Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Tämän ehkä voisi laittaa myös ruokapuolelle, mut anyway.

Olen miettinyt semmoista hommaa että lihashan kasvaa levossa, tästä asiasta ollaan samaa mieltä? Mutta miksi ei illalla syödä juuri mitään?
Joku tonnikalapurkki tai vastaavaa. Kuitenkin kunnon yöunilla tulee semmoinen 8-9h ilman ruokaa, niin mietin että eikö se olisi hyvä syödä vielä kunnolla illallakin?

Vähän sekava, en oikein tiedä miten selittäisin asiani, mutta toivotaan että ymmärrätte pointin.

Olen miettinyt semmoista hommaa että lihashan kasvaa levossa, tästä asiasta ollaan samaa mieltä? Mutta miksi ei illalla syödä juuri mitään?
Joku tonnikalapurkki tai vastaavaa. Kuitenkin kunnon yöunilla tulee semmoinen 8-9h ilman ruokaa, niin mietin että eikö se olisi hyvä syödä vielä kunnolla illallakin?

Vähän sekava, en oikein tiedä miten selittäisin asiani, mutta toivotaan että ymmärrätte pointin.

Kuka ei syö illalla? Itse vedän kyllä viimeisen sapuskan 15min ennen unia. Suosittelen muillekin.

Sehän on varmaan aika pitkälti oma päätös, että syötkö illalla mitään..

Kuka ei syö illalla? Itse vedän kyllä viimeisen sapuskan 15min ennen unia. Suosittelen muillekin.

Siis yleensä näkee tämän tyylisiä, vain esimerkkinä, "Iltapala: Maitorahkaa 500g, öljyä 18g, magnesium ja sinkki tabletit" Tai "Iltapala: 3Dl Jougurttia joissa muroja sekaisin jotain Lidl Cornflakes vastaavia."

Useasti pakkiksella näkee että illalla syödään 250g maitorahkaa + vähän öljyä. Tosin postaamassani on kyllä 500g.
Eli miksei kunnolla / kunnon ruokaa ennen nukkumaanmenoa.

Siis yleensä näkee tämän tyylisiä, vain esimerkkinä, "Iltapala: Maitorahkaa 500g, öljyä 18g, magnesium ja sinkki tabletit" Tai "Iltapala: 3Dl Jougurttia joissa muroja sekaisin jotain Lidl Cornflakes vastaavia."

Useasti pakkiksella näkee että illalla syödään 250g maitorahkaa + vähän öljyä. Tosin postaamassani on kyllä 500g.
Eli miksei kunnolla / kunnon ruokaa ennen nukkumaanmenoa.

Jos juuri ennen nukkumaankäyntiä syö tukevasti, käyttää kroppa energiaa ruuan sulattamiseen ja saattaa mennä puolikin yötä "hukkaan" palautumisesta ja esim. kasvuhormoonin erittämisestä. Jotain on hyvä syödä, mutta ei suuria määriä. Toi 250g maitorahkaa + öljyä kuulostaa ihan hyvältä määrältä.

nimenomaan nukkuessa menee paljon enemmän aikaa siihe ruoansulatukseen, kuin jos on hereillä. Kaikki toiminnit hidastuu. Ja taas palautuminen heikentyy. Näin maalasjärellä,..

elikkä mitä haittaa jos kävin tänään treenaamassa lihat 18-19, syön oikein ja tarpeeksi, mutta lähden keikalle joka alkaa 01.00 enkä ota alkoholia. Eli pääsen nukkumaan joskus 03.00 aikoihin. Kärsiikö tulokset, jos kuitenkin nukun 8 tuntia tai yli... miten vaikuttaa?

Hei Olen tämmöinen jonkunverran uusi täällä pakkiksella,
niin koitan syödä joka päivä 6kertaa niin ja treenaan 3kertaa viikossa.
Niin käytän Lisäprodea ja palkkaria ja ovat kohta lopussa niin eikö ole sillai
että ne mitkä on avattu käytetään ekana loppuun ja sit hankitaan uudet

^No ei se siltä vaikuta, että sä paljoa ajattelisit ennen kysymistä. Mitä tolkkua tuossa edellisessäkään kysymyksessä muka oli olevinaan?

No voi helevetti sun kanssas.... Kui vanha mahdat olla, ku tollast mietit. Käytetäänkö teillä aina kaikki leipä loppuun ennen kuin ostetaan uutta, tai maito? Jos tilaat netistä niin on pari päivää toimitusaikaa, joten varaudu siihen. Voit tietty tehdä niinku no-body sano tai vaikka tehdä siitä herasta ja vedestä sellast mössöä ja hieroa ittees sitä niin imeytyy prodet ihon läpi ja sitten vasta ostaa uutta kuukauden tauon jälkeen tästä.

Back
Ylös Bottom