Öljyn syönnistä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ekaa kertaa otin eilen rypsiöljyä paljaalteen suoraan pullosta, meni varmaan vahingossa jotain 50ml :D. Mutta mausta puheenollen niin sehän olisi kuin joisi jotain vettä, mikä siinä niin pahaa on että alkaa jopa yrjöttää?

Näin puskista tulevalle mikä tän rypsärin idea on kehossa? Ja miksi sitä otetaan?

Eiköhän se liene idea siinä, että kun ruokavalio on muuten piilorasvojen osalta karsittu, niin jostain ne rasvat sitten pitää ottaa, ja tähän rypsäri käy mainiosti. Esim. tietyt vitamiinit ovat rasvaliukoisia, ts. ne ei imeydy, jos ruokavalio on rasvaton. Itse olen myös siinä uskossa, että jos rasvaa ei ruoasta saa, on myös laihduttaminen vaikeampaa kun kroppa pitää kiinni omasta vararavinnostaan. Ravitsemusta paremmin tuntevat voivat selittää lisää.

Näin puskista tulevalle mikä tän rypsärin idea on kehossa? Ja miksi sitä otetaan?
Saa helposti kaloreita (yhdessä grammassa on 9kcal) ja onhan noi niitä "hyviä rasvoja" ja siten siis muutenkin tärkeitä. Eikä sen tarvii aina rypsäriä olla, oliiviöljy ajaa saman asian kanssa. Kukin tyylillään...

/e: hidaaaas :rolleyes:

Psykologista vastenmielisyyttä?
Kokeiles laittaa pitkin päivää 1 rkl silloin tällöin eri ruokiin, vieläks sillonki tulee paha olo.

Kyse ei voi olla siitä koska öljyn ottamisen jälkeen kuluu yleensä ainakin se tunti että alkaa yrjöttää :D

HUHHUH...ootte te sissejä! Mulle tulee ihan paha olo pelkästä ajatuksesta että pitäs ottaa suuhun öljyä, klunks....:urjo:

Se kai riippuu ihan siitä paljon tarvii kaloreita sun muita. Mitään ihmevaikutusta ei tuu, vaikka vetäis täsmälleen optimaalisen määrän mitä vaa öljyjä... Mölleriä raakana vedän teelusikallisen iltasin, se se vasta maukasta on.:D

Kyse ei voi olla siitä koska öljyn ottamisen jälkeen kuluu yleensä ainakin se tunti että alkaa yrjöttää :D

Joo, mulla sama juttu. Kaikki öljyt (lukuunottamatta kylmäpuristettua rypsäriä) kyllä uppoaa hyvin mutta vähän ajan päästä (mulla joku puol tuntia) tulee huono olo, oksettaa ja heikottaa. Joku jo veikkas että maha ei kestä isoja öljymääriä ja mun havainnot tukee tätä. 1-2 rkl vielä menee mutta tästä suuremmat annokset aiheuttaa mulle huonon olon. Lisäks öljyn sekottaminen esim. maitorahkaan on toiminut mulla hyvin.

Toi huono olo tuntuu muuten ihan samanlaiselta kuin olis vetänyt ennen treeniä tyhjään mahaan 50 g sokeria: :urjo: Voiko öljyn vetäminen mitenkään vaikuttaa verensokeriin? Sitten joku on täällä muistaakseniin selittänyt öljyn aiheuttaman huonon olon johtuvan sappivaivoista???

Mulla hiukan sama juttu, rypsäriä vetelen iltasin ja 1-2rkl on se raja kun ollaan heikoilla jäillä... joskus kerran riitti lähemmäs 3rkl öljyä niin johan lensi george ja just vedellyt iltapalat siinä kanssa. Pitää vaan ottaa vaikka jo aikasemmin päivällä jonkun verran.

Itse olen myös siinä uskossa, että jos rasvaa ei ruoasta saa, on myös laihduttaminen vaikeampaa kun kroppa pitää kiinni omasta vararavinnostaan.

Noinhan sitä voisi luulla, mutta asia ei ole niin. Hiilihydraatit ovat pääasiallinen polttoaine. Rasvaa poltetaan loput energian tarpeesta.

Mulla tulee kans paha olo jos vedän öljyä tyhjään vatsaan ja menee makuulteen. Ratkaisu: syö jotain muuta kans tai ota rasvat aikaisemmin päivällä.

kerran olin vähän paniikissa kun en ollut juuri syönyt ja join illalla arviolta 1dl oliiviöljyä, sellaista aika voimakkaanmakuista vieläpä.
seurauksena::urjo: muutaman tunnin päästä yöllä:nolo:

Noinhan sitä voisi luulla, mutta asia ei ole niin. Hiilihydraatit ovat pääasiallinen polttoaine. Rasvaa poltetaan loput energian tarpeesta.

kyllä ja ei.
rasva auttaa rasvan polttamisessa kehon varastoista.

kerran olin vähän paniikissa kun en ollut juuri syönyt ja join illalla arviolta 1dl oliiviöljyä, sellaista aika voimakkaanmakuista vieläpä.
seurauksena::urjo: muutaman tunnin päästä yöllä:nolo:
:lol2: No hyi saatana, 1dl öljyä. Pari rkl vielä menee...
paljonko on kaloreita ruokalusikallisessa oliiviöljyä?:nolo:
Ruokalusikallinen öljyä painaa vissiin jotain 10-12g (siis max "kukkurallinen") (itse olen vedellyt öljyjä aika pitkälti silleen että 2rkl = 20g), kaloreita ruokalusikassa siis 90-108 = ~100kcal.

Aika jännää että nuo öljyt aiheuttaa porukalla tuollaisia vastenmielisiä reaktioita. Itsellä on aina ollut melko herkkä makuaisti, mutta nuo öljyt maistuu mun suussa ihan neutraalille, ehkä jopa ihan hyvältäkin. Itse vetelen tuota Virginon kylmäpuristettua rypsäriä sen vähän alta 100g päivässä. Nää on taas näitä ihmisten välisiä eroja, itse en saa noista bodyruuista esimerkiksi raejuustoa alas sitten millään...:urjo:

Itsellä kans meinasi rypsäri palata lähtöosoitteeseen aina kurkunpäälle kerittyään, joten toi suoraan pullosta lurauttaminen ei toiminut. Ärsyttävää kakomista :david:

Ehdottomasti helpoin tapa ottaa rypsäriä on laittaa esim. 5rkl pieneen vesilasiin ja siihen hanasta samanverran kylmää vettä päälle ja heti perään kurkusta alas. Öljy humpsahtaa ensimmäisenä ja kylmä vesi huuhtelee kurkun heti perään, eikä minkäälaisesta kakomisesta ole tietoakaan :thumbs:

Tuollainen 4-5rkl annos tulee otettua aamuin ja illoin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom