Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin puskista tulevalle mikä tän rypsärin idea on kehossa? Ja miksi sitä otetaan?
Saa helposti kaloreita (yhdessä grammassa on 9kcal) ja onhan noi niitä "hyviä rasvoja" ja siten siis muutenkin tärkeitä. Eikä sen tarvii aina rypsäriä olla, oliiviöljy ajaa saman asian kanssa. Kukin tyylillään...Näin puskista tulevalle mikä tän rypsärin idea on kehossa? Ja miksi sitä otetaan?
Psykologista vastenmielisyyttä?
Kokeiles laittaa pitkin päivää 1 rkl silloin tällöin eri ruokiin, vieläks sillonki tulee paha olo.
Kyse ei voi olla siitä koska öljyn ottamisen jälkeen kuluu yleensä ainakin se tunti että alkaa yrjöttää :D
Itse olen myös siinä uskossa, että jos rasvaa ei ruoasta saa, on myös laihduttaminen vaikeampaa kun kroppa pitää kiinni omasta vararavinnostaan.
Noinhan sitä voisi luulla, mutta asia ei ole niin. Hiilihydraatit ovat pääasiallinen polttoaine. Rasvaa poltetaan loput energian tarpeesta.
Ruokalusikallinen öljyä painaa vissiin jotain 10-12g (siis max "kukkurallinen") (itse olen vedellyt öljyjä aika pitkälti silleen että 2rkl = 20g), kaloreita ruokalusikassa siis 90-108 = ~100kcal.paljonko on kaloreita ruokalusikallisessa oliiviöljyä?
kyllä ja ei.
rasva auttaa rasvan polttamisessa kehon varastoista.