 5 kuukautta ja tulosta on tullu noin 10 kg
kuukaudessa :l
Mut nyt nostan 110 kg ja penkki on "tyssännyt" siihen :l
kuukaudessa ei oo tapahtunu mitään muutosta?
tosin hmm hmm en kyl käyttäny brotskua koko kuukautena.
Greatiinia kyl. Mistä vois johtua :l ?? :david:

Ittellä ei oo ollu tarvetta moiselle, mutta salilla nähtynä... käsipaino jalkaterien välissä näytti eräälläkin reenaajalla pysyvän ihan hyvin, hitailla ja rauhallisilla toistoilla.

Masentavaa -.-
oon nyt 16 ja oon pumppaillu rautaa 5 kuukautta ja tulosta on tullu noin 10 kg
kuukaudessa :l
Mut nyt nostan 110 kg ja penkki on "tyssännyt" siihen :l
kuukaudessa ei oo tapahtunu mitään muutosta?
tosin hmm hmm en kyl käyttäny brotskua koko kuukautena.
Greatiinia kyl. Mistä vois johtua :l ?? :david:

Pyydä kunnon varmistajaa, ja tee muutama viikko aina rintatreenissä 3x3 85%-90% painolla, ja kokeile sit ykkönen. Pitkät sarjat ei ainakaan mulla toimi penkissä ollenkaan, jos haluaa maksimia nostaa.

Olen foorumilla uusi, mutta salilla olen käynyt jo jonkun aikaa (n.1v) ja mua on alkanut askarruttaa viimeaikoina yksi kysymys penkkiin liittyen.

Oon vetäny penkissä yleensä niin, että ensimmäisessä sarjassa n. 10 toistoa ja vetänyt suunnilleen yhtä monta toistoa samalla painolla seuraavassa sarjassa. Tämän jälkeen olen vähentänyt tasasesti painoja ja vetänyt aina yli kuusi toistoa jokaisella sarjalla. Painot liikkuvat ekassa sarjassa siinä 65:n tienoilla. Yhteensä pelkässä penkissä sarjoja tulee n. 5-6, joka kuulostaa ainaki omaan korvaan ehkä turhan monelta, joten kysymys kuuluukin, että miten saisin harjoiteltua tarpeeksi tehokkaasti penkkiä niin, että sarjoja ei tuu kasaan liian monta, mutta kuitenkin sarjojen jälkeen rintalihaksissa tuntuu selvästi, että jotain on tullut tehtyä?
Tekniikka on mielestäni ok, mitä nyt oon foorumia selaillut.

Myssy sanoi:
Ittellä ei oo ollu tarvetta moiselle, mutta salilla nähtynä... käsipaino jalkaterien välissä näytti eräälläkin reenaajalla pysyvän ihan hyvin, hitailla ja rauhallisilla toistoilla.
Jeps, voiski kokeilla tuota käsipainoa jotenkin, kiitokset.
elasto sanoi:
Jos oot tarpeeks HC niin voit yrittää puristaa levypainoa jalkaterien välissä.
Heh, juu, en taida olla ihan niin HC. Taitais tuossa kommelluksessa mennä se voimien käyttö siihen levyn pitämisee ku itse suoritukseen :D

miten saan kasvatettua kyynärvarsia? en oo satavarma onko tuo sen nimi. Kait forkku? No kuitenkin se rannteet yläpuolella vai mikä lie! :)

Kuinka nopeasti noi kasvaa? Tai saako viikossa kasvattua jo isoksi? :D

Ranteen käännöt yms. en ole varma, mutta hauiskäänössä forkut rasittuvat epäsuorasti?
Ei, ei viikossa saa milliäkään.

miten saan kasvatettua kyynärvarsia? en oo satavarma onko tuo sen nimi. Kait forkku? No kuitenkin se rannteet yläpuolella vai mikä lie! :)

Kuinka nopeasti noi kasvaa? Tai saako viikossa kasvattua jo isoksi? :D

Rannerullaukset, hammerit yms...sitten remmejä jos et käytä niin monet vetoliikkeet. Kaikki missä siis roikut tai joudut puristaa, että pysyy tanko sormissa.

Ja eiköhän nuo siinä kasva missä muutki piffit.

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ForeArmWt.html siinä nyt vielä linkki erilaisiin liikkeisiin kyynärvarsille.

Mikä on sellainen pistävä kipu kyljessä (kylkipisto???) joka tulee joskus reenaillessa? Tarkoitan lähinnä mistä/miksi se tulee ja voiko sen pois menoa jotenkin nopeuttaa, ärsyttää kun hyvin käyntiin lähteneellä lenkillä joutuu pysähtymään.

Toivottavasti joku sai selvää.:nolo:

Back
Ylös Bottom