Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Vedät vaan maasta niin perkeleesti ni ne ylimmät epäkkäät kyllä kasvaa eikä tarvi sitten vitkutella mitään tollasia homojen liikkeitä.

totta. oli mulla ensimmäinen paikka joka huomattavasti kasvoi maastavedolla :D en oo kyllä koskaan mitään olkia kohautellu, en oo kattonu tarpeelliseks.

Onneksi "homojen liikkeitä" tekevät myös ammattilaiset, joten eivät ne aivan turhia ole.;)

kyllähän ne ammattilaiset käryää aina joskus kielletyistä aineistakin.. ei se tarkota sitä että ite pitäis tehä perässä....

Sarjassamme tymiä kysymyksiä:jahas:

Parempi puoliskoni käy tuossa eräällä kuntoklubi tyyppisellä salilla jossa on Precorin laitteet. Laitteiden painopakoissa ei ole painoja ilmoitettu vaan pakat on vaan numeroitu 1 2 3 4...
Osaako kukaan kertoa mitähän tuollainen painopakan yksittäinen levy mahataa painaa? Painot on ilmeisesti paunosissa ja levyjä on kahta kokoa, laitteesta riippuen?

Paikan työntekijältä kysyttäessä oli tullut epämääräistä selitystä laitteiden mekaniikasta:rolleyes:

kiitosksia jo etukäteen

HOLA:kippis1:

Jos parempi puoliskosi käy samalla salilla kuin minä (semmoinen E-kirjaimella alkava), pakat ovat käsittääkseni 5kg muissa kuin hackissa ja vaakaprässissä (näissä 10kg). Näin siis oletan ja tunnustelen, varmaa tietoa ei ole koska kysyessäni sain aika hablahablaa :D

Onko kellään polvet olleet tosi kipeenä kyykky päivän jälkee..Itelläni tuntuu että polvet on aika lukossa ja ei oikee tiedä mitä tehä.
Olen tehnyt 9wk Single Factoryä ja hyvin on toiminut.Viimene viikko otti niin saatanasti vaan polviin.

Onneksi "homojen liikkeitä" tekevät myös ammattilaiset, joten eivät ne aivan turhia ole.;)
Juuri näin :jahas:

Aloittelijan tai tavallisen pentti peruspunttaajan kannattaakin ottaa mallia ammattilaisista ja niiden tekemisistä.

Aloittelijan tai tavallisen pentti peruspunttaajan kannattaakin ottaa mallia ammattilaisista ja niiden tekemisistä.
Miksipä ei?

En nyt sano että pitäisi vaikka Ronnie Colemanin dvd:tä täydellisesti jäljitellä. Saman liikkeen tekeminen on ihan eri asia kuin saman treenin tekeminen.

Täällä kyllä aletaan aina itkemään oikein urakalla, jos joku sanoo edes jotain ammattilaisten treeneistä. Eihän vitamiini tuossa sanonut, että pitäisi perässä lähteä tekemään. Kyllä niitä olankohautuksia voi tehdä, vaikka ammattilaiset niitä tekee. Tuskin siinä on mitään niin hardcorea ettei aloittelija sitä kestä. Sen verta kevyt liike, että voi vaikka halutessaan maastavedon jälkeen pumpata sillä epäkäät. Toki siitäkin halutessaan raskaan saa.

Ei ne kaikki ammattilaisten jutut ole huuhaata naturaaleille ja aloittelijoille. Kannattaa vaan kattoa ettei ihan samanlaisilla painoilla tai volyymeillä lähde vetelemään.

Miksipä ei?

En nyt sano että pitäisi vaikka Ronnie Colemanin dvd:tä täydellisesti jäljitellä. Saman liikkeen tekeminen on ihan eri asia kuin saman treenin tekeminen.

Naulan kantaan.

Onko kellään polvet olleet tosi kipeenä kyykky päivän jälkee..Itelläni tuntuu että polvet on aika lukossa ja ei oikee tiedä mitä tehä.
Olen tehnyt 9wk Single Factoryä ja hyvin on toiminut.Viimene viikko otti niin saatanasti vaan polviin.

Itellä ottaa lähes kaikki jalkatreenit polviin ja kovaa. Rakennevikoja tosin mulla, mutta parhaan mukaan väännetään polvien ehdoilla :D

Miksipä ei?

aloittelijana panostaisin ensin perusasioihin ennen tuollaisia ihme hifistelyjä....

Askelkyykyn tekniikasta kysyisin ja siinä käytän käsipainoja. Jos salilla ei ole tilaa kävellä niiden painojen kanssa edestakaisin, onko "fiksumpaa" tehdä liike
1) maastavetomaisena yhden jalan niiauksena suoraan ylös-alas liikkeenä

2) askel eteen, apujalan polvi maahan ja ponnistavalla jalalla ylös. 180 asteen käännös ja sama takaisin

3) Askel eteen ja ponnistus taakse lähtöpisteeseen

Kiitän jälleen kerran.

aloittelijana panostaisin ensin perusasioihin ennen tuollaisia ihme hifistelyjä....

Hifistelystä nyt viimiseksi olankohautuksissa on kyse, tietyn lihaksen eristävä liike yhtälailla kun vaikka hauiskääntö tms.. Omasta mielestäni toki hauiskääntö on turhaa hifistelyä!:D

Monilla on jo luonnostaan sellaset luiskat epäkkäät, jotka ottaa treeniä vastaan ilmeisen helposti ja ovat hyvin erottuvat, nämä ihmiset sitten sanoo että ei kohautuksia tarvii tehdä, mutta tällasella lakkumallilla, eli suora linja olkapäästä toiseen, saa kyllä kohautella ihan urakalla jos haluaa saada tyylikkäät ja kauniit "punttiepäkkäät" joskus. Eli aika pitkälti kai ruumiinrakenteesta ja lihaksen treeniinvastaavuudesta kysymys. Voimaominaisuuksiin noi tuskin kummemmin vaikuttaa, siis toi epäkkään muoto, en tiedä.

Älä ota irti alkuperäisestä yhteydestä tota lausetta niin ehkä ymmärrät pointin. Olankohautus liikkeenä ei toistaiseksi ainoastaan pelkästään ole mikään ylijumalien sekä probodarien liike.

Turha noista olankohautuksista on enempää kiistellä... mun pointti oli vaan, että oon ite huomannu henkilökohtasesti turhaksi liikkeeksi sen jopa 4-jakoisessa ohjelmassa. 2-jakoisella oon saanu vielä enempi tulosta aikaan ja siinä en kyseistä liikettä edes harkitsisi.

Back
Ylös Bottom