Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kun treenaan tuolta "Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" topicista otetulla 3-jakoisella ohjelmalla ja kun esim. kyykyssä tehdään 4 sarjaa, niin kannattaako kaikki sarjat tehdä putkeen vai yksi kerrallaan ja siirtyä seuraavaan liikkeeseen ja sitten kun koko ohjelma on käyty läpi niin tehdään uusi kyykkysarja?

Toivottavasti tajuatte.

Tee ensin kaikki neljä kyykkysarjaa, sitten kaikki seuraavan liikkeen sarjat jne.

Kun treenaan tuolta "Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" topicista otetulla 3-jakoisella ohjelmalla ja kun esim. kyykyssä tehdään 4 sarjaa, niin kannattaako kaikki sarjat tehdä putkeen vai yksi kerrallaan ja siirtyä seuraavaan liikkeeseen ja sitten kun koko ohjelma on käyty läpi niin tehdään uusi kyykkysarja?

Toivottavasti tajuatte.

kaikki sarjat putkeen

Eli, vedän siis joka päivää kaks kertaa tota whey3. Aamulla ja illalla.

Sitten vedän aina ennen treeniä muscle+ ja treenin jälkeen.

Tarviinko vielä jotain?

Kun keskusteluja luin, niin siellä puhuttiin herasta, maltosta ja yms

Eli, vedän siis joka päivää kaks kertaa tota whey3. Aamulla ja illalla.

Sitten vedän aina ennen treeniä muscle+ ja treenin jälkeen.

Tarviinko vielä jotain?

Kun keskusteluja luin, niin siellä puhuttiin herasta, maltosta ja yms
Whey on englantia ja tarkoittaa heraa. Heraproteiini siis. Maltoa on puhdasta hiilihydraattia, jota käytetään esim. energiatankkaukseen ja palautusjuomaan (jos sen tekee itse).

Kiitti :) Tota Maltoa jutskaa en hiffanu :) No mutta ei se haittaa.
Sen piti olla vain malto, ilman sitä a-kirjainta (typo). Kuten huomaat Muscle+ -pussisi tuoteselosteestasi, pakkauksen sisältö koostuu pääasiallisesti proteiinista ja hiilihydraateista. Voisit siis tehdä itse palautusjuomaa sekoittamalla heraproteiinia ja maltodekstriinia samoissa suhteissa. Tämä on myös huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin valmiin palautusjuoman ostaminen.

Maltodekstriiniä käytetään mm. silloin, kun edessä on urheilusuoritus ja energiaa ei ole (et ole kerinnyt syömään tms). Malto luovuttaa energiaa tasaisesti, eli siitä ei tule ns. sokerihumalaa kuin esim. suklaasta tai karkeista.

Toivottavasti nyt osasin selittää vähän paremmin.. :)

Edit. Niin, ja reenin jälkeen maltoa on hyvä vetää että saa energiatasot taas tasattua. Siksi sitä on palkkarissa.

Sen piti olla vain malto, ilman sitä a-kirjainta (typo). Kuten huomaat Muscle+ -pussisi tuoteselosteestasi, pakkauksen sisältö koostuu pääasiallisesti proteiinista ja hiilihydraateista. Voisit siis tehdä itse palautusjuomaa sekoittamalla heraproteiinia ja maltodekstriinia samoissa suhteissa. Tämä on myös huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin valmiin palautusjuoman ostaminen.

Maltodekstriiniä käytetään mm. silloin, kun edessä on urheilusuoritus ja energiaa ei ole (et ole kerinnyt syömään tms). Malto luovuttaa energiaa tasaisesti, eli siitä ei tule ns. sokerihumalaa kuin esim. suklaasta tai karkeista.

Toivottavasti nyt osasin selittää vähän paremmin.. :)

Edit. Niin, ja reenin jälkeen maltoa on hyvä vetää että saa energiatasot taas tasattua. Siksi sitä on palkkarissa.

Eli, ostanko jonkun malto pussin ja lisään sitä mun muscle + juomaan? :)

Vai oliko tossa mucle+:ssa jo sitä :D

Vai oliko tossa mucle+:ssa jo sitä :D
Siinä on jo sitä. Tarkoitin vaan, että jos haluat tehdä kotona sitä muskeliplussaa ihan itse, niin se onnistuu sekoittamalla maltoa ja heraa punaiseen pussiin ja lyömällä suolainen hinta sille.

Teen tällä hetkellä penkkiä 5x5 systeemillä, olen viime aikoina tehnyt vinopenkkiä kässäreillä ja tekisin nyt vaihtelun vuoksi ihan tavallisto vinopenkkiä.

Ajattelin, että millä toistomäärillä minun tuota vinopenkki/penkki nyt kannattaisi vetää?

Teen tällä hetkellä penkkiä 5x5 systeemillä, olen viime aikoina tehnyt vinopenkkiä kässäreillä ja tekisin nyt vaihtelun vuoksi ihan tavallisto vinopenkkiä.

