Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Jos kyynärpäät leviää penkissä punnerrettaessa hieman sivulle, mikä kusee? Entäs etukyykyssä, jos yläselkä pyöristyy missä heikkous?

Ojentajat todennäköisesti hieman jäljessä.

Itse veikkailisin, että tanko lasketaan liian ylös tai sitten olkapäistä puuttu ruutia. Tämä siis penkkiin.

Etukyykystä nyt en osaa niin sanoa ilman, että nään mutta kallistuuko kyykky muutenkin eteen? Jos kallistuu ni voi hyvin olla ihan vain liikkuvuuden puutteesta.
+Voit kokeilla pitää kyynerpäitä mahd ylhäällä. Auttaa itsellä ainakin kun vetää vähän väkisin silloin yläruhoa suoremmaksi.

Ja Fast on sieltä kalleimmasta päästä muutenkin, että siitä voi laskeskella.

Star Nutritionin protskuja ennen käyttäneenä, voin sanoa että laatu maksaa. Maksan mielelläni Fastin pussista 8e enemmän, koska:

1. Se sekottuu
2. Se ei vaahtoo
3. Maistuu helvetin hyvälle vrt. esim. Star nutr.
4. Pussi on näppärä sulkee
5. Makuvaihtoehdoista monet ovat hyviä

Star nutritionin heraa syövänä ja fastia käyttäneenä en enää koskaan osta fastia :D Ehkä sitten kun sitä saa 8kiloa alle 80euron.

Sekottuu ihan mainiosti, maistuu hyvälle, ei vaahtoo, pussinkin saa suljettua, vaikken sitä koskaan suljekkaan.

Makuvaihtoehdoist ei hajua. Suklaa ja vanilja menee hienosti.

Itse veikkailisin, että tanko lasketaan liian ylös tai sitten olkapäistä puuttu ruutia. Tämä siis penkkiin.

Etukyykystä nyt en osaa niin sanoa ilman, että nään mutta kallistuuko kyykky muutenkin eteen? Jos kallistuu ni voi hyvin olla ihan vain liikkuvuuden puutteesta.
+Voit kokeilla pitää kyynerpäitä mahd ylhäällä. Auttaa itsellä ainakin kun vetää vähän väkisin silloin yläruhoa suoremmaksi.

Kapean penkin max suurinpiirtein 10kg normin maksimia jälessä, ja olen penkkiä tehnyt aina hieman kapeammalla otteella eli pikkurillit merkeissä, nyt tosin vaihtelun vuoksi olen penkkaillut nimettömät merkkien kohdalla, joten en usko, että ojentajissa kauheasti ruutia puuttuisi. Penkkaan tolla samaisella tyylillä kuin nyyssölän jukka jonka olen todennut hyväksi, tangon lasken tuohon rintalastan päälle hieman nännien alapuolelle.

Takakyykyssä oli tuota ongelmaa, että tuppasi raskaimmissa sarjoissa hieman kaatumaan eteen, etarissa en ole samaa ongelmaa huomannut. Teen liikettä tolleen bisleyn vinkkaaman tekniikan mukaan, eli kädet suorina eteen ja nyrkit ristissä joka itselläni toimii hyvin. Olen kyllä kokeillut tuota normaalia "kuristusotetta" jossa tanko siis etuolkapäiden päällä ja kämmenet tangon päälle ristiin, muttei jostain syystä tuntunut hyvälle.

Fastin Hera 80 1dl annos maksaa 0,76e jos siis käyttää 800g pusseja. Isompi pussi, halvempi kertahinta.

Tuossa ei taida voitolle jäädä yhtään, jos vetää 2dl juomia? (vai miten on, kun hinta oli 19,90 € 900g)?

Ois varmaan pitänyt pysytellä rahkassa : (

Tuossa ei taida voitolle jäädä yhtään, jos vetää 2dl juomia? (vai miten on, kun hinta oli 19,90 € 900g)?

Ois varmaan pitänyt pysytellä rahkassa : (

Minä oon sitä mieltä, että fastin hera on ihan ylihintaista. Star Nutritionin ja massin herat ajaa about saman asian, mutta starin herat on IMO paljon parempia maultaan.

Olen kyllä kokeillut tuota normaalia "kuristusotetta" jossa tanko siis etuolkapäiden päällä ja kämmenet tangon päälle ristiin, muttei jostain syystä tuntunut hyvälle.

Itse en pysty myös tossa ristissä käsiä pitämään. Itse pidän käsiä siten että mulla on etu-, keskisormi ja peukalo sormen päistä vain pitämässä tankoa. Tanko kivasti paikoille ja kyynerpäitä ylös. Runttaa tosiaan itsellä tuota yläselkää väkisinkin suorempaa tuolla tavoin. Itse en tosiaan muuta kokeiluehdotusta osaa tuohon ilman kyykyn näkemistä oikein osaa antaa :D

Itse en pysty myös tossa ristissä käsiä pitämään. Itse pidän käsiä siten että mulla on etu-, keskisormi ja peukalo sormen päistä vain pitämässä tankoa. Tanko kivasti paikoille ja kyynerpäitä ylös. Runttaa tosiaan itsellä tuota yläselkää väkisinkin suorempaa tuolla tavoin. Itse en tosiaan muuta kokeiluehdotusta osaa tuohon ilman kyykyn näkemistä oikein osaa antaa :D

Meinaatko siis sitä otetta, kun esim. tekee rinnallevetoa ja tanko tulee tohon olkapäiden päälle ja kyynärpäät edessä ja parilla sormella pitää tangosta kiinni? Mulla tuokaan ote ei onnaa, koska on ranteissa ja kyynärpäissä huono liikkuvuus eikä mitenkään kädet taivu tuohon asentoon. Riveä kun teen niin jotenkin ne kädet menevät siinä automaattisesti tuohon asentoon, mutta jos tota alan erikseen etukyykyssä asettelemaan niin ei tule mitään.

