Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Juu ei tosiaan ei. Lenkkeily käy hyvin jalkojen palautumiseen, mutta lenkkeily ei käy jalkatreenistä!!!!!!

Miten sitten treenasit ennen tota muutosta Thejoppe? Tuo palkkari kun ei tosiaankaan siihen penkkitulokseen vaikuta, siis se että juoko sen treenin aikana vain treenin jälkeen. Todennäköisesti teit jotain vähän hullusti ennen tuota muutosta 5x5 treeniin ja siitä toi kehitys.

Tein 3*12 ja välillä 3*8 jotain 3 kuukautta, maximi pysy 45kg:ssa. Ja 5*5 meni 5 viikkoa eikä maximi noussu 45kg:sta mihinkään, sitten alotin hörppimään palautusjuomaa treeninkin aikana, ja nyt 5*5:n kahdestoista viikko meneillään ja maximi 57.5kg. Mutta kuten sanoin en mä varmaksi tiedä mistä toi kehitys johtuu :D

Juu ei tosiaan ei. Lenkkeily käy hyvin jalkojen palautumiseen, mutta lenkkeily ei käy jalkatreenistä!!!!!!
Selventäkääs mulle, että miksi ei? Lenkkeilyllä ei siis tarkoteta sitä, että laahustetaan tuolla pitkin pitäjää mitätöntä vauhtia. Tarkoitin ihan tiukkaa juoksua, jossa vedän joka kerta niin lujaa kuin pystyn 5km/10km.

Ei se ole samanlaista treeniä. Neuvo jonka annoin varmaankin tässä samassa tredissä jokunen aika sitten: Kävele käsilläsi niitä lenkkejä, niin ei tarvitse luistaa jalkojen treenauksesta.

Niin siis ... oonkohan artikuloinu epäselvästi (tai jättäny sen kokonaan pois). :) Elikkä jalkojen osalta olis tavoitteena pystyä pitkäkestosiin suorituksiin (kuten pitkät vaellukset/juoksut) ei niinkään lisätä lihasvoimaa/massaa. Siltikin suosittelette reenaan jalkoja salilla?

Eli kysyn tämmöstä aika vähäpätöistä ja tyhmää kysymystä ku mulla tuota karkkia tulee syötyä aika paljon ni onko siitä haittaa lihasten kasvulle?:kippis1:

Eli kysyn tämmöstä aika vähäpätöistä ja tyhmää kysymystä ku mulla tuota karkkia tulee syötyä aika paljon ni onko siitä haittaa lihasten kasvulle?:kippis1:

No ei siitä lihaskasvulle haittaa ole, mutta läskiä saattaa tulla turhan paljon kylkiäisenä.

No ei siitä lihaskasvulle haittaa ole, mutta läskiä saattaa tulla turhan paljon kylkiäisenä.

OK! Ku ois mukava saaha vähä lihaa luun ympärille kun olen laiha eikä läskistä ole tietoakaan jos näin sanottas.. Tai en niin sanotusti laiha mutta ihan normaali.:joulu6:

Ovatko ihmiset laiskoja vai mitä ku on hirveesti noita juttuja et ku tekee jotain esim lenkkiä ni ei treenaa jalkoja salilla.Ite ainaki juoksen yhen 30min ja yhen 40min lenkin viikossa plus yleisurheilutreenit jotka koostuvat lähinnä jalka treenistä ja silti joka perjantai teen kovaa jalkatreeniä myös salilla.:hyper:

Ozma, voithan vaikka reenata kestävyyttä jaloillesi isojen lihasten sijaan ;)

Mutta jos reenaat yläkroppaan ihan kunnolla lisää massaa mutta et jalkoihin niin...... :eek: ja sit joskus voi :itku: päästä.

Siis en mä laiskuudella tota lenkkeilyä jalkareeniä. Tulla tupsahti vaan ajataus. Mitäs te kritiikit sanotte tällaiseen. Ma-Ke-Pe 0600 Aamulenkki (5km) 1700 Sali (Koko kroppa) ?

onko haittaa jos treenaa yhellä kerralla haukkaria tosi paljon... esim kumpi on parempi jos hauis kääntöjä tekee. 4x10 vai 8-10x10. ja mitä haittaa. ihan tiedon puutteen vuokis kysyn. ite teen tota 4x10

