Olen nyt treenannut tuolla yksijakoisella ohjelmalla, mikä löytyy "Aloittelija, lue tämä" -ketjusta ja hyvä ohjelma on ollut, tosin joitankin liikkeitä olen muuttanut mm. etukyykky ei oikein onnistu, niin teen vaan normikyykkyä ja prässin tilalle olen myös ottanut kyykyn, kun saan sillä paremman tumtuman kuin prässillä. Tuossa vielä tuo ohjelma:
Ma:
Maastaveto 3x5
Kyykky 2-3x10-12
Reidenkoukistus 3x10
Vinopenkki smithissä 2x6
Kp. punnerrus 3x8-10
Ojentajat taljassa 3x10
Keskitetty hauiskääntö 2x10
Pohkeet 3x8
Ke:
Kulmasoutu 3x5
Kyykky 3x10
SJMV 2x10
Penkkipunnerrus 5x5
Pystypunnerrus käsipainoilla 2x6-8
Ranskalainen punnerrus 2x8-10
Scott hauiskääntö 3x10
Kohautus 3x10
Pe:
Ylätalja 1x10
Alatalja 1x10
Kyykky 3x6-8
SJMV 2x6-8
Penkki käsipainoilla 2x6-8
Arnold-punnerrus 2x10-12
Kapea penkki 3x4-6
Hauiskääntö tangolla 3x10-14
Vatsarutistus koneessa 3x10-12
Rupesin vaan miettimään, että pitäisikö ohjelma vaihtaa, kun mm. tuolla "FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" -ketjussa kehotetaan aina vaihtelemaan tuota toistomäärää, mutta eikös tuossa nykyisessä ohjelmassa kuitenkin tule vaihtelua ihan riittämiin? Kun eri päivinä noitten liikkeiden toistothan vaihtelevat. Itse ainakin olen käsittänyt, että noina päivinä jolloin on 2x6-8 toistoa tehdään tietty raskaammilla painoilla kuin silloin kun on vaikka 3x10 toistoa.
Lähinnä kysynkin tätä sen takia, kun esitin kaverilleni, joka on käynyt salilla minua enemmän tuota ohjelmaa, niin hän selitti, että: "Jos tekee samaa ohjelmaa enemmän kuin 2 kuukautta sen tehokkuus tippuu puolella. Lihakset tottuvat samaanlaiseen rasitukseen aika nopeasti, sen takia se ei rasita niitä enää yhtä paljon, mutta sitten kun vaihat ohjelmaa, niin lihakset eivät oo tottunu siihen ja ne toimii taas täydellä voimalla eli lihakset tekee sellaista mihin ne ei ole tottunut."
Eli onko järkevää nyt vaihtaa ohjelmaa, vai teenkö vaan tuolla mihin olen tähän astikkin tehnyt, kun kuitenkin tuossahan on noita vaihteluita ihan kiva määrää. Eli lihasten ei pitäisi tottua tuohon rasitukseen?
Ma:
Maastaveto 3x5
Kyykky 2-3x10-12
Reidenkoukistus 3x10
Vinopenkki smithissä 2x6
Kp. punnerrus 3x8-10
Ojentajat taljassa 3x10
Keskitetty hauiskääntö 2x10
Pohkeet 3x8
Ke:
Kulmasoutu 3x5
Kyykky 3x10
SJMV 2x10
Penkkipunnerrus 5x5
Pystypunnerrus käsipainoilla 2x6-8
Ranskalainen punnerrus 2x8-10
Scott hauiskääntö 3x10
Kohautus 3x10
Pe:
Ylätalja 1x10
Alatalja 1x10
Kyykky 3x6-8
SJMV 2x6-8
Penkki käsipainoilla 2x6-8
Arnold-punnerrus 2x10-12
Kapea penkki 3x4-6
Hauiskääntö tangolla 3x10-14
Vatsarutistus koneessa 3x10-12
Rupesin vaan miettimään, että pitäisikö ohjelma vaihtaa, kun mm. tuolla "FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" -ketjussa kehotetaan aina vaihtelemaan tuota toistomäärää, mutta eikös tuossa nykyisessä ohjelmassa kuitenkin tule vaihtelua ihan riittämiin? Kun eri päivinä noitten liikkeiden toistothan vaihtelevat. Itse ainakin olen käsittänyt, että noina päivinä jolloin on 2x6-8 toistoa tehdään tietty raskaammilla painoilla kuin silloin kun on vaikka 3x10 toistoa.
Lähinnä kysynkin tätä sen takia, kun esitin kaverilleni, joka on käynyt salilla minua enemmän tuota ohjelmaa, niin hän selitti, että: "Jos tekee samaa ohjelmaa enemmän kuin 2 kuukautta sen tehokkuus tippuu puolella. Lihakset tottuvat samaanlaiseen rasitukseen aika nopeasti, sen takia se ei rasita niitä enää yhtä paljon, mutta sitten kun vaihat ohjelmaa, niin lihakset eivät oo tottunu siihen ja ne toimii taas täydellä voimalla eli lihakset tekee sellaista mihin ne ei ole tottunut."
Eli onko järkevää nyt vaihtaa ohjelmaa, vai teenkö vaan tuolla mihin olen tähän astikkin tehnyt, kun kuitenkin tuossahan on noita vaihteluita ihan kiva määrää. Eli lihasten ei pitäisi tottua tuohon rasitukseen?

: Oon suunnitellu jo valmiiks ohjelman ja ruokavalion eli kova treeni ja parempi ruokavalio ois tarkotus alottaa uuden vuoden jälkeen!! 
:D