Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kasvata lihasta vaan. Ei se rasvaprosentin pudotus auta, jos ei ole lihaksia jotka sieltä alta vois edes näkyä. Varmasti rupee näkymään paremmin vatsalihakset, kun pikkuhiljaa bulkkailet ja treenaat hyvin. Ei nimittäin ole mitään järkeä minkään päkin toivossa ruveta tosta painosta kiristelemään.

Rasvaprosentin pudotus/pienentäminen ei ole sama asia kuin laihduttaminen. Rasvaprosenttihan pienenee myös jos tulee lihasta lisää, sillä sehän pienentää rasvan prosenttimäärää kehossa.

Rasvaprosentin pudotus/pienentäminen ei ole sama asia kuin laihduttaminen. Rasvaprosenttihan pienenee myös jos tulee lihasta lisää, sillä sehän pienentää rasvan prosenttimäärää kehossa.

On mahdotonta kasvattaa pelkkää lihasta. Rasvaa tulee pakostikin samalla. Eli laihdutus = rasvaprosentin pudotus. Kannattaa vähän miettiä mitä suustaan päästää...

Mikähän mahtaa olla kun viime aikoina vasemmassa nivusessa alkanu tuntua vihlovaa kipua, haittaa kyykkäämistä ja venyttelyä, tänää piti kyykky jättää tekemättä kun ei kertakaikkiaan kyennyt laskeutumaan alas ilman vihlontaa. Eli mikä avuksi??:(

Mikähän mahtaa olla kun viime aikoina vasemmassa nivusessa alkanu tuntua vihlovaa kipua, haittaa kyykkäämistä ja venyttelyä, tänää piti kyykky jättää tekemättä kun ei kertakaikkiaan kyennyt laskeutumaan alas ilman vihlontaa. Eli mikä avuksi??:(

Onkohan se revähtänyt? Jos on niin lepoa ja sitten kevyttä venyttelyä ja hierontaa...

On mahdotonta kasvattaa pelkkää lihasta. Rasvaa tulee pakostikin samalla. Eli laihdutus = rasvaprosentin pudotus. Kannattaa vähän miettiä mitä suustaan päästää...

Väitätkö että aloittelijalla ei tule enemmän lihasta kuin rasvaa aluksi ? En tarkoittanut että tulisi pelkkää lihasta.

e. Rasvaprosentti voi pienentyä myös pituutta kasvaessa luiden kasvamisen takia.

Penkki enkka nyt 95kg miten saisin nopeimmin 5kg lisää :puntti:

teen nyt kolmijakoista tarkoitus vaihtaa 5x5 sf:ään kuun vaihteessa.

treeni kerrat on 3-4 kertaa viikossa.

milloin olisi realistista viimeistään kokeilla 100kg

mahdollisuus treenaaamiseen on hyvä.

Otetaan hyviä ideoita ja kokemuksia vastaan :D

Väitätkö että aloittelijalla ei tule enemmän lihasta kuin rasvaa aluksi ? En tarkoittanut että tulisi pelkkää lihasta.

e. Rasvaprosentti voi pienentyä myös pituutta kasvaessa luiden kasvamisen takia.

kyllä väitän. Sitä lihasta tulee loppujen lopuks hyvin vähän.

kyllä väitän. Sitä lihasta tulee loppujen lopuks hyvin vähän.

Maltillisilla plussilla kyllä mun tietääkseni tulee aloittelijoilla nyt ainakin helpostikin enemmän lihasta kuin rasvaa. Myös kuten sanoin, rasvaprosentti pienentyy myös luiden kasvaessa.

Tässä pitää nyt ottaa ravintomuuttujakin mukaan, eli mistä ne plussat koostuu...

Penkki enkka nyt 95kg miten saisin nopeimmin 5kg lisää :puntti:

teen nyt kolmijakoista tarkoitus vaihtaa 5x5 sf:ään kuun vaihteessa.

treeni kerrat on 3-4 kertaa viikossa.

milloin olisi realistista viimeistään kokeilla 100kg

mahdollisuus treenaaamiseen on hyvä.

Otetaan hyviä ideoita ja kokemuksia vastaan :D
Yritä saada 90 kuus niin sit kannattaa kokeilla 100 mutta ei samana päivänä :D

Maltillisilla plussilla kyllä mun tietääkseni tulee aloittelijoilla nyt ainakin helpostikin enemmän lihasta kuin rasvaa. Myös kuten sanoin, rasvaprosentti pienentyy myös luiden kasvaessa.

aloittelijalla vain hermotus paranee eli voimat kasvaa aika nopeeta tahtia, mutta ei sitä lihasta tuu sen enempää kuin muillekaan. No joku asiasta enempi tietävämpi korjatkoon jos oon väärässä.

aloittelijalla vain hermotus paranee eli voimat kasvaa aika nopeeta tahtia, mutta ei sitä lihasta tuu sen enempää kuin muillekaan. No joku asiasta enempi tietävämpi korjatkoon jos oon väärässä.

No tällänen käsitys mulla on vaan ollut. Mutta siis rasvaprosentti voi pienentyä muutenkin kuin laihduttamalla.

Eli tarvisin apua ohjelman suhteen. Olen 15 vuotias ja harrastan kohtuu kovasti urheilua. (jääkiekko, nyrkkeily) Nyt olisikin tarkoituksena sitä massaa alkaa kasvattamaan eli minkälaista ohjelmaa suosittelisitte? Ja mitä ravintolisiä kannattaa alkaa napsimaan. Ja vielä, että minkä painoisilla painoilla nämä sarjat tulisi tehdä. N. 3 kertaa viikossa siis ajattelin salia.

Kannattaa ottaa alkuun ihan perus yksjakonen ohjelma, eli siis ohjelma, jossa koko kroppa treenataan kerralla lapi. Kannattaa kokeilla esim. Arnoldin kultaista kuusikkoa, tai Starting strenght ohjelmaa, loydat molemmat taalta pakkikselta (Starting Strenght- ketjun aloituspostissa lukee myos noista aloituspainojen valitsemisesta). Ravintolisat ei ole pakollisia, mutta jos et saa ruuasta tarpeeksi proteiinia, niin suosittelen jotain normi heraproteiini purnukkaa. Kreatiini taitaa olla yksi harvoista aineista, joka on oikeasti todettu toimivaksi, eli siita voit jonkunlaista hyotya saada.

Tsemppia treeneihin! :puntti:
Ja btw, kiva ettet tehnyt uutta threadia kuten monilla on tapana... :thumbs:

Jos maltillisesti hieman yli kulutuksen syot niin periaatteessahan lihasta voi tulla suhteessa rasvaa enemman ---> rasvaprossa pienenee
dieettihan se toki nopein ja tehokkain tapa on.

Kysyn taas erittäin tyhmän kysymyksen. (Sillä näitähän minulla riittää:evil:) Eli jos teen vaikka etunojapunnerruksia 3x150 enkä halua enää kehittyä niissä, mutta haluan että lihaskunto kestää samana eli menisi nuo 3x150, niin pysyykö kunto samana jos teen nuo sarjat joka toinen päivä niinkuin ennenkin, vai tippuuko toistomäärät jos en kehitä progressiota? Epäselvä selitys taaaas kerran, mutta koittakaa ottaa selvää....

niin mitkäs ne muut tavat olikaan? :) Todellakin toivoisin että sitä pystyis pienentään bulkilla. Sitten vois kyllä unohtaa dietit samantien.

Oon kahteen tai kolmeen vastaukseen nyt sulle laittanut että kun luut kasvaa > paino kasvaa > rasvan osuus kehonpainosta pienenee.

Back
Ylös Bottom