SMJV:ssä ja kulmasuodussa selkä joutuu helvetin koville, kun ryhti on niin surkeaa luokkaa. Tai lähinnä sen takia toi selkä joutuu koville, kun se pitää pitää siinä oikeassa asennossa eli suorana. Sen takia en kärsi kovin suurilla painoilla liikkeitä tehdä, selkä menee lötkölle ja sitä ei ei saa pidettyä mitenkään oikeassa asennossa. Muutenkin liikeitä tehdessä selkään ottaa aika imakasti. Esim SJMV:ssä voinkin käyttää vain 10kg+tanko, jos lyön enemmän rautaa, niin on mahdotonta pitää selkä oikeassa asennossa. Aika perseestähän tuo on, kun tuntuu että jaksaisi isommillakin painoilla. Mietin vaan, että onko muilla samanlaisia ongelmia? Voi tosin johtua noi ongelmat vaan siitä, että selkäni on yleisesti muutenkin niin paska kun voi olla. Mutta kysytäämpä nyt kuitenkin. :david:

Ozma: Kuulostaa ihan hyvältä.
jagger: Voipi seurata vammoja, painoa vain pois niin pysyy selkäkin kiltisti penkissä.
GoBBelSSon: Kuinka monesti treeni suoritetaan? Jos treeni 1krt/vko tai vähemmän, niin ok, tosin ei samaa liikettä kannata hinkata. Yksi- ja kaksijakoisissa aika susi. Tulehdus voi seurata ym. muuta "mukavaa".
C2W: Kiinnitä huomiota ryhtiin arkipäiväisissä toimissa, kuten kompuutterilla istumassa ym, ja pyri pitämään ryhti hyvin kasassa(Kiinnitä huomiota siihen, missä asennossa kirjoitat. Toisilla on tapana maata paperin/vihkon päällä kirjoittaessaan). Onko vatsalihoissa voimaa? Sekin voi aiheuttaa onkelmia. Onko selässäsi rakenteellista vikaa, esim. skolioosia?

C2W: Kiinnitä huomiota ryhtiin arkipäiväisissä toimissa, kuten kompuutterilla istumassa ym, ja pyri pitämään ryhti hyvin kasassa(Kiinnitä huomiota siihen, missä asennossa kirjoitat. Toisilla on tapana maata paperin/vihkon päällä kirjoittaessaan). Onko vatsalihoissa voimaa? Sekin voi aiheuttaa onkelmia. Onko selässäsi rakenteellista vikaa, esim. skolioosia?

Jooh. Kiitti vinkeistä. Toi arkipäiväisissä jutuissa -juttu ainakin tuntuu järkeen käyvältä, koska itseasiassa aina tulee maattua mm. koulussa kirjojen päällä ja koneella sitten ihan miten sattuu.
Omasta mielestäni vatsa on ainakin ihan hyvässä kunnossa.

Jotain rakenteellista selässä kyllä on, normaalilla ihmisillähän selkä on suht suora(?), mutta itelläni on jonkinmoinen kohouma siinä. On sitä lääkärissäkin käyty, mutta sanoi, että ryhdissä ei pitäisi olla mitään vikaa, että selkäranka on suora, mutta siis toi selkä on vähän "pullollaan".

Eli, jos tosta kuvasta selvän saa, niin normaali selkähän pitäisi olla tollanen mikä tokassa kuvassa on (kuva siis sivusta katottuna). Itelläni on vaan selkä sen muotoinen, mikä on ekassa kuvassa eli kait toi vaan jonkinlainen epämuodostuma näyttäs olevan. :(

http://i130.photobucket.com/albums/p276/c2w_/selk.jpg aika surkea kuva, mutta kuitenkin. :david:

Jos sulla on C2W sellanen Quasimodo -look siellä yläselässä ni ei auta muuta ku vahvistaa niitä yläselän lihaksia salilla. Hyviä liikkeitä oikein tehtynä on esim. mave ja kulmasoudut.

Mä en nyt älyä, että miks jalkoja pitää reenata jos ei halua. Yleisin syy on se, että "jos yläkroppa on iso ja jalat pikkuset niin näyttää tosi tyhmältä". Mun mielestä se on vähän jokasen omalla harkinnalla että miltä haluaa näyttää ja useimmat sitäpaitsi tuskin aina kulkevat bokserit jalassa posettelemassa etureisiä :)
Oon itekin harkinnut jalkojen reenien tiputtamista koska se reenaus hankaloittaa myös jokapäivästä elämää aika paljon eikä mua jaloissa kiinnosta muu kuin hyvä kyykkytulos jota en saa kuiteskaa :)

Back
Ylös Bottom