Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Heitänpäs tälläsen tyhmän kysymyksen, kun itse en ole ihan varma tästä:jahas: ..
Eli kai takaolilla tarkoitetaan takaolkapäitä? Pitäs saada varmistus kun en ihan 100% varma ole...

Onko venyttelyn jättämisestä harjoituksen jälkeen haittaa? Eli meneekö harjoituksen tehoja hukkaan jos ei venyttele muutama tunti harjoittelun jälkeen kotona paikkoja huolellisesti? Vai onko se vain joku notkeuskysymys?

mun mielestä venyttely ei vaikuta lihastenkasvuun ?..ite venyttelen jokatoinenpäivä pitkiävenytyksiä..ja kylllä mun on reenin jälkeen pakko venytellä paikkoja vähän tai seuraavalpäiväl on tosi paska olo

Btw, jos vatsat kehittyy hyvin lisäpainoilla esim. roomalaisessa penkissä, niin mites sit ihan alavatsat saa hyvin kehitettyä? Siis tottakaihan nekin ottaa hittiä samasta liikkeestä, mutta jos jotenkin erilailla pitäisi saada tehtyä? Jalkojennostot? Mutta mites teet jalkojennostoja lisäpainoilla?

Btw, jos vatsat kehittyy hyvin lisäpainoilla esim. roomalaisessa penkissä, niin mites sit ihan alavatsat saa hyvin kehitettyä? Siis tottakaihan nekin ottaa hittiä samasta liikkeestä, mutta jos jotenkin erilailla pitäisi saada tehtyä? Jalkojennostot? Mutta mites teet jalkojennostoja lisäpainoilla?

Entisellä salilla oli sellasia nilkkoihin kiinnitettäviä jotain hiekkasäkkejä eli lisäpainoja. Jalat suorana ja sellaset nilkkoihin ni rupes tuntumaan jo vähän paremmin. Tietenkin voit tehdä noi jalkojen nostot myös taljassa lisäpainolla jos sun salilta vaan löytyy sellaset nilkkalenkit -> http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBLyingStraightLegHipRaise.html

Mun mielestä paras jalkojennostoliike on roikkuen suorilla jaloilla esim. leuanvetotangosta. Voin melkeen luvata että et saa tehtyy puhtaasti kahtakymmentä toistoa.. :)

Mitä liikkeitä on forkkujen kasvatukseen? Hauiskääntö, penkki jne. :hän ottaa vähä forkkuihinki mutta onko niile mitään omaa liikettä?

Onko järkevää tehdä liikkeitä välillä käsipainoilla tangon sijasta, esim. penkkipunnerrusta? Eli auttaako se lihaskasvua mitenkään jos tekee välillä käsipainoilla?

Elikkä kyssärii kehiin: alotan tos vuode alus shooton 3x viikos ja oon nyt pähkäilly et salille jää aikaa 2xviikos et jää lepopäiviiki eli tuleeko tolla reeni määräl viikos mitää kehityst salil 2-jakosel johon olen ajatellut vaihtaa vai pitäiskö pysytellä 1-jakoses??:hyper: Auttakkee ny tietämätöntä mäessä!:haart:

Originally Posted by MEL
Elikkä kyssärii kehiin: alotan tos vuode alus shooton 3x viikos ja oon nyt pähkäilly et salille jää aikaa 2xviikos et jää lepopäiviiki eli tuleeko tolla reeni määräl viikos mitää kehityst salil 2-jakosel johon olen ajatellut vaihtaa vai pitäiskö pysytellä 1-jakoses??

juu u, pysy siinä 1- jakoisessa

Tämä on varmaan :david:-kysymys, mutta riittääkö kyykky jalkatreenissä? Vai pitäisikö minun ottaa muita liikkeitä myös mukaan, kuten prässi tai reidenkoukistus?

Ei tosiaan riitä. Riippuu myös paljon ohjelmasta, monikojakoisella teet?
Edit: Itse pyrin etureisiä kurittamaan 8-10 sarjaa viikossa, takareisiä 4-7 ja pohkeita 5-8. Takareidet on minulla hitusen etureisiä edellä.

1-jakoinen käytössä jota 2-3 kertaa viikossa teen..
Alunperinhän ohjelmassa jalkaliikkeitä oli prässi ja reidenkoukistus, mutta nyt kun aloin kyykkyä tekemään, niin rupesin miettimään, että kannattaako siihen ottaa muita liikkeitä lisäksi..

Back
Ylös Bottom