Ajattelin, että millä toistomäärillä minun tuota vinopenkki/penkki nyt kannattaisi vetää?

Ite ainakii tekisin tolla 5*5 systeemillä sitäkin.

miten treenaat muuten?

itse tekisin vain pari sarjaa,ja pidempiä sarjoja.
siis tuota vinopenaa

elikkä,

tänään kävin ekaa kertaa oikeesti salilla ja hankin kk-kortin sinne, löysin kaikille muille lihasryhmille kunnon laitteet paitsi olkapäille eli mitä laitteita olkapäille on?

on siellä kyllä painot eli voisin tehä sitä basiccia eli 2 painolla sivuttain nostelee olkapäitä (en muista liikkeen nimee nyt)

ja alko vähä ketuttaa ku kaikki kattoo että mitä joku 15v tekee tääl....

kiitos vastanneille!

elikkä,

tänään kävin ekaa kertaa oikeesti salilla ja hankin kk-kortin sinne,
Hienoa että oot nyt saanut saliharrastuksen aloitettua! Sorry kun aiemmin esitin epäilykseni sun treenaamisen mielekkyydestä. Nyt esitit jo ihan fiksuja kysymyksiä ja muutenkin vaikutat kypsältä aloittamaan salitreenin.
löysin kaikille muille lihasryhmille kunnon laitteet paitsi olkapäille eli mitä laitteita olkapäille on?
Kannattaa treenata laitteiden lisäksi myös vapailla painoilla, suuret perusliikkeet kunniaan! Kannattaa lukea tämä artikkeli. Ja olkapäille tehokkaita liikkeitä löytyy täältä, muiden muassa omat suosikkini military press eli pystypunnerrus tangolla seisten etuolkapäille, vipunosto sivulle seisten sivuolkapäille ja vipunosto taakse istuen takaolkapäille.
on siellä kyllä painot eli voisin tehä sitä basiccia eli 2 painolla sivuttain nostelee olkapäitä (en muista liikkeen nimee nyt)
Tarkoittanet edellä mainittua vipunostoa sivulle. edit: Vai tarkoititko sittenkin olankohautusta? Se rasittaa epäkkäitä, ei olkapäitä.
ja alko vähä ketuttaa ku kaikki kattoo että mitä joku 15v tekee tääl....
Älä välitä, kaikki on alottanu joskus.. Siitä se lähtee, parin vuoden päästä oot jo iso ja vahva! Tsemppiä kovasti treeneihin :thumbs: Muista treenata säännöllisesti, niin kehitystä tulee!

Hienoa että oot nyt saanut saliharrastuksen aloitettua! Sorry kun aiemmin esitin epäilykseni sun treenaamisen mielekkyydestä. Nyt esitit jo ihan fiksuja kysymyksiä ja muutenkin vaikutat kypsältä aloittamaan salitreenin.Kannattaa treenata laitteiden lisäksi myös vapailla painoilla, suuret perusliikkeet kunniaan! Kannattaa lukea tämä artikkeli. Ja olkapäille tehokkaita liikkeitä löytyy täältä, muiden muassa omat suosikkini military press eli pystypunnerrus tangolla seisten etuolkapäille, vipunosto sivulle seisten sivuolkapäille ja vipunosto taakse istuen takaolkapäille.
Tarkoittanet edellä mainittua vipunostoa sivulle. edit: Vai tarkoititko sittenkin olankohautusta? Se rasittaa epäkkäitä, ei olkapäitä.Älä välitä, kaikki on alottanu joskus.. Siitä se lähtee, parin vuoden päästä oot jo iso ja vahva! Tsemppiä kovasti treeneihin :thumbs: Muista treenata säännöllisesti, niin kehitystä tulee!

joo kiitti tollasta vastausta halusinkin :) mutta toi 10 totuutta ei toimi, millä ohjelmalla se pitäisi avata?

Mitä eroa on voimannostovyöllä ja bodausvyöllä? Miksi bodausvyössä on sellainen kapea osa?

(FAST:n)

kumpi on järkevämpää... tehdä koko kroppa 1 vai 2 kertaa viikossa läpi (1-jakoisena)... ja oisko parempi jos ois vaikka 8päivänen kierto (treenipäivät esim. ma,pe,ti,la,ke,su jne...) vai ihan treeeni vaikka ma ja to... kaveri vaan väittää että saan paljon paremmin massaa jos teen 1 kerran viikossa kropan läpi (2-jakoisena ma ja pe)... kiitos

Ma, ke, pe/ti,to, la etc. Paskapuhetta jälkimmäinen.

Sellanen kyssäri, että kun mulla on saliohjelma, johon sisältyy koko kropan treenaus kerralla, niin onko väliä missä järjestyksessä ohjelman käy läpi?
Pitäisikö samaan lihasryhmään kohdistuvat liikkeet tehdä peräkkäin vai voiko treenata lihaksen sieltä ja toisen täältä-periaatteella?

Back
Ylös Bottom