Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvänä pääsääntönä voidaan pitää, että ensin isot (pää)liikkeet ja sitten pienet. Kyllähän sen järkiki sanoo, että jos treenaa vaikka jonkun pääliikkeen tukilihaksen(esim. ojentajat ennen penkkiä), niin pääliikkeestä ei tule kyllä hevon vittua. Ite oon tehny niin, että lihakset joutuis mahollisimman vähän yhtäjaksoseen rasitukseen eli ei esimerkiks penkki/ojentajat tai leuat/haba putkeen, vaan jotain muuta välissä. Esimerkiks G6:ssa menee kyykyn jälkeen, että työntävä-vetävä-työntävä-vetävä, eli samoja lihat ei saa hittiä kahdessa peräkkäisessä liikkeessä. En suosittele kuitenkaan tekemään ojentajia ennen olkapäitä(liikevalinnoista riippuen tietenkin), kun esim. pystärissä ojentajat joutuu kuitenki hommiin. Näin olen itse menetellyt. Joku kokeneempi voi sitten korjata, jos meni pahasti pieleen. :P
. Aattelin vaan , että olis välillä kiva järjetyksiä vaihdella mutta tottahan tuo on kyllä.Ite joskus lämmittelen soutulaitteella, siinä saa koko kehon lämpimäksi. Tuo oli siis vain lämmittely vinkki, että tuohon olkpäähän en osaa sanoa:(.Auttaisko jooga ja uinti tohon?
Oon miettiny pitkän aikaa et jotain outoo mun kehos.. tänää tajusin et olkapäät on eteenpäin kääntyneet, eli vinossa. Mistä se johtuu, ja mitä kannattaa tehdä että ei näytä selkä niin tyhmältä? On kyllä suuri ongelma.. eli miten saisi olkapäät normaaliasentoon? Venyttelyä, treenausta vai mitä..? Ja oon siis treenannut paljon punnerruksia esim. elämässäni.. paino 62-63kg pituus 172cm.
. Ja kuinka koukkuun jalat saa mennä? Varmaan ihan ok, jos menee noin kun tuolla tekniikka neuvoissa opastettiin?Pelkkä alaselkä riittää. Kaikki hyvin, kunhan tuntuu siellä missä pitää, eikä alaselkä lihoja lukuunottamatta kipeydy.
Ja edelleen, SJMV suoritetaan jalat suorina. Taidat vääntää RDL:lää, johon nuo tekniikkapuolen ohjeetkin ovat. Ei siinä mitään, munkin mielestä parempi liike ja samoihin lihoihinhan se ottaa.
Käsittääkseni nuo tekniikkapuolen ohjeet ovat nimenomaan RDL:län (romanian deadlift=romanialainen maastaveto) suorittamista varten. SJMV näyttää erilaiselta, siinä jalat pysyvät liikkeen nimen mukaisesti suorana. Kaksi eri liikettä, joista toinen vaatii enemmän liikkuvuutta.
Tuo suorin jaloin tehtävä versio on kyllä sellainen killeri alaselälle ettei pahemmasta väliä, JOS tekniikka ei ole tiptop ja liikkuvuus on puutteellinen. Romanialaisessa versiossa työ menee väkisinkin ainakin osittain takareisille, JOS persettä viedään reilusti taakse, tanko kulkee pitkin reisiä/sääriä ja keskivartalossa on poweria. Suorin jaloin saattaa homma mennä karseaksi touhuksi, jos on kireät takareidet/pakarat ja tanko vaeltelee kaukana jaloista. Alaselkä sanoo riks raks poks.
ei tarvi olla ihan tikkusuorana.Eli suorin jaloin mv:ssä kuuluis jalkojen olla suorana ja tangon kulkea jalkojen lähellä?
niin alas ku ukko taipuu, mahdollisesti maahan astiPainot jätetään polvien kohtaan?
Mietin tässä , että kannattaako mennä tänään salille kun noin viikko sitten olin salilla ja selälle kävi jotain enkä sen jälkeen ole käynyt salilla. Eli kun tänään ajattelin tehdä vähän rintaa ja hauista niin eihän siitä sen selän pitäisi mitenkään ärtyä.. Ei se selkä ole pahasti kipeä , vain tietyissä asennoissa sattuu vähän mutta ei mitenkään sietämättömästi.
Mietin tässä , että kannattaako mennä tänään salille kun noin viikko sitten olin salilla ja selälle kävi jotain enkä sen jälkeen ole käynyt salilla. Eli kun tänään ajattelin tehdä vähän rintaa ja hauista niin eihän siitä sen selän pitäisi mitenkään ärtyä.. Ei se selkä ole pahasti kipeä , vain tietyissä asennoissa sattuu vähän mutta ei mitenkään sietämättömästi.
ei tarvi olla ihan tikkusuorana.
niin alas ku ukko taipuu, mahdollisesti maahan asti
edit. itse teen kuitekin niin etten kuoleta painoja välillä.
Mieluummin näin, muuten voi rasitus alaseljän pyälle käyvä turhan suureksi.1. Okei, ja tanko kulkee jalkojen lähellä kuten normi mavessakin?