Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mulla on ongelmia kun teen hauiksia kp. Teen tällä hetkellä 16kg 3x10, mut ton viimisen sarjan toistot menee jossain määrin heijareiksi. Sit olis 14kg tosta seuraavaksi pienemmät painot mut niil menis taas liian kevyesti toi 3x10. Ja haluan nimenomaan tehdä käsipainoilla ni jatkanko niin kauan kunnes toi 16kg 3x10 menee puhtaasti?

Itse hauviksen kanssa yleensä sarjapainoja nostellut tutulla tyylillä joka hyvin toimii. Eli vetäset vaikka 3x8 -> 9,9,8 -> 9,9,9 -> 10,9,9 -10,10,10 tjsp.

Toinen mitä voi kokeilla ni heitä vähä isompaa hanttelia välillä ja possumpaa sarjaa niin alkaa tuo 16kg tuntumaan kevyemmältä.

Vähän tyhmä kysymys mutta kummassa "pitäisi" olla enemmän rautaa tangossa, hack-kyykyssä vai mavessa? Alotin molemmissa 40 kilosta (:david:) ja molemmta noussu tasasesti 65 kiloon. Kiinnostaa vaan että kummassa on odotettavissa stoppia ekana...

Vähän tyhmä kysymys mutta kummassa "pitäisi" olla enemmän rautaa tangossa, hack-kyykyssä vai mavessa? Alotin molemmissa 40 kilosta (:david:) ja molemmta noussu tasasesti 65 kiloon. Kiinnostaa vaan että kummassa on odotettavissa stoppia ekana...
Ei tuohon mitään tarkkaa koodia ole, missä suhteessa noiden kuuluu olla. Ihmiset ovat erilaisia, kuten myös hack-kyykkylaitteet. Tietysti silloin on jotain pielessä, kun hack-kyykyssä tehdään 140 kilolla ja mavessa 80 kilolla. :)

Pitkääkö paikkansa, että on vältettävä lihaksen menoa maitohapoille, jos mielii saada parhaan tehon treeneistä? Jostain kai lukenut jotain tuollaista...

Pitkääkö paikkansa, että on vältettävä lihaksen menoa maitohapoille, jos mielii saada parhaan tehon treeneistä? Jostain kai lukenut jotain tuollaista...
Jos lihaksia haluaa kasvattaa niin tottakai saa/pitää mennä maitohapoille. Voiman nostamiseen ei niinkään tarpeellinen asia.

Mulla on eri lihaksissa yhtäkkiä vaan sellasia ihme supistuksia välillä, ne voi kestä kuitenki monta tuntii, mut siis joku 10s välein tulee sellane ihme supistus lihakseen, niin onko ihan normaalia ja tietääkö joku mistä johtuu??

Mulla on eri lihaksissa yhtäkkiä vaan sellasia ihme supistuksia välillä, ne voi kestä kuitenki monta tuntii, mut siis joku 10s välein tulee sellane ihme supistus lihakseen, niin onko ihan normaalia ja tietääkö joku mistä johtuu??

Itelläki välillä saattaa esim. etureisi vähä nykiä, mutta ei kestä, kun pari minuuttia. Sellasen käsityksen oon saannu, että ei mitää vaarallista olis. En sit tiiä ku monta tuntii nykii.

Magnesiumin puutteelta vaikuttaisi. Mulla myös oli tollasia elohiiriä usein lihaksissa kunnes aloin syömään mankkua. 350mg päivässä pitää mulla ne yleensä poissa.

Oon nyt käynyt salilla 1,5 vuotta. En oo saanut yhtään lihaa selkään vielä. Ja olin pitkän ajan tekemättä leukoja/ylätaljaa käden kivun takia ja nyt vähän aikaa sitten aloin tekemään ylätaljaa taas, leveyttä selkään oon saanut, huomaa siis eron entiseen. Mut mitään lihaa keskellä siellä selässä ei ole, ainoastaan leveyttä on tullut.

Oon nyt käynyt salilla 1,5 vuotta. En oo saanut yhtään lihaa selkään vielä. Ja olin pitkän ajan tekemättä leukoja/ylätaljaa käden kivun takia ja nyt vähän aikaa sitten aloin tekemään ylätaljaa taas, leveyttä selkään oon saanut, huomaa siis eron entiseen. Mut mitään lihaa keskellä siellä selässä ei ole, ainoastaan leveyttä on tullut.
Edestä tulevat vedot on hyviä paksuntamaan selkää. Eli esim. kulmasoutuja ja alataljaa kannattaisi tehdä selälle myös. Eikä kannata unohtaa maastavetoakaan.

Viimeksi muokattu:
Mullakin vippaa milloin kankut, milloin pohkeet tai selkä. Ihan normaalia, eikä haitaksi.

Back
Ylös Bottom