Morjesta, pidempään olen lueskellut foorumia ja nyt täytyis vielä kysyä vinkkiä. Eli viimeisen vuoden olen hinkannut 5x5 ohjelmaa, voimaa on tullut ihan kivasti lisää ja massaakin vähän. Penkki tosin laahaa perässä, arvelisin että ojentajien takia. Nyt vuodenvaihteessa uudet kujeet luvassa, ajattelin koittaa venäläistä penkkiohjelmaa. Lähinnä kiinnostaisi, että minkälaisilla toistomäärillä apuliikkeet kannattaisi tehdä? 4x6 tai 4x8 lienee ok? Hakusessa on siis lähinnä voimatyylinen ohjelma.
Liikkeistä sen verran, että olen kuullut jostain että pystysoutu (z-tangolla teen) rasittaisi turhaan olkapäitä vaikka itse tykkäänkin liikkeestä. Oisko kellään heittään sen tilalle jotain vastaavaa?
Sit vielä jokerikysymys: Teen apuliikkeenä prässiä. Ja polvilumpioiden yläpuolelle, siihen mihin etureisilihas loppuu, ilmestyy seuraavan päivänä mustelmat molempiin jalkoihin. Aluksi luulin että mavessa tanko kolisee polviin, mutta epäilen itse, että jotain (lihas,kudos) menee rikki prässätessä. Kuvittelenko omiani vai onko jollain käynyt vastaavaa?