Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

^^^Jos ohjelmaan kuuluu kyykky tai maastaveto, kannattaa ne tehdä ennen esmes. penkkiä, koska jos keskikroppa jo ottanut osumaa, on ainakin kyykky aika raskasta....;)

jos vetää kovan treeenin ma ke pe nii sehän on aika raskasta.. oisko ma ja pe hyvä... 1-jakoisena :D

edit: nii vielä että jos vedän 1-jakoisella niin en saa kaikkia lihaksia kipeiks mitä reenaan... mistäköhän johtuu.. vaan eikö riitä energia enään niisä viimisissä pumppauksissa nii ei tuu tehtyä tarpeeks kovalla volyymillä...

jos vetää kovan treeenin ma ke pe nii sehän on aika raskasta.. oisko ma ja pe hyvä... 1-jakoisena :D

edit: nii vielä että jos vedän 1-jakoisella niin en saa kaikkia lihaksia kipeiks mitä reenaan... mistäköhän johtuu.. vaan eikö riitä energia enään niisä viimisissä pumppauksissa nii ei tuu tehtyä tarpeeks kovalla volyymillä...

Kyllähän kovaa voi treenata vaikka 6 kertaa viikossa jos treenaa vaan järkevästi. Toi kovaa treenaaminen on aika suhteellinen käsite... Ei 1-jakosessa kuulukaan tulla lihakset mitenkään merkittävästi kipeeksi. Ei se lihaskipu ole mikään lihaskasvun edellytys.

Voisiko ummetus turvottaa vatsaa? Siis vatsa näyttäisi suuremmalta kuin normaalisto olisi....?

itellä vatsa turpoo todella herkästi. ero aamulla ja illalla on järkyttävä. ite oon pitäny venyvää vatsaa vaan geenien tuomana ominaisuutena, kun ei ruoansulatuksesta pitäs olla kiinni :D

Niin kun on dietti ruokavalio ja bulkki ruokavalio. Niin miten tiedän kumpi niistä on mun? :) kumman valitsen kun haluun kasvattaa lihasmassaa.

Mikä on kun en oo koskaan(!) saanu selkää kipeeks reenillä? Voiko johtua siitä kun on vähän huono ryhti ja lavat on sillein vähän "ulkona" tai jotenkin tollein?

Niin kun on dietti ruokavalio ja bulkki ruokavalio. Niin miten tiedän kumpi niistä on mun? :) kumman valitsen kun haluun kasvattaa lihasmassaa.

:confused:

Kasvatetaanko dietillä lihasmassaa ? No EI, eli jos lihasmassaa haluut, niin valikoipa se bulkki ruokavalio :D

Kannattaa tehdä ehkä raskaampi treeni?
Mulla on meinaan sama homma mut kun teen oikeen kunnon reenin selälle niin kyl sen sitten aamulla huomaa :)

Mikä on kun en oo koskaan(!) saanu selkää kipeeks reenillä? Voiko johtua siitä kun on vähän huono ryhti ja lavat on sillein vähän "ulkona" tai jotenkin tollein?

No miks selkä pitäis saada kipeeks ;)? Sehän on vanha virsi, että se "kipu" seuraavana päivänä lihaksessa EI ole kehityksen merkki... Onko selkäsi kehittynyt ollenkaa? Voisiko olla (pahoja) tekniikkavirheitä? Mitä liikkeitä teet selälle?

No miks selkä pitäis saada kipeeks ;)? Sehän on vanha virsi, että se "kipu" seuraavana päivänä lihaksessa EI ole kehityksen merkki... Onko selkäsi kehittynyt ollenkaa? Voisiko olla (pahoja) tekniikkavirheitä? Mitä liikkeitä teet selälle?
Liikkeitä: leuat,kulmasoutu,kulmasoutu kp ja ylätalja
Edit: Mjoo kehitystä on tullut painojen nousun muodossa, oón katos vähän :david: niin tulee kysyttyä välillä vähän tyhmiä. Tack!

Nyt tuli mieleen kysymys joka jonkun pron korvaan saattaa kuulostaa aivan saatanan tyhmältä, mutta kun on esimerkiksi 6 eri laitetta ja kaikissa sarjat 3x20 niin tarkottaako toi nyt että vedetään ensin 3 sarjaa jalkaprässiä, sitten haukkaa jne. vai että ensin jalkaprässiä yksi sarja, sitten vaihetaan liikettä ja vedetään muitakin liikkeitä yksi sarja kunnes lopulta alkaa uudestaan jalkaprässistä (vähän niin kuin kuntopiireissä)

Toivottavasti nyt saatte jotai selkoo tosta vaikka tyhmältä tosiaan voi kuulostaakin :nolo: oon just lähtemäs ekaa kertaa elämässäni salille kunnes tajusin että en tiiä kummin pitäs vetää.

Tee liikkeet putkeen. Eli kolme sarjaa esim. sitä penkkiä. Pidät about minuutin tauon sarjojen välissä.

Eli millainen treeniohjelma olisi sopiva 15 vuotiaalle aloittelijalle.

eli minulla olisi mahdollisuus käydä 3 kertaa aika vaatimattomalla salilla jossa on penkki,vinopenkki,jalkaprässi,Ristikkäistalja,Ylätalja,Scott-hauisteline istuimella ja tietysti käsipainot ainiin ja sitten sellainen laite jolla saa etu ja takareidet.Ja miten sopisi tälläinen ruokavalio http://www.fast.fi/index.php?mid=227

Eli millainen treeniohjelma olisi sopiva 15 vuotiaalle aloittelijalle.

eli minulla olisi mahdollisuus käydä 3 kertaa aika vaatimattomalla salilla jossa on penkki,vinopenkki,jalkaprässi,Ristikkäistalja,Ylätalja,Scott-hauisteline istuimella ja tietysti käsipainot ainiin ja sitten sellainen laite jolla saa etu ja takareidet.Ja miten sopisi tälläinen ruokavalio http://www.fast.fi/index.php?mid=227
Ota täältä esim. 2-jakoinen ja vaihda ne liikkeet mitä et pysty salillasi tekemään. Koitat tehdä liikkeet hyvällä tekniikalla sekä vältä maksiminostoja ja lyhyitä sarjoja (1-5 toistoa). Toistot vaikka kaikissa liikkeissä 6-12.

Toi ruokavalio on ihan hyvä. Muutenkin syö vaan paljon ja erityisesti proteiinipitoista safkaa.

Vittu hukkasin salin kausikortin jossa oli vielä 2 viikkoa jäljellä. Joten 2 viikkoon ei salille ole asiaa koska uuteen ei ole varaa:curs: Eli miten tossa ettei 2 viikkoon pääse salille sitte tulokset tippuu, Penkki on 90 ja vinopenkiltä tulee 75. Rasvat on aika alhaalla,painoa löytyy 79kg. Vituttaa aivan saatanan ankarasti oon kuullu että toi penkki tulos tulis 20kg alaspäin:itku: :wall: eli onko 2 viikos saleilemattomuudella vaikutusta tuloksiin ja sarjapainoihin?

Back
Ylös Bottom