Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Samahan se on jos joku ei tahdo jalkoja treenata, se on ihan oma päätös. Se mikä siinä aina on huvittavaa, on ne selitykset.

"En viitsi treenata jalkoja koska...
...se hankaloittaa jokapäiväistä elämää!
...mun jalat saa jo tarpeeksi kuritusta säbätreeneissä!
...voi joutua ostamaan uudet farkut!
...treenissä tulee paha olo!
...jalkani ovat kipeät seuraavana päivänä!".

;)

Pitäähän niissä jaloissa sitä lihaa olla.. :) Ja muutenkin on se mukavempi vanhana sitten jos ne jalat kestäiskin paremmin..Että sit ku vanhaks tulee,niin ettei ne lahoo alta pois. ;)

Voisko joku vähän tarkentaa kun näin jossain(puntin seinällä) sellasen taulukon, missä on aina joku tietty toisto määrä , ja sitten että mitä se kehittää. Eli esim. 2-6 toistoa : voima, 10-20 toistoa : kestävyys, tai jotain tollasia. Siis noi oli ihan päästä keksittyjä mutta voisko joku tarkentaa sitä taulukkoa että miten se nyt oiken meneekään??

Mä en nyt älyä, että miks jalkoja pitää reenata jos ei halua. Yleisin syy on se, että "jos yläkroppa on iso ja jalat pikkuset niin näyttää tosi tyhmältä". Mun mielestä se on vähän jokasen omalla harkinnalla että miltä haluaa näyttää ja useimmat sitäpaitsi tuskin aina kulkevat bokserit jalassa posettelemassa etureisiä :)
Oon itekin harkinnut jalkojen reenien tiputtamista koska se reenaus hankaloittaa myös jokapäivästä elämää aika paljon eikä mua jaloissa kiinnosta muu kuin hyvä kyykkytulos jota en saa kuiteskaa :)

Tässä olis vaikka yksi erittäin hyvä syy miksi jalkoja kannattaa treenata, vaikka et niiden ulkonäöstä välittäisi pätkänvertaa:

Pystyt sitten vanhana papparaisena kävelemään ilman kävelykeppiä kun sulla on vahvat jalat, mitkä on hankittu vuosien/kymmenien treeneistä :kippis1:

esko88 sanoi:
Voisko joku vähän tarkentaa kun näin jossain(puntin seinällä) sellasen taulukon, missä on aina joku tietty toisto määrä , ja sitten että mitä se kehittää. Eli esim. 2-6 toistoa : voima, 10-20 toistoa : kestävyys, tai jotain tollasia. Siis noi oli ihan päästä keksittyjä mutta voisko joku tarkentaa sitä taulukkoa että miten se nyt oiken meneekään??

Unohda koko taulukko, heti. Noi on suurelta osin ihan täyttä puppua. Tiedät varmaan miksi teinitytöt tekevät salilla 25 toiston sarjoja? Siksi koska he uskovat, että se kiinteyttää.

Yhteenvetona voisi kuitenkin sanoa, että tee pääliikkeissä vähän lyhyempää sarjaa ja apuliikkeissä sitten voit hinkata sarjaa aina sinne 15 toistoon asti (joskus jopa pidempiä).

Minne tarkalleen ottaen SJMV pitäisi ottaa ku jääny vähän epä selväks. Pitääkö sen ottaa alaselkään? mulla ainaki SJMV jälkeen alaselkä pirun kipee ja tuntuu et ei sängystä ylös pääse.

Minne tarkalleen ottaen SJMV pitäisi ottaa ku jääny vähän epä selväks. Pitääkö sen ottaa alaselkään? mulla ainaki SJMV jälkeen alaselkä pirun kipee ja tuntuu et ei sängystä ylös pääse.

Pitäis ottaa enemmänkin tonne takareisi/pakara -osastolle. Oot varmaankin tehny sen jotenkin väärin, koska ite oon tällä hetkellä vähän alaselkävammanen ja puhtaalla tekniikalla voin ihan hyvin tehdä SJMV:tä ja saan vaan takareidet ja perseen kipeeks...

Pitäis ottaa enemmänkin tonne takareisi/pakara -osastolle. Oot varmaankin tehny sen jotenkin väärin, koska ite oon tällä hetkellä vähän alaselkävammanen ja puhtaalla tekniikalla voin ihan hyvin tehdä SJMV:tä ja saan vaan takareidet ja perseen kipeeks...

Osaisitko vähän kuvailla miten liike sit niinku tapahtuu ku mulla on aina alaselkä iha hirveen kipee?! eikö mave ota takareisiin?!:worship:

Mikä olis sellanen hyvä välipala ennen salia? Pääsen koulusta kahdelta ja sen jälkeen on jo aika hyvä nälkä ja täytyy mennä kaupan kautta suoraan puntille. Mitä ostan kaupasta? varmaan jotain missä on paljon hiilareita?