Juu juuri sillain. Itsellekkin oli aluksi vaikeaa mutta vähä leveyksiä hakemalla löytyi lopulta aika helpohkosti. Kokeile vaikka riveä ja yritä väijyy siinä yläasennossa tarkasti millä leveydellä ne kädet on.

Oon ihan aloittelija salilla ja ei mulla löydy älyä tehdä omaa treeniohjelmaa, mutta innostusta salille on ja tahtoa 120%.

Joku kiltti ihminen voisi tehdä mulle 1-jakoisen ohjelman ja selittäisi osan liikkeistä miten tehdään jne.. Ohjelma sais olla myös sellanen että tulosta alkais näkymää.

Kiitos jollekkin jos jaksaa tehdä !

Oon ihan aloittelija salilla ja ei mulla löydy älyä tehdä omaa treeniohjelmaa, mutta innostusta salille on ja tahtoa 120%.

Joku kiltti ihminen voisi tehdä mulle 1-jakoisen ohjelman ja selittäisi osan liikkeistä miten tehdään jne.. Ohjelma sais olla myös sellanen että tulosta alkais näkymää.

http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

tuossa. Nuo kummatkin kun teet ekan vuoden aikana niin hyvin on pullat uunissa. :) muistat vaan kevyemmät viikot väliin.

arskaa tee toi suositeltu 3-4kk ja sit vaikka pietät kevyen viikon ja ota vaikka toi SS ja tee sitä niin kauan kun tuloksia tulee.

E: Ruoka- ja lepopuoli pitää olla kunnossa, ei niitä tuloksia muuten tuu.

Turha tehdä uutta ohjelmaa, kun hyviä vaihtoehtoja on valmiiksikin olemassa aivan tarpeeksi.
Perinteisesti suositellut vaihtoehdot:
Voimapainotteinen Starting Strength
Perusbodailuun Kultainen kuusikko

Liikkeet selviävät kun lueskelet mainitut ketjun läpi ja selailet foorumia, ohjeet on kirjoitettu tänne niin tuhanteen ja yhteen kertaan että minä en ainakaan jaksa kirjoittaa niitä uudelleen.

e: hidas

treeni-lepo-treeni-lepo jne..

Mitä tarkoittaa Niskan takaa punnerrus ja eikö istumaannousu ole samakuin vatsalihaksia tekisi ?

Kiitos vastauksista. Otan käyttöön nyt 3-4kk tuon Arnoldin -ohjelman.

Onko viisasta käydä lenkillä muina päivinä jossei salille mene ?

Niskantakaapunnerruksessa lasketaan tankoa tuonne niskan puolelle ja punnerretaan ylös :D En suosittele laskemaan korvia alemmas.

Lenkkeilyyn en vastaa koska ei imo ehrman ole nykyihmisen hommaa tuollanen kirmailu. Sitä varten on autot ja moottoripyörät :)

Mutta juu...tuskimpa tuo hallaakaan tekee kuhan lepäät ja syöt siihen malliin, että palaudut.

Kannattaako lepopäivänä venytellä ja harjotuttaa liikkuvuutta, vai meneekö siinä lepopäivän tarkotus ihan hukkaan?

kannattee, kevyesti. Ei kannate mitään raskaita pitkiä venytyksiä tehdä. Hierominenkin kannattaa.

Myös reenipäivänä kannattee. Kunhan et jää tunniksi venytteleen ja hinkkaamaan koko kroppaa.

Myös pieni kevyt lenkki tekee ihmeen hyvää.

kannattee, kevyesti. Ei kannate mitään raskaita pitkiä venytyksiä tehdä. Hierominenkin kannattaa.

Myös reenipäivänä kannattee. Kunhan et jää tunniksi venytteleen ja hinkkaamaan koko kroppaa.

Myös pieni kevyt lenkki tekee ihmeen hyvää.

ahaa, eli mun ''1 min/lihas'' taitaa olla sillon vähän liikaa. :) ja treenipäivinä tottakai, harrastin punttia 2 v sillälailla että en venytelly ku harvoin, eipä se hyvää tehny. nyt ollaan onneks viisaampia ja ''vanhempia''. Hehheh.

Mutta kiitoksia!

ahaa, eli mun ''1 min/lihas'' taitaa olla sillon vähän liikaa. :) ja treenipäivinä tottakai, harrastin punttia 2 v sillälailla että en venytelly ku harvoin, eipä se hyvää tehny. nyt ollaan onneks viisaampia ja ''vanhempia''. Hehheh.

Mutta kiitoksia!

Joo, mutta noin aikana "1min" on aika huono tapa antaa arvo tolle ajan ja tehon muuttujille.

Kuten sanoin KEVYESTI silleen ettei käy kipeää vaan helpottaa.

Back
Ylös Bottom