Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kaipaisin vähän vinkkejä sali-ohjelmaan...?

1.jakoinen treeni / 4xvko.

Kyykky 3x10
penkki 3x10
ylätalja eteen 3x10
pystypunnerrus 3x10
hauis 3x10
dippi 3x10
maastavetoa välillä, ehkä noin 1-2 kertaa viikossa.
Eli tollasella ajattelin alkaa tekeen?
Mitä mieltä?

No mun mielestä tos on aika hyvät liikkeet koska tos on niitä isoja liikkeitä mut en oo ihan huippuexpertti et älä muhun luota :D

LISÄYS: 3x10 enemmän massaa ja 3x8 massaa/voimaa ja 5x5 aikalailla voimaa.
Pyydän korjatkaa jos olen väärässä.

Kyykky 3x10
penkki 3x10
ylätalja eteen 3x10
pystypunnerrus 3x10
hauis 3x10
dippi 3x10
Mitä mieltä?

Riippuu aina mitä haet ohjelmalta jne. Itse en tolla lähtis lihasta kasvattaan.

Kyykky 3x10
penkki 3x10
ylätalja eteen 3x10
pystypunnerrus 3x10
hauis 3x10
dippi 3x10
Mitä mieltä?

Aika raskaan näköinen setti, varsinkin neljä kertaa viikossa tehtäväksi. Tuolla vetää itsensä helposti tukkoon jo suht lyhyessä ajassa.

Jos neljä kertaa viikossa aiot treenata, niin melkein ehdottaisin kaksijakoiseen siirtymistä.

LISÄYS: 3x10 enemmän massaa ja 3x8 massaa/voimaa ja 5x5 aikalailla voimaa.
Pyydän korjatkaa jos olen väärässä.
Massa ja voima kulkevat usein myös käsi kädessä, aloittelija saa kumpaakin millä tahansa noista systeemeistä. 3x8 ei vielä todellakaan mene voimatreeniksi :)

Nyt kun on kaksi kuukautta paranneltu selkää niin voisi vissiin pikkuhiljaa tästä painua salille? Selkä siis pikkuhiljaa kipeyty alkusyksyllä ja lopulta oli sitten kipeänä aika pahasti että buranan voimalla oltiin. Siinä sitten se aina parani vähän ja kipeyty uudelleen ja parani vähän ja kipeyty uudelleen. Etenkin rasituksen jälkeen kipeni ja sitten piti taas pitää lepoa.

Nyt on kestänyt paremmin rasitusta eikä ole kipeytynyt pahasti pariin viikkoon. Normaalisti ei selässä enää tunnu kipuja mitä nyt aamulla vähän...täysin normaali ei ole mutta melkein.

Nyt pitäisi valkata joku tosi selkäystävällinen ohjelma...kuhan vaan pääsis sinne salille nyt pikkuhiljaa jo.

Nyt sitten kävin lääkärissä ja teki pari testiä jotai jalan nostoa ja kokeili refleksiä yms. Laitto sitte röntgeniin + reumatesti + verikoe. Sano sitten vielä että meikäläisellä ei enää salilla kannata käydä ikinä. Oli aika shokki kyllä että ei salilla enää vois elämän aikana käyä.

No eihän se mahdoton ole, mutta pitkä kuitenkin. Olet joskus muistaakseni kirjoitellut, että ihmiset ovat erilaisia ja joillekin treenaus on helpompaa. Tämä on tosiaan totta, mutta on tietty raja, mihin asti lähes kaikki pääsevät. Eli esim. 200kg ja 140kg penkki. Jälkimmäiseen pitäisi päästä kaikki, kunhan treenaa kovaa ja todellaki uskoo siihen.

Ja ikää on siis melkein 17, ei sentään yli 18 ^^

Niin siis tarkoitin juuri alle 18-v. eikä yli.

Sullahan on nuo tulokset kovemmat kuin itsellä, ja olet vielä 4 vuotta nuorempi.

140 kun on juuri sellainen, mihin pääsee kaikki, eli ainakaan omasta mielestä siinä ei ole mitään tavoiteltavaa tai saavutettavaa. Eri asia on vaikka 240 kg.

