Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Missä vaiheessa kannattaa alkaa käyttämään vyötä kyykyssä? Nyt on sarjapainot hieman päälle sata kiloa. Ja sitten vielä, että millainen on hyvä vyö jos sellaisen ostaa?

reisiprässi vai kyykky?

jalkapäivänä teen ojennuksen ja koukistuksen sekä pohkeet. lisäks sitte aattelin toisen näistä perusliikkeistä.
ottaako kyykky monipuolisemmin reiden molempiin puoliin? että sopiskohan se sitte mulle paremmin :)

mikä liike olis hyvä ottaa kulmasoudun lisäksi mukaan selkäpäivänä kun
pitäisi lapojen väliin saada tavaraa.. eli tuo yläselkä on vähän jäljessä.

Tietoa Evolution Whey 2:sta
Sopiiko salin jälkeen palautus juomaksi? Niin ainakin olen sen ottanut...
Kannattaako ottaa juoksu lenkin jälkeen?

Heitä salin jälkee vaikka 40g whey 2 ja 50g malto sheikkeriin. Siin on ihan asiallinen palkkari. Sanoisin että riippuu sun lenkin rankkuuesta, et kannattaako ottaa sen jälkeen. Jos on kevyt lenkki nii ei tarvi, jos joku tosi raskas nii ainahan sitä protskua voi ottaa, ei ainakaan haittaa ole.

reisiprässi vai kyykky?

jalkapäivänä teen ojennuksen ja koukistuksen sekä pohkeet. lisäks sitte aattelin toisen näistä perusliikkeistä.
ottaako kyykky monipuolisemmin reiden molempiin puoliin? että sopiskohan se sitte mulle paremmin :)

juu kyllä etu ja taka osaan..itte olen VAHVASTI kyykyn kannalla..mutta kyllähän sitä prässiäkin on hyvä väännellä silloin tällöin

mites sitten muu treeni, kun sanoin tuos aiemmin että yläselkä vähän jäljessä, niin jatkanko treeniä ihan normaalisti vai bodailenko selkää enemmän ja venyttelen muita lihasryhmiä sen aikaa että yläselkä "ottaa kiinni" muut lihasryhmät?

tuo heikkous saattaa johtua siitä että oon lähinnä vaan omankehon painolla voimaillu (erilaisia punnerruksia, leuanvetoa jne.) niin ei oo yläselkä saanu kunnolla kyytiä..

Turhaan sitä muita ns. edellä olevia lihasryhmiä väkisin kehityksessä paikallaan pitämään. Kunnolla vaan rääkkiä entiseen malliin.

Oon Timban kanssa samoilla linjoilla että leuanveto on yksiä parhaita liikkeitä yläselälle.

Mimmonenkohan reenin jälkeen nautittava drinkki kannattas tehä evolution phase 3:stä, ufs wheystä ja ufs maltosta? Kyseessä on siis puntti reeni.
Toinen kysymys on semmonen, että kun teen penkkiä (lämmittelyt ja sitten 2x6), niin tämän jälkeen rupee keskelle ala rintaa sattuun, ja rintalihaksissa ei tunnu oikeestaan ees pikku poltetta.:itku: Mitä teen väärin vai teenkö?
Oon reenannu täyspainosesti vasta muutamia viikkoja.

Suunnittelin seuraavanlaista rintaohjelmaa nelijakoiseeni, mitä mieltä olette:
Tasapenkki: 2*6
Vinopenkki käsipainoilla: 4*6-10
Flyesit vinopenkissä: 2*8
Ristikkäistalja: 3*8

Onko liikaa tavaraa? Liian vähän? Kommentoikaa! Tuo tulisi siis tehtäväksi kerran viikossa.

mistä sais hommattua tampereella ovenkarmeihin leuanvetotangon ja sitten salihanskat. löytyykö perus urheiluliikkeistä? :)
Isommissa tavarataloissakin noita on, esim. Prismassa. Itse ostin Kalevan Prismasta kauniit Twinlabin salihanskat, muistaakseni siellä on niitä leuanvetotankojakin. En tosin lupaa, älä siis murskaa polvilumpioitani jos siellä ei niitä ole :(

Solid Necro sanoi:
Onko liikaa tavaraa? Liian vähän? Kommentoikaa!
Jätä toinen noista nysväysliikkeistä pois, eli flyesit tai ristitalja (muuten se on kai ihan ok). Jos ei tunnu riittävän työmäärä, niin tee hieman enemmän sarjoja noissa muissa.

Turhaan sitä muita ns. edellä olevia lihasryhmiä väkisin kehityksessä paikallaan pitämään. Kunnolla vaan rääkkiä entiseen malliin.

Oon Timban kanssa samoilla linjoilla että leuanveto on yksiä parhaita liikkeitä yläselälle.

Olen samaa mieltä. Ainut syy miksi edellä olevaa lihasryhmää ei kannata kovin hinkata on paha lihasepätsapaino. Tyyliin pitkä aika penkkivoittosta treeniä ja selkätreeni laiminlyöty.

Muuten tyyliin kädet, jalat ja selkä ei oikein voi liian isot olla jos nyt vähänkään bodausmielessä treenailee.

Mitähän mulla pitäis tuolle selälle tehdä, kun alaselkä on niin moneesti kipeä ja nyt 1kk aikana jo 2 kertaa yhtäkkiä tullu sellanen vihlaseva kipu sinne ja sitte ollu kipeenä ja ei kärsi kovin kyyristellä. Soutamisessa aina tullu tuo.

Alaser sanoi:
Mitähän mulla pitäis tuolle selälle tehdä, kun alaselkä on niin moneesti kipeä ja nyt 1kk aikana jo 2 kertaa yhtäkkiä tullu sellanen vihlaseva kipu sinne ja sitte ollu kipeenä ja ei kärsi kovin kyyristellä. Soutamisessa aina tullu tuo.

Paha sanoa muuta kuin että mene lääkäriin. Jos se ei niin paha ole, niin voit tietysti koittaa jotain huoltavia liikkeitä ja venyttelyä sille tehdä. Lepo on myös hyvä lääke!

mistä sais hommattua tampereella ovenkarmeihin leuanvetotangon ja sitten salihanskat. löytyykö perus urheiluliikkeistä? :)

Pitäisi ihan perus-Intersportista löytyä molemmat.

Urheiluliikkeistä löytyy varmasti, mutta älä osta kitkatankoa!

e: Anttilas näyttäis olevan rekkitanko, 20€
- Ruuvikiinnitys
- Leveys säädettävissä 77-85 cm
- Maksimikuormitus n. 100 kg

Back
Ylös Bottom