Ärsyttävin TV-mainos

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dee
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä mainos missä jengi koittaa imitoida hedaria saa mut niin kiehuun, enkä oikeesti tajua miks. :curs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se saakelin Danone Vitalinea ja kaikki muutkin ällöttävät terveysjugurttimainokset. 40 v naiset hihkuu miten terveellisesti he elävät kun eivät muuta tee kuin syö superlisäaineista supermakeutettua superrasvatonta jugurtinnäköistä paskaa. On otettu kaikki rasva ja lisätty sokeri pois.

Mäkkärin mainoksia vihaan myös, koska mielestäni Mäkkärin voisi poistaa maailmasta. En aloita tästä argumentointia tämän pidemmälle, mutta on uskomatonta markkinoida paskaruokaa lapsille leluilla :curs:
 
Mayflower vei kyllä niin sanat suustani.
 
Natisenpa nyt tännekin...

Minua ärsyttää älyttömästi perinteiset sukupuoliroolit ja perhekeskeisyys mainoksissa. Kaiken maailman ruoka- ja pesuainemainokset. Esimerkkejä: Saarioinen: "...jonka leipoi äiti" Multivita vai mikä olikaan: ..."kyllä äiti tietää" Joku pesuainemainos: "..." kymmenen lapsen äitinä tiedän kuinka vaikeaa vaatteita on puhdistaa" Aerobikin maailmanmestari on nykyisin tyytyväinen kun pääsee pesemään pikkupaskiaisten kakkapyykkiä, eihän sitä elämässä muuta kaipaa... :jahas: Kyllä ÄITI pitää huolta että kaikilla perheenjäsenillä on einesruokaa tarjolla ja vitamiinit kohdillaan ja likapyykistä tulee hohtavan puhdasta ÄIDIN käsittelyn ansiosta. Miten helvetissä on tällaista mainontaa vielä 2000- luvulla?! 50- 60- luvuilla vielä meni, mutta luulisi että nykyisin oltaisiin jo päästy eroon sukupuolirooleista. Mutta ei, siitä mainostajat pitää huolen. :curs:
 
Kaikista eniten kiristää pantaa se ekovilla mainos missä se pikkukakara vetää niin rasittavasti kun ihminen vaan pystyy "ekovillaa!"

edit. Ja kaikenlisäks se tulee 2 kertaa melkein peräkkäin joka kerta. Korkeintaan 2 mainosta niitten välissä.
 
Natisenpa nyt tännekin...

Minua ärsyttää älyttömästi perinteiset sukupuoliroolit ja perhekeskeisyys mainoksissa. Kaiken maailman ruoka- ja pesuainemainokset. Esimerkkejä: Saarioinen: "...jonka leipoi äiti" Multivita vai mikä olikaan: ..."kyllä äiti tietää" Joku pesuainemainos: "..." kymmenen lapsen äitinä tiedän kuinka vaikeaa vaatteita on puhdistaa" Aerobikin maailmanmestari on nykyisin tyytyväinen kun pääsee pesemään pikkupaskiaisten kakkapyykkiä, eihän sitä elämässä muuta kaipaa... :jahas: Kyllä ÄITI pitää huolta että kaikilla perheenjäsenillä on einesruokaa tarjolla ja vitamiinit kohdillaan ja likapyykistä tulee hohtavan puhdasta ÄIDIN käsittelyn ansiosta. Miten helvetissä on tällaista mainontaa vielä 2000- luvulla?! 50- 60- luvuilla vielä meni, mutta luulisi että nykyisin oltaisiin jo päästy eroon sukupuolirooleista. Mutta ei, siitä mainostajat pitää huolen. :curs:

Pitäiskö noiden Äiti-kohtien tilalle vaihtaa isä vai mikä tässä ärsyttää?
 
Natisenpa nyt tännekin...

Minua ärsyttää älyttömästi perinteiset sukupuoliroolit ja perhekeskeisyys mainoksissa. Kaiken maailman ruoka- ja pesuainemainokset. Esimerkkejä: Saarioinen: "...jonka leipoi äiti" Multivita vai mikä olikaan: ..."kyllä äiti tietää" Joku pesuainemainos: "..." kymmenen lapsen äitinä tiedän kuinka vaikeaa vaatteita on puhdistaa" Aerobikin maailmanmestari on nykyisin tyytyväinen kun pääsee pesemään pikkupaskiaisten kakkapyykkiä, eihän sitä elämässä muuta kaipaa... :jahas: Kyllä ÄITI pitää huolta että kaikilla perheenjäsenillä on einesruokaa tarjolla ja vitamiinit kohdillaan ja likapyykistä tulee hohtavan puhdasta ÄIDIN käsittelyn ansiosta. Miten helvetissä on tällaista mainontaa vielä 2000- luvulla?! 50- 60- luvuilla vielä meni, mutta luulisi että nykyisin oltaisiin jo päästy eroon sukupuolirooleista. Mutta ei, siitä mainostajat pitää huolen. :curs:

Taidat vaan olla feministi etkä kestä sitä että mainoksissa annetaan piiloviestiä että leipominen, pyykinpeseminen ja kakkavaippojen vaihto on pelkästään naisten hommaa.;)

Jos nuo sukupuoliroolit pitää väkisin sekoittaa niin olisitko tyytyväinen jos noissa mainoksissa laulettais että ..lallallaaalaa, jonka leipoi iskä?

Tai sitten jossain moottoriöljymainoksessa poseeraa mummeli öljypönttö kädessä remppahaalarit päällä?

Kyllä se äiti aina oli jolle vietiin pienenä t-paita näytille kun jalismatsissa kaatui nurmikolle ja paita meni likaseksi.
Isin juttusille mentiin silloin kun pyörän kumi puhkesi tai piti rakentaa jousipyssy.
 
Mainontahan nimenomaan hyödyntää rooleja? Ja yksi mainonnan perussäännöistä on: mitä ärsyttävämpi, sitä helpommin jää mieleen. Ja muuten toimii.
 
Esimerkkinä Veikon koneen radiomainokset
 
Kyllä se äiti aina oli jolle vietiin pienenä t-paita näytille kun jalismatsissa kaatui nurmikolle ja paita meni likaseksi.
Isin juttusille mentiin silloin kun pyörän kumi puhkesi tai piti rakentaa jousipyssy.

Eipä tätä voisi paremmin sanoa :)
 
Nyt ei ollut kyse siitä että äitien tilalle pitäisi laittaa isiä (onhan siinä embo vai mikä lie- mainoksessakin iskä ;) ), vaan siitä että naisen perinteistä roolia painotetaan edelleen niin voimakkaasti. Hain sitä takaa, että tuotteita voitaisiin mainostaa neutraalimminkin, eikä stereotypioiden kautta. Nykyaikana kun on tavallista että myös miehet osallistuvat samoihin puuhiin kuin naiset (vai elänkö fantasiamaailmassa?). Mutta rooleihin vetoaminen on ilmeisen tehokasta ja kohderyhmähän