Täytyy tuonne vuoden loppuun asti katsoa, luultavasti jätän koko treenailun pois. Kun en kuulu siihen joukkoon, joka saa niitä tuloksia helpommin ja sitä kautta kovempia tuloksia.

Sullahan on nuo tulokset kovemmat kuin itsellä, ja olet vielä 4 vuotta nuorempi.

140 kun on juuri sellainen, mihin pääsee kaikki, eli ainakaan omasta mielestä siinä ei ole mitään tavoiteltavaa tai saavutettavaa. Eri asia on vaikka 240 kg.

Täytyy tuonne vuoden loppuun asti katsoa, luultavasti jätän koko treenailun pois. Kun en kuulu siihen joukkoon, joka saa niitä tuloksia helpommin ja sitä kautta kovempia tuloksia.

Ei taida kaikki päästä siihen 140kg ku vieläki valitat samasta aiheesta ja penatulos on 50kg?? 140 kiloon pääsee jos haluaa, sinä et edes sinne halua joten miten voit kuvitella pääseväsi korkealle.:rolleyes:

Hommaa PT tai joku joka sua voi neuvoa kädestä pitäen. Täällä et saavuta enää yhtään mitään kun et osaa kirjoitetuista neuvoista oppia ottaa. Oikeasti.

Lopeta toi itku. Vi**u kun jengi on niin pullamössöö. Tee töitä niin saat kovempia tuloksia. Jos ei kiinnosta tehdä sitä duunia niin sitten suosittelen että lopetat. Heti.

Mulla ois semmonen kysmäri, että miten jos treenaa selän ja rinnan samana päivänä, niin kumpi pitäisi treenata eka? Selän lihaksisto on toki isompi, mutta rinnan treenauksessa taas tarvitsee selkää stabilisoimisessa. Eli miten on?

Tähän kysymykseen toivoisin itsekin vastauksia. Olen tehnyt selkä- ja rintaliikkeet vuoron perään, onko parempi tehdä toiset kokonaan ensin?

Nyt sitten kävin lääkärissä ja teki pari testiä jotai jalan nostoa ja kokeili refleksiä yms. Laitto sitte röntgeniin + reumatesti + verikoe. Sano sitten vielä että meikäläisellä ei enää salilla kannata käydä ikinä. Oli aika shokki kyllä että ei salilla enää vois elämän aikana käyä.

Ei pysty käymää ollenkaa? Luulis että jotai ei selkää niin paljon rasittavaa vois tehä. Mikä siellä selässä sit oikee on?

jos treenaa 5x5 sf ohjelmalla ja jokatoinen viikko hst. niin onko järkevää?
vai pitäisikö tehdä vain toista esim. 5x5 niin kauan kuin progressio säilyy
ja vaihtaa vasta sitten.
ajattelin vuorotella siksi että tuo 5x5 on suhteellisen tylsä.
mielipiteitä kiitos?

Kumpi on pahempi: sokeri vai rasva? Jääkö sokeri samalla lailla ku tyydyttyneet rasvat turvarenkaaks?
No nyt kuitenki kysymys johon eniten ootan vastauksia: Miten mun kannattais treenata jos haluan maksimaalisen massan? Tällä hetkellä on ollu ma vatsalihakset ja sivuttaiset vatsalihakset pe kädet, rinta, hartiat. Oon kuullu että kannattais antaa levätä lihasten kauan että sais sitä massaa. Pari viikkoa sitten otettu käyttöön. Sitä ennen ½-1v voima/kestävyys treeni. Veli suositteli mulle muscle+ protskua. Protskut oon vetäny ½-1 treenin jälkeen. Aamusin vedän aina täysjyvämuroja päivällä salaattia ja jotain ruokaa, illalla täysjyväleipää ja yleensä siihen raejuustoa.

Kumpi on pahempi: sokeri vai rasva? Jääkö sokeri samalla lailla ku tyydyttyneet rasvat turvarenkaaks?
No nyt kuitenki kysymys johon eniten ootan vastauksia: Miten mun kannattais treenata jos haluan maksimaalisen massan? Tällä hetkellä on ollu ma vatsalihakset ja sivuttaiset vatsalihakset pe kädet, rinta, hartiat. Oon kuullu että kannattais antaa levätä lihasten kauan että sais sitä massaa. Pari viikkoa sitten otettu käyttöön. Sitä ennen ½-1v voima/kestävyys treeni. Veli suositteli mulle muscle+ protskua. Protskut oon vetäny ½-1 treenin jälkeen. Aamusin vedän aina täysjyvämuroja päivällä salaattia ja jotain ruokaa, illalla täysjyväleipää ja yleensä siihen raejuustoa.

Onko edes käynyt mielessä, että "maksimaalisen massan" hankkimissen kannattaisi treenata ehkä myös niitä kehon suurimpia lihaksia eli JALKOJA ja SELKÄÄ. Kannattaisi myös alkaa syömään, syöt kun Auschwitzin vangit.

Ei taida kaikki päästä siihen 140kg ku vieläki valitat samasta aiheesta ja penatulos on 50kg?? 140 kiloon pääsee jos haluaa, sinä et edes sinne halua joten miten voit kuvitella pääseväsi korkealle.:rolleyes:

Hommaa PT tai joku joka sua voi neuvoa kädestä pitäen. Täällä et saavuta enää yhtään mitään kun et osaa kirjoitetuista neuvoista oppia ottaa. Oikeasti.

No tietenkin haluan päästä noissa liikkeissä 140 kiloon, mutta miten sen yli? Aina tuonne 200-250 kiloon asti? Jos kehitys loppuu tuohon 140 kiloon, niin aika turhaan olen treenannut. Lihasmassaakin pitäisi saada runsaasti lisää, veikkaan vain, että aika loppuu kesken.

Mutta mikä esim. määrää sen, että kaikki treenaajat eivät pääse reilun 200 kilon tuloksiin, vaikka kuinka treenaavat? Täytyykö silloin oikeasti jo roinata vai pääseekö siihen natuna? Kannattaisiko aloittaa tuo roinaaminen vai saanko 100 % varmasti tuon 600 kilon yhteistuloksen ilman mitään steroideja?

Kannattaisiko aloittaa tuo roinaaminen vai saanko 100 % varmasti tuon 600 kilon yhteistuloksen ilman mitään steroideja?

Kyllä sen vittu jo tyhmäkin tajuaa, että sä et tuu saamaan sitä 600 kilon yhteistulosta enää millään, roinalla taikka ilman. (Ja syy tähän löytyy muuten jostakin aivan muualta kuin iästä, lähtötasosta, geeneistä tai treeniohjelmista:zzzz:.)

Anteeksi ikävän negatiivissävytteinen kommentti, mutta ei sun juttuihisi enää mitään muuta voi sanoa, parempi itsellesikin kun et enää tuhlaa aikaasi kuun tavoittelemiseen taivaalta. Unohda koko homma ja siirry vaikka kuviokelluntaan.

J88 todennäkösesti et pääse siihen 6 sataan, joten kannattaa ehkä lopetaa tai sitten alat tavottelemaan ensin 3 sataa (en tiedä sun tuloksia) ja sitten lisäät aina 50kg tavotteeseen kun olet edellisen saavuttanu. Ja sun mielestä 150kg penkki ei ole tavottelemisen arvonen, joten pysy sitten siinä 50kg mulle on ihan sama

Yrittäkää hyvät ihmiset ketkä kyselette "miten tulen isoksi, miten kasvatan penkkitulosta, miksi tulokset ei kasva." että kaikki lähtee perusasioista. Ei kannata ajatella muuta kuin että SYÖ yli kulutuksen TREENAA järkevästi (valmis kunnon ohjelma) ja LEPÄÄ tarpeeksi. Siitä pitäs tehä FAQ johon kukaan ei vois kirjottaa ja täne ei pääsis rekisteröitymään ennen kun on lukenu sen. :D

Back
Ylös Bottom