Oma tarina.
Joskus 2008 loppupuolella olin lopenkyllästynyt minäkuvaani. Elämä koostui röökin polttamisesta, sipsien mässyttämisesta ja kolan juonnista tietokoneen edessä, pituutta 177cm ja painoa ~85kg, joka koostui valtaosin laardista vatsassa, jenkkakahvoissa ja miesrinnoissa. En missään vaiheessa koko nuorta elämääni (19v) ollut harrastanut juuri minkäänsortin oikeata liikuntaa.
Eräänä kauniina itseinhoisena syyskuisena päivänä päätin tehdä pysyvän muutoksen elintavoille. Toki tämmönen terveydestä mitääntietämätön juntti vetää sen melkosen perse+puu mentaliteetilla. Laihdutin seuraavan talven aikana ~15kg melkoisella itsensäkiduttamiskuurilla juoden älyttömästi vettä ja syöden erittäin vähän, lisäten vain hieman aerobista liikuntaa kuvioihin. Tän matkan aikana kumminkin loppumetreillä, vasta lukiessaan nettiä yms. oppi ymmärtämään ravinnosta, kehonkoostumuksesta yms. tärkeästä.
Eihän se lopputulos kumminkaan silmää miellyttänyt juuri sen enempää. ~70kg laihaläski ei esteettistä silmää hivele tai itsetuntoa kummemmin kohota.
Oon nyt palannut työskentelyn ääreen ja tehnyt nyt n. 3 kuukautta seuraavanlaista ohjelmaa ja koittanut syödä niin puhtaasti, kuin vain kesällä pystyy (viikonloppuisin lipsuu välillä).
Workout Plan
Rintaharjoituksissa käytän 15kg käsipainoja (dumbbell push ja fly).
Muut harjoitukset n. 8kg käsipainoilla.
Oon myös tilannut proteiinilisää (Whey80) fitnesstukusta jota yritän kolme sheikkerillistä pitkin päivää kumota, etenkin treenin jälkeen välittömästi.
Ongelma on se, että en oo huomannut juuri minkäänlaista muutosta missään. Voimatasot, jaksaminen, ulkonäkö. Kaikki tuntuu olevan samaa, kuin aloittaessa ohjelman.
En oo ensimmäisten viikkojen jälkeen saanut lihaksia ainakaan kipeäksi / jumiin. Onko kropan tottumista treeniin, vai eikö harjoittelu mene perille?
Kärsivällisyyttäkö lisää vai meneekö joku nyt vituiks huolella?
Nyt keho näyttää näin pahalta. Ei heikkohermoisille :D (kopioi url-omaan selainikkunaan, suoraan ei näköjään toimi)
En myöskään osaa itse sanoa, pitäiskö mun yrittää syödä enemmän (nostaa painoa) vai laihduttaa.