Jotain lihapullia?? :)

Mikä olis sellanen hyvä välipala ennen salia? Pääsen koulusta kahdelta ja sen jälkeen on jo aika hyvä nälkä ja täytyy mennä kaupan kautta suoraan puntille. Mitä ostan kaupasta? varmaan jotain missä on paljon hiilareita?

Jotain lihapullia?? :)

Ite syön yleensä ennen noin tuntia ennen salia jotain kevyttä. Esim. Ehrmann + 1dl kaurahiutaleita rasvattoman maidon kanssa tai Ehrmann + banaani.

Osta pussi heraa ja tee siitä sopiva juoma ja juo se vaikka banaanin kanssa alas. Voi olla näppärämpi ottaa kouluun mukaan kuin Ehrmann esim.

Osta pussi heraa ja tee siitä sopiva juoma ja juo se vaikka banaanin kanssa alas. Voi olla näppärämpi ottaa kouluun mukaan kuin Ehrmann esim.

Toi on myös hyvä. Tollanen setti mulla on aina mukana koulussa jos haluun lähteä koulun jälkeen suoraan salille. Mut jos käyn himassa ni sit syön yleensä siellä ton mun edellä mainitseman välipalan.

Foorumin korkkaus. :)

Kyselisin teiltä tietäviltä mahdollisia neuvoja omaan tilanteeseeni/treeniin. (Lueskellut kyllä mutta samanlaista tapausta ei ole sattunut silmään)

Käynyt salilla ja uimassa päälle vuoden ajan enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja salilla ollessa tehnyt monipuolisesti juttuja suht. kevyillä painoilla. (paineilmalaitteilla, sarjat on olleet 2x~30)

Juttuna vaan ollut se salille lähteminen eikä niinkään ehkä tulokset.

Tätä palstaa lukiessa herännyt kiinnostus kuitenkin saada näkyvämpiäkin tuloksia aikaan. (Nykyiset mitat 175cm/80kg ja vatsanympärys 90cm).

Miten kannattaisi alottaa ja onko lihasten kasvun kannalta parempi tehdä esim. 10x3 sarjoja maksimipainolla kuin pitempiä sarjoja semipainolla?

Diettausta/tiukkaa ruokavaliota + vatsalihaksia lisäksi kotona pömpön poistamiseksi? :)

Salin lisäksi ajattelin että ainakin 1krt/viikko uiminen ois pop.

Kiitos vastauksista jo etukäteen jos jollain jotain mainittavaa on. :worship:

- morbid_fixation.

Foorumin korkkaus. :)

Kyselisin teiltä tietäviltä mahdollisia neuvoja omaan tilanteeseeni/treeniin. (Lueskellut kyllä mutta samanlaista tapausta ei ole sattunut silmään)

Käynyt salilla ja uimassa päälle vuoden ajan enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja salilla ollessa tehnyt monipuolisesti juttuja suht. kevyillä painoilla. (paineilmalaitteilla, sarjat on olleet 2x~30)

Juttuna vaan ollut se salille lähteminen eikä niinkään ehkä tulokset.

Tätä palstaa lukiessa herännyt kiinnostus kuitenkin saada näkyvämpiäkin tuloksia aikaan. (Nykyiset mitat 175cm/80kg ja vatsanympärys 90cm).

Miten kannattaisi alottaa ja onko lihasten kasvun kannalta parempi tehdä esim. 10x3 sarjoja maksimipainolla kuin pitempiä sarjoja semipainolla?

Diettausta/tiukkaa ruokavaliota + vatsalihaksia lisäksi kotona pömpön poistamiseksi? :)

Salin lisäksi ajattelin että ainakin 1krt/viikko uiminen ois pop.

Kiitos vastauksista jo etukäteen jos jollain jotain mainittavaa on. :worship:

- morbid_fixation.

Lue FAQ-threadit läpi. Linkki tässä: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/faq.php
Sinuna jättäisin nuo ilmanpainevehkeet ja alkaisen tekemään "kunnon liikkeitä" ;) Ja ota joku treeniohjelma vaikka täältä.
Vatsat treenaat salilla niinkuin muutkin lihakset. Voit treenata myös kotona, kunhan treenaat.
Lihaskasvun kannalta kai parhaat toistoalueet on siinä 10-15 välillä, isoilla painoilla loppuun asti. Ei niin isoilla, että tekniikka kärsii. Muista huolehtia palautumisesta ja oikeasta ravinnosta.
Tossa hätäsesti, muut voi täydentää. Tsemppiä treeniin! :thumbs:

Kun vedän ylätaljaa niskan taakse, oikean käden olkapäähän tulee erikoinen, ehkä huonolla tavalla, tunne ja joudun pienentämään painoja jolloin liike ei tunnu oikein missään. Onko vika omassa olkapäässä ?

Varmaan jokaisen olkapäät alkaa oikutella, jos ylätaljan vetää liikaa niskan taakse (vrt. koskee melkein lapaluihin). Kannattaa kokeilla jos ylätalja eteen tuntuu paremmalta, tai voit vetää leukoja (tangossa tai ylätaljalla)...
Kyllähän noita korvaavia liikkeitäkin on.

Back
Ylös Bottom