Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sanotaan, että lepo on osa kehonrakennuksen kokonaisuutta. Paljonko sitä pitäisi sitten saada, että päästäisiin optimaalisiin tuloksiin. Itse nukun joka arkipäivä noin 5-6tuntia ja viikonloppuisin 10tuntia, nukun paskasti, mutta silti mielestäni tulokset ovat kehittyneet aika kivasti.
Ei, se tarkoittaa ojentajia - ja todennäköisesti ranskalaista punnerrusta. Tuohon en ota kantaa minne laitat ylätaljan, koska en tiedä koko ohjelmaa.Olen just alottelemassa Bill Starr 5x5 ohjelmaa ja en tiedä minne kohtaa mihin päivään toi ylä talja kannattais laittaa (Eli apuliikkeenä)..voisko joku kertoa?
Sekä tarkoittaako toi pohje lihasta 3 Sets of Triceps Extensions x 8 reps?
treenaisi? Edit: SJMV on ennen etukyykkyä koska se lämmittää Bambi-polveni jotka kipuilevat kovasti.Eipä ole paljoa kokemusta tuon tyyppisistä ohjelmista, mutta laittaisin sen todennäköisesti maanantaille (tai mahdollisesti tiistaille).Jesse82 sanoi:Eli mihin päivälle kannattais sijoittaa toi ylätalja?

Hei.
Valaiskaapa tätä yhdessä asiassa liittyen samojen lihasten treenaamiseen eri liikkeillä.
Eli, mitä eroa on jos treenaa vaikkapa haukkoja scottipenkillä tai sitten käsipunteilla? Tai mitä eroa on, jos treenaa ojentajia ranskalaisilla punneruksilla tai vaikkapa taljan avulla?
Kiitos.![]()
Ei oikeastaan mitään, lähes samalla tavalla ne rasittuvat. Itse pitäytyisin kuitenkin parissa eri liikkeessä, jotta ei tule liikaa eri "vetkutusliikkeitä" (itse olen tähän aikoinaan enemmän tai vähemmän syyllistynyt). Riippuu kuitenkin sinun ohjelmastasi kuinka monta liikettä sun kannattaa eri lihaksille tehdä.
Minulla olisi pieni kysymys, en tiedä sopiiko se tähän keskusteluu (?), mutta laitanpa nyt kuitenkin sen tänne :>
Eli haluatko kehittää tota rinnallevetoo vai raakatyöntöö? Itse ainakin henk.koht. suosittelen opettelemaan ihan työnnön tekniikan niin molemmat tulokset varmasti kasvavat samalla pari kg. Käsittääkseni painonnostajat treenaa aikapaljo ykkösiä. Ja kyykyt suosittelen ehdottomasti myös ottamaan mukaan. Ite pelkäsin polviani pari vuotta, mutta ei oo ollu minkäänlaisia ongelmia nyt 3-4kk kyykkäilyn jälkeen, vaan päinvastoin ne tuntuu jopa paremmaltaKyselisin että millaset sarjat edistää kyseisten liikkeiden tuloksia voima -mielessä?
Eli nyt kun koitin ekaan kertaan maxeja 70kg raakatyönnössä..
Niin ja rinnalleveto 75..
Tekisinkö sitten 60:l 2x6, toiminu ainaki penkissä.
Niin ja en koukista kun vähän jalkoja tossa rinnalleveto-osiossa, ei polvet kestä muuten.

Ehdein ennen lenkkiä syödä...
Kiitos vastauksesta. Lähinnä mielessäni olisi se, että voisin vaikka parin viikoin välein vaihdella liikettä, etten ihan kyllästyisi! ;) Tuntuu välillä puuduttavalta aina treenaa jotain lihasta/-lihasryhmää samalla tavalla.
joo tässä ketjussa kysyin tätä asiaaa mutta otanpa asian uusiks esille, koska haluan varmistuksen että asiasta koska ylikunto ei oikeen sytytä... eli onko liian kova treeni-jakso jos vetää 1-jakoisella 2krt viikko kovat treenit molempina kertoina...tätä sen 1-1,5kk... eli onko toi liian rankkaa... MA ja To kävisin salilla.???

Voit ihan hyvin tehdä, ei pitäisi olla pelkoa ylikunnosta (edellyttäen että muuta osa-alueet ovat edes jotakuinkin kohdillaan). Jonnekin väliin olisi silti hyvä heittää joku kevyt viikko.joo tässä ketjussa kysyin tätä asiaaa mutta otanpa asian uusiks esille, koska haluan varmistuksen että asiasta koska ylikunto ei oikeen sytytä... eli onko liian kova treeni-jakso jos vetää 1-jakoisella 2krt viikko kovat treenit molempina kertoina...tätä sen 1-1,5kk... eli onko toi liian rankkaa... MA ja To kävisin salilla.???
Aina? Ei se failureen asti vetäminen siellä täällä merkitse "mitään". Suoraan taas vastattu muiden "treeniperiaatteita" lukemalla. ;)Nakertaja sanoi:Muista kuitenkin jättää aina se toisto varaa sinne, ettei failureen asti vedä. Tosin 2 krt/vko ei taida ylikunnosta pelkoa olla.