Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ilmeisesti kai sali aukaisee ovensa tiistaina vaikka se tuosta tekstistä puuttuu?? Meet tiistaina sinne treenaamaan ja siitä sit jatkat keskiviikkona miten kirjoitit. Ei tää nyt ihan niin tarkkaa touhua ole.

Juuri tällä tavalla, ei kannata stressata tälläisistä asioista, kunha treenit pitkällä välillä on tasaista.

Hei! Olisi kysyttävää:
Nyt olen rakentamassa scott hauistelinettä. Mihin kulmaan pitäisi tehdä se levy jossa kyynärvarsi lepää ja siitä sitten nostetaan painoa?

Tämä kysymys ei varmaan kuulu tänne mutta en nyt löytänyt sille muutakaan paikka. Olen tehnyt V-dippiä lisäpainolla 25kg 3x10. Salilla vain ei ole V-dippi telinettä joten joudun hankalasti rakentamaan sellaisen kahdesta penkistä. Ajattelin, että olisi varmaan järkevämpi tehdä tavallista dippiä ( Tavallinen dippiteline salilta kyllä löytyy) Mietin vain, että kuinkapaljon lisäpainoja suurinpiirtein minun kannattaisi normi dippiin ottaa. Saman verran? Kun ei viitsisi millään veknkslata kesken treenin ihan loputtomasti niiiden painojen kanssa. Onko kellään mitään ideaa? Vai onko se vaan kokeilemalla?

Tämmöinen kysymys tänään. Olen ajatellut ostaa MASS2. Luin tuolta Hulkin sivuilta että MASS2 sais lisättyä kehon lihasmassaa. Itselläni on vaikeuksia saada kehon painoa nousemaan ja tuolla kerrottiin tämän olevan hyvä tähän tarkoitukseen. Jos en vaikka kerkea aina syömään kunnolla, korvaa tämä jotenkin sen. Riittääkö pelkkä MASS2 tähän tarkoitukseen?

Sitten vielä palautusjuomasta. Olen käyttänyt nyt Reco2, niin toimiiko tuo MASS2 mitenkään palautusjuomana vai joudunko nyt sitten ostamaan MASS2 ja tuota Reco2 palautusjuomaksi?

Kaikki vastaukset tervetulleita ;)

Tämmöinen kysymys tänään. Olen ajatellut ostaa MASS2. Luin tuolta Hulkin sivuilta että MASS2 sais lisättyä kehon lihasmassaa. Itselläni on vaikeuksia saada kehon painoa nousemaan ja tuolla kerrottiin tämän olevan hyvä tähän tarkoitukseen. Jos en vaikka kerkea aina syömään kunnolla, korvaa tämä jotenkin sen. Riittääkö pelkkä MASS2 tähän tarkoitukseen?

Sitten vielä palautusjuomasta. Olen käyttänyt nyt Reco2, niin toimiiko tuo MASS2 mitenkään palautusjuomana vai joudunko nyt sitten ostamaan MASS2 ja tuota Reco2 palautusjuomaksi?

Kaikki vastaukset tervetulleita ;)

fastin sivuilta: "MASS2 käy myös palautumisjuomaksi tilanteessa, jossa pelkkä heraproteiinipohjainen juoma imeytyy liian nopeasti." joten päättele tuosta. :)

ja kannattaa silti muistaa että se muu syöminen myös kuntoon vaikka tuota ostat.

Raakis, oon selaillut jo noi ruokailuun liittyvät jutut ja saanut sen ruokailun suht hyvään kuntoon. Eli riittääkö, jos ostan vaan tota MASS2? Eli se hoitaa palautusjuoman tehtävän ja sit ton massan lisäyksen.

"käy palautumisjuomaksi tilanteessa, jossa pelkkä heraproteiinipohjainen juoma imeytyy liian nopeasti" Tuo ei mulle sano paljoo mitään :D

Mutta tommosen sitten ostan. Jos joku on käyttänyt tota kyseistä tuotettani ni ois kiva kuulla mitä on tykännyt.

Ravinteista

Eli olen vedellyt treenin jälkeen reco 2 palautusjuomaa+ kreatiinia, mutta mikäs 'mömmö' olisi vielä sopiva kreatiinin lisäksi, jokin proteiini?:worship:

Eli olen vedellyt treenin jälkeen reco 2 palautusjuomaa+ kreatiinia, mutta mikäs 'mömmö' olisi vielä sopiva kreatiinin lisäksi, jokin proteiini?:worship:

Hera 80. On toki paljon muitakin..

Hei! Olisi kysyttävää:
Nyt olen rakentamassa scott hauistelinettä. Mihin kulmaan pitäisi tehdä se levy jossa kyynärvarsi lepää ja siitä sitten nostetaan painoa?

Vihollispuljun eli Wrangen sivuilla kaikki scotit on 30 asteen kulmassa :) ?

Raakis, oon selaillut jo noi ruokailuun liittyvät jutut ja saanut sen ruokailun suht hyvään kuntoon. Eli riittääkö, jos ostan vaan tota MASS2? Eli se hoitaa palautusjuoman tehtävän ja sit ton massan lisäyksen.

"käy palautumisjuomaksi tilanteessa, jossa pelkkä heraproteiinipohjainen juoma imeytyy liian nopeasti" Tuo ei mulle sano paljoo mitään :D

Mutta tommosen sitten ostan. Jos joku on käyttänyt tota kyseistä tuotettani ni ois kiva kuulla mitä on tykännyt.

no siis, kun MASS2 on suunniteltu urheilijoille joilla on nopea aineenvaihdunta jonka takia voi olla vaikea saamaan painoa nousuun, niin MASS2 sisältää nopeasti imeytyvää heraproteiinia ja hitaammin imeytyvää maitoproteiinia, joten se käy hyvin palkkariksi. aika mutua, mutta jotenkin noin. :david: eikä sillä nyt niin väliä ole, ostat ja kokeilet. :)

edit. ja otat tuohon vaikka sitä heraa lisäksi, ihan miten haluat.

Lihasten epätasapaino? Jos Esim.Treenaa enemmän reiden ojentajia kuin koukistajia? Mitä muuta haittaa kuin ulkonäkö haitat? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia?

Lihasten epätasapaino? Jos Esim.Treenaa enemmän reiden ojentajia kuin koukistajia? Mitä muuta haittaa kuin ulkonäkö haitat? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia?

Eihän kellään nyt ole lihakset ihan tasapainossa. Lihasten epätasapainolla voi olla esim vaikutusta ryhtiin ja moniin moniin muihin asioihin. Viisaat auttakoot enemmän mut tuo on nyt ainakin yksi asia.

Ryhti nimenomaan ja sitä myöten kropan virheasennot. Esim. vahvat (ja kireät) lonkan koukistajat kaartaa selkää notkolle, jos tasapainottamassa on heikot vatsalihakset. Pääperiaatteena kroppa kaartuu heikompien lihasten suuntaan. Jos rintalihakset dominoi selkälihaksia, painuvat hartiat helposti eteenpäin. Eli kannattaa yrittää pitää huoli siitä lihastasapainosta.

Ryhti nimenomaan ja sitä myöten kropan virheasennot. Esim. vahvat (ja kireät) lonkan koukistajat kaartaa selkää notkolle, jos tasapainottamassa on heikot vatsalihakset. Pääperiaatteena kroppa kaartuu heikompien lihasten suuntaan. Jos rintalihakset dominoi selkälihaksia, painuvat hartiat helposti eteenpäin. Eli kannattaa yrittää pitää huoli siitä lihastasapainosta.

Eikös se ole niin päin, että ne vahvat lihakset vetää kroppaa siihen suuntaa enempi? Esimerkkinä legendaariset penkkigorillahartijat. Treenattu liikaa penkkiä eikä tarpeeksi selkää ja takaolkapäitä jolloin etuolkapäät ja rintalihakset on paljon vahvemmat kuin selkälihakset ja takaolkapäät jolloin hartijat kääntyy eteenpäin. Tosin tossa lopussa sulla on sama esimerkki ja siinä kerrot asian juuri toistepäin. :)

Eikös se ole niin päin, että ne vahvat lihakset vetää kroppaa siihen suuntaa enempi? Esimerkkinä legendaariset penkkigorillahartijat. Treenattu liikaa penkkiä eikä tarpeeksi selkää ja takaolkapäitä jolloin etuolkapäät ja rintalihakset on paljon vahvemmat kuin selkälihakset ja takaolkapäät jolloin hartijat kääntyy eteenpäin. Tosin tossa lopussa sulla on sama esimerkki ja siinä kerrot asian juuri toistepäin. :)

Argh.. kirotushärö.. eli nimenomaan sinne vahvojen lihasten suuntaan taivutaan kun vastapuolelta puuttuu yhtä vahva lihas oikaisemasta. Kuin mää nyt tollee menin sen kirjottamaan.. hyvä kun hokasit :worship:

Kapean penkin oteleveydestä...

Juuh, eli pitäiskö kapeassa penkissä olla kädet kyljissä kiinni, kun liikettä suoritetaan? Ja ottaakos tuo rintaan ollenkaan..? Ja mitä mieltä porukka ojentaja -liikkeenä kapeasta penkistä?

Back
Ylös Bottom