Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko saman liikkeen tekemisestä peräkkäisinä päivinä mitään hyötyä? Eli leuanvetoon tullut nyt innostuttua enemmänkin ja esmes toissapäivänä vetäisin lyhyet sarjat lisäpainoilla ja eilen sitten pidemmät sarjat ilman lisäpainoja. Normaalisti ei noin tule tehtyä, mutta kun tässä nyt on pari salitonta lepopäivää aikaa palautua niin ajattelin tehdä vähän lisätreeniä. Ei kai tosta haittaakaan ole?

Kyllä sen kaiken proteiinin helposti pelkästä ruoasta saa. Laskee tietysti joka päivä kalorit/protskut ja jos nyt sattuu kuitenkin joku päivä niin ettei ruoasta saakaan tarvittavia kaloreita/protskuja niin sitten niitä lisäravinteita.

aaa, itellä ollu vaikeuksia päästä tonne +350g pelkällä safkalla ilman lisäheraa, mutta hyvä jos se onnistuu joltain :)

Olisiko kokeneempien mielestä tämä hyvä yläselkätreeniksi:

Leuat 3x max tai 2x 8 + 1x max
Ylätalja leveällä otteella 3x 10-12 / 4x 6-8
Alatalja yhdellä kädellä 3x 10-12 / 4x 6-8

Ovatko liikkeet sopusoinnussa keskenään? Riittäävätkö liikkeet ja toistot?

Teen treenin jaolla vetävät- työntävät- jalat

Vaihtaisin itse ylätaljan kulmasoutuun. Mielestäni ei ole hyötyä tehdä ylätaljaa leukojen perään.

Oon tässä nyt muutamaan otteeseen vedellyt kyykkyä 5x5 tyylillä.
Ajattelin että vois joinain kertoina painottaa enemmän tuota maksimivoima tyyppistä treenaamista. Minkälaista settiä suosittelisitte?
Miltä esim. kovat kakkoset tai kolmoset kuulostaisi? Vai toimiiko tuo 5x5 ihan ok voiman haussa?

Jos teet sitä sf 5x5 systeemiä niin siinähän on jo kolmoset perjantai treenissä eli pe tai III treenin tokavika on seuraavan ma tai I treenin viimeinen, aika rankka treeni ja jos on tiedossa 1rm niin en kyllä laittais yhtään enempää vaan noudattaisin orjallisesti ohjelmaa. tietenkin niin kauan kuin progressio säilyy. jos olet laittanut todelliset 1rm niin vkolla 4 alkaa olemaan jo maksimit tangossa, sitten kevyt viikko ja kokeilet uudet maksimit, tai niin monta kuin menee jos on vähän hakusessa. kandee mielestäni kokeilla ihan rauhassa yhtä ohjelmaa niin pitkälle kuin se menee tai antaa tulosta, siinä kun kuuntelee kroppaa niin oppii kummastakin, ohjelmasta ja kropasta ihan rauhassa vaan. ei tartte hötkyillä ;). Kyllä toimii 5x5 voiman haussa ja nimenomaan juuri siinä.

minkä ihmeen takia syöt 350g+ proteiinia. 2 g/painokilo riittää, jopa allekin.

Lueppa tosta doggcrapista lisää vaikka tuolta omasta osiosta kun en jaksa tänne ruveta tavaamaan. Voit ite syödä 150g proteiinia päivässä mutta älä mulle sitä ala tyrkyttää :)

Lueppa tosta doggcrapista lisää vaikka tuolta omasta osiosta kun en jaksa tänne ruveta tavaamaan. Voit ite syödä 150g proteiinia päivässä mutta älä mulle sitä ala tyrkyttää :)

eli siis jossain ohjelmassa kuuluu syödä sitä protskua niin perkeleesti? Mutta siis yleisesti tarkottaen pärjää kyllä paljon pienemmällä määrällä.

Meikäläinen on tässä nyt punttaillu Golden sixin merkeissä kahdeksisen viikkoa (viikon tauko oli just) ja tuntuu, että tietyissä liikkeissä kehitys ois tyssäämässä. Etenkin niskan takaa punnerruksessa. Mielenkiintoista tossa NT-punnerruksessa on se, että saan suuremman poltteen ojentajiin kuin olkapäihin. Onko mahollista, että ojentajat ois olkapäitä jäljessä? Kuitenkin ojentajille tulee 3 kertaa viikossa 7 epäsuoraa sarjaa(3x penkki, 4x NT-punnerrus). Pystypunnerruksessa mielestäni pitäisi pystyä vetämään suuremmilla raudoilla kuin NT-punnerruksessa, mutta pystyn vain samoilla painoilla(?). Kerrotaan vielä, että penkissä vedän 3x10x47,5 ja NT-punnerruksessa 4x10x20 Osaako joku pistää näiden tietojen pohjalta analyysiä ja kentis ohjata minua oikeaan suuntaan? =)

Oon kysyny tätä ennenkin, mutten oo saanu tarpeeks kattaavaa vastausta. Siis miten ihmeessä toi Ronnie Coleman on saanu noin helvetin ison kehon (Mun mielestä mauttoman ja typerän näköisen)? Mä tiedän että ne on treenannu monta kymmentä vuotta, mutta mun tavote kroppa ois sellanen 180cm/90-100 kg ja rasvat jotain 8-12%, mutta oon alkanu miettii että jos treenaan seuraavat 20 vuotta aktiivisesti muutaman kerran viikossa, että ei kai musta kuitenkaa voi kasvaa noin helvetin isoa? Siis ei musta varmasti kasvakkaan, mutta miten ne voi olla niin isoja? Miten tuota klassista kehonrakennusta harrastavat ei kasva noin isoiksi vaikka treenaisivatkin yhtä tosissaan kun nuo? Miten ne saa minun mielestä esteettisemmän kehon kuin esim. Jay Cutlerilla sun muilla? Kiitos jos jaksaisitte sivistää idioottia!

Oon kysyny tätä ennenkin, mutten oo saanu tarpeeks kattaavaa vastausta. Siis miten ihmeessä toi Ronnie Coleman on saanu noin helvetin ison kehon (Mun mielestä mauttoman ja typerän näköisen)? Mä tiedän että ne on treenannu monta kymmentä vuotta, mutta mun tavote kroppa ois sellanen 180cm/90-100 kg ja rasvat jotain 8-12%, mutta oon alkanu miettii että jos treenaan seuraavat 20 vuotta aktiivisesti muutaman kerran viikossa, että ei kai musta kuitenkaa voi kasvaa noin helvetin isoa? Siis ei musta varmasti kasvakkaan, mutta miten ne voi olla niin isoja? Miten tuota klassista kehonrakennusta harrastavat ei kasva noin isoiksi vaikka treenaisivatkin yhtä tosissaan kun nuo? Miten ne saa minun mielestä esteettisemmän kehon kuin esim. Jay Cutlerilla sun muilla? Kiitos jos jaksaisitte sivistää idioottia!

Et koskaan ole kuullut lääkeaineista? Classic bodybuilding on dopingtestauksen alainen laji. Ja ei, sinusta ei kasva mitään colemaneja tai cutlereita vahingossa. Tuo 90-100kg teettää sekin töitä todella paljon noihin rasvoihin. Se on aivan varma asia että kukaan ei kasva vahingossa liian isoksi, ei vaikka koko ikänsä treenais natuna.

Et koskaan ole kuullut lääkeaineista? Classic bodybuilding on dopingtestauksen alainen laji. Ja ei, sinusta ei kasva mitään colemaneja tai cutlereita vahingossa. Tuo 90-100kg teettää sekin töitä todella paljon noihin rasvoihin. Se on aivan varma asia että kukaan ei kasva vahingossa liian isoksi, ei vaikka koko ikänsä treenais natuna.

Viitsistkö marde valottaa tätä lääkeasiaa. Voin rehellisesti sanoa etten tiedä noista mitään, mutta haluaisin mielelläni kuullla lisää.

edit. sori aivopieru, lääkeaineisiin luetaan tietysti sterot mm. :david:
Mitä muuten nämä susta ja deca on, tai mitä hyötyä niistä saadaan?

2kk pitäisi riittää, riippuen tietysti lähtötilanteesta.

Perhana olen suunnitellut aikataulua niin, että kuukausi riittäisi! :) No ei auta muuta, kun pistää suunnitelmat uuteen uskoon.
Kerro vähän, että mitä tarkoitit tolla lähtötilanteella?

Olen katos vähän tietämätön vielä tästä dietistä. Tai ei tätä minun ''kiristelyä'' voi sanoa dietiksi vaan ennemmin rantakunnon hiomiseksi :D mitat ovat 192/87 jos ne kiinnostaa..

Viitsistkö marde valottaa tätä lääkeasiaa. Voin rehellisesti sanoa etten tiedä noista mitään, mutta haluaisin mielelläni kuullla lisää.

edit. sori aivopieru, lääkeaineisiin luetaan tietysti sterot mm. :david:
Mitä muuten nämä susta ja deca on, tai mitä hyötyä niistä saadaan?

Yli 18-vuotiaille rekisteröityneille käyttäjille tietoa doping-aineista löytyy tuolta doping-osiolta. Alottelijoiden osioon ne eivät kuulu, joten se siitä aiheesta.

eli siis jossain ohjelmassa kuuluu syödä sitä protskua niin perkeleesti? Mutta siis yleisesti tarkottaen pärjää kyllä paljon pienemmällä määrällä.

Jees. Ja tolla prodemäärällä on saavutettu +15kg painoo lisää viime elokuusta joten en mä rupee toimivaa satsii muuttamaankaa ;D

Back
Ylös Bottom