Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

mul ois tämmöne pieni kysymys: miten kannattas harjotta ylävartaloa että lihakset kasvas ja lihakset, eritoten rintalihakset kiinteytys? Oon noin 6kk penkistä nostellu ja nostellu 8kg käsipainoja sarjana. Ei ole oikein mahdollisuutta käydä salilla koska sali niin kaukana. Kiitän jo etukäteen vastauksista.:)

periaatteessa ei. Leukoja saan itsekkin toistakymmentä, mutta ylätaljassa ei mene sarjaa omalla painolla.

Mitenkäs muuten, kun omalla kohdalla menee juurikin toisin päin, eli taljassa nousee oma paino 8-10 kertaa, mutta leukoja saa tehtyä hyvänä päivänä neljä putkeen?

Kai noissakin vaikuttaa millä tangolla vetää, mitä oteleveyksiä käyttää, kumpaa on enemmän treenannut, miten repivästi/puhtaasti toista vetää jne.

Ylätalja on ihan hyvä korvike leuanvedolle, mutta jos haluaa oikeesti ne leuat kehittymään niin parhaita harjotteita on esim. penkkileuat, negatiiviset leuat ja avustetut leuat.

mimmonen liike toi avustetut leuat on? oon kyllä nähnyt semmosen härvelin missä saa ite säätää mahdollisen avun suuruuden, mutta meitin salilta ei semmosta löydy.

Puhtaan kyykyn syvyys.

Mikä on perussääntö? Laitan tuollaiset stopparit telineeseen merkiksi mihin kevyyesti kolauttaisin. Lähtöasennosta laskien - paljonko navasta alaspäin tanko pitää laskeutua.

Reisien yläosa on lonkan holleilta polvien yläosaa alempana.

Terve.
tiedän että tätäkin on kysytty jo varmaan moneen kertaa, mutta kysympähä silti.

Elikkä miten saisin parhaiten yläkroppaa lisää lihasmasaa? mutta en silti halua makkaroita vatsan ympärille. oon treenaillu nyt pari vuotta mutta lihakset ei sitte kasva millään. Palautus juomana käytän UFS ion 92. nyt oon 175/70kg

elikkä oisko jollain jonkilaista vinkkejä liikkeistä sun muista?

Terve.
tiedän että tätäkin on kysytty jo varmaan moneen kertaa, mutta kysympähä silti.

Elikkä miten saisin parhaiten yläkroppaa lisää lihasmasaa? mutta en silti halua makkaroita vatsan ympärille. oon treenaillu nyt pari vuotta mutta lihakset ei sitte kasva millään. Palautus juomana käytän UFS ion 92. nyt oon 175/70kg

elikkä oisko jollain jonkilaista vinkkejä liikkeistä sun muista?

otappa tuolta joku valmis ohjelma missä on jalat myös mukana. Pelkkien käsien treenaaminen on mielestäni naurettavaa. kun otat jalat treeniin mukaan niin kehittyy kädetkin paremmin

Ja kalorit plussalle.

oon nyt täs muutamana päivänä kokeillu kyykkyjä kevyillä painoilla.. tänää kun heräsin niin oikeeseen kylkeen ja vähän selkää päin nii koskee tosi kovasti..eli onko joku lihas revähtäny??

Jotenkin tuntuu että on vaikea katsoa missä kohin kyykky menee noin syvälle. Pitäiskö olla vatupassi vai miten varmistan.

Miksi edes pitäisi tietää, jollet jotain kisanostoja varten treenaa? Kyykkää vain niin syvälle, että varmasti riittää.

Syväkyykky pitäs kieltää lailla!! Kyykky on kyllä hyvä, mutta ei syväkyykky.. Oon muute miettiny et aloittelijoita, jotka haluaa vaan yläkroppaan lihasta vois vähän huijata ja sanoo, että jalkoja kun treenaa niin vaikuttaa yhtäpaljon yläkroppaanki nii rupeis jalkojakin siellä ohjelmissa näkymään.. :rolleyes: joo sori tuli vähä offariii...

Aloitin sali treenaamisen tosissaan vasta tuossa puolisen vuotta sitten. Olen salilla käynyt siitä lähtien aktiivisesti 2 kertaa viikossa ja joka kerta samalla "ohjelmalla". Tuohon omatekoiseen ohjelmaani on kuulunut eri lihasryhmiä aika sekalaisesti, mutta jalkalihasliikkeet ovat jääneet vähemmälle. Tuohon ohjelmaan menee aikaa se 1.5tuntia. Nyt on innostus noussut uudelle asteelle ja tarkoitus olisi nostaa harjotusmäärä kolmeen treeniin per viikko ja ottaa jalatkin paremmin mukaan. Jos käyn 3 kertaa viikossa on tehtävä jo niin, että erikerroilla tekee aina tiettyä lihasryhmää? Ainut, mikä minua tuossa mietityttää on se, että hidastuuko kehitys esim. penkissä, kun nyt teen penkkiä 2 kertaa viikossa ja tuolla toisella tulisi vain yksi kerta. Halu olisi nimittäin kehittyä nopeasti, ja tuntuu, että yksi kerta viikossa on aiak vähän per liike? Voisitteko valaista vähän tässä asiassa, kiittoos:)

Back
Ylös Bottom