Öljyn syönnistä

Olen lukenut näitä keskustelu läpi mutta tämä seikka on jäänyt pimentoon: porukka vetelee ties mitä öljyjä ja se on selvä, mutta kuinka? Itsekin aloitin taas perinteeksi muodostuneen dieetin hiilareita vähentämällä ja pitäisi vissiin alkaa saada tuota rasvaa jostain, kun kaikki ruoka-annokset pienenee. Kysymys kuuluu: kuinka syötte öljyn noin käytännössä? Eli vetelettekö esim. rypsiöljyn suoraan pullosta vai kuinka? Vai jotain muuta rasvaa? Kertokaa jotain tippejä niin voin lopettaa voin syömisen suoraan paketista...:nolo: Ja vielä, millaisista määristä on kyse? Painoni on noin 83 kg ja tavoite noin 78 kg.

Kiitos mahdollisista vastauksista tai linkeistä tai moitteista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös kaikkein mukavin tapa olisi lurauttaa se öljylusikallinen minkä tahansa ruuan joukkoon, miksi siitä pitää tehdä niin ihmeellinen asia?
Tai tekee vaikka yksinkertaisen salaatinkastikkeen, tulee niitä vihanneksiakin syötyä sitten samalla.

No meitsi vetelee aina illemmalla pari kertaa suoraan pullon suusta oliiviöljyä ja sitä menee illassa jotain 50 g. Ihan hyvin menee ainakin mulla alas.

No meitsi vetelee aina illemmalla pari kertaa suoraan pullon suusta oliiviöljyä ja sitä menee illassa jotain 50 g. Ihan hyvin menee ainakin mulla alas.

sama juttu. aluks tuli juotua tuoppi vettä päälle et sai sen paskanmaun suusta pois, mutta nyt on jo makuaisti lähteny ni pystyy vetelemään pelkilteen..

Tuo on totta. Aluksi se maistuu todella kyseenalaiselle, mutta nykyään maista yhtään mitään. Tai siis ei sen erikoisemmalta kuin mikään muukaan.

Itse ainakin laskisin prosenttiosuuden kokonaiskulutuksesta oman kulutuksen mukaan ja tuloksen perusteella katsoisin öljyn/rasvojen määrän. Tuo on kyllä totta, että kaikkeen turtuu kun pistää menemään, mutta kyllä sitä hyvänmakuista ruokaakin osaa arvostaa, kun jauhaa päivästä toiseen omia pelkistettyjä ruokaviritelmiä. Sama homma palkkarissa. Rasvat lasin pohjalle, vettä hanasta ja snapsina naamaan, kun on vielä sekoittunut. Jos maku haittaa, niin makeata juomaa vaikka naamariin.

Mutta mikäli ei halua litkiä paljaaltaan öljyä niin vaikka pasta-annoksessa muutama ruokalusikallinen öljyä vain parantaa makua...

Kiitos vastauksista! Pitää kokeilla vaikka rypsäriä suoraan suuhun. Tai sitten ehramiin ja muihin ruokiin jos ei raakana mene... Kai se siinä menee hyödyn puolesta kuin oliiviöljykin?

Itekin vetelen suoraan pullosta rypsiä 2-3krt/pvä. Mulla on painoa noin 110kg mikähän ois oikea määrä mun kokoiselle/pvä?

Oliiviöljy ja normaalirypsäri menee kuin vettä mutta kokeilkaa kylmäpuristettua rypsiöljyä :urjo: Itse laitan rahkan sekaan pikkusen, oikeesti lenti laatta ekalla kerralla nyt on makuhermot sen verran turtunu että kaikki maistuu hyvälle. :jahas:

Ennen otin rypsiöljyä aina illalla ruokalusikallisen, joka oli niin helvetin pahaa. Nykyään olen ottanut ruokalusikallisen kylmäpuristettua oliiviöljyä illalla, jonka jälkeen heti perään lasillinen maitoa että lähtee paska maku suusta.

Meikäläinen ainakin juo öljyt proteiinin kanssa tulee samalla paremman makusta

Mistä muuten johtuu, kun parina iltana olen ottanut n.4-6 ruokalusikallista oliiviöljyä ennen nukkumaanmenoa, ni yhtäkkiä tulee ihan saatana huono olo, hikeä puskee ja oksentamaan olis hetivalmis, mut toiki kestää vajaan tunnin jos sitäkää..?

Mistä muuten johtuu, kun parina iltana olen ottanut n.4-6 ruokalusikallista oliiviöljyä ennen nukkumaanmenoa, ni yhtäkkiä tulee ihan saatana huono olo, hikeä puskee ja oksentamaan olis hetivalmis, mut toiki kestää vajaan tunnin jos sitäkää..?

Psykologista vastenmielisyyttä?
Kokeiles laittaa pitkin päivää 1 rkl silloin tällöin eri ruokiin, vieläks sillonki tulee paha olo.

sama juttu. aluks tuli juotua tuoppi vettä päälle et sai sen paskanmaun suusta pois, mutta nyt on jo makuaisti lähteny ni pystyy vetelemään pelkilteen..

Kyllähän tuo kylmäpuristetty rypsäri maistuu jopa hyvälle! :)
Hieman pähkinäinen, ja täyteläinen maku, kun muutamat kulauttaa. :kippis1:

Tuo on totta. Aluksi se maistuu todella kyseenalaiselle, mutta nykyään maista yhtään mitään. Tai siis ei sen erikoisemmalta kuin mikään muukaan.

suuhun öljyt ja heti perää kulaus mehua. ei maistu enää sen jälkee olleskaa...

Itsellä ennen riitti 3-4 rkl niin puskee yrjö. Koita ottaa vaikka maitoa/vettä alle ja sitä kautta.
Mutulla uskoisin johtuvan liiasta rasvan määrästä kerralla. Ei vatsa tykkää itsellä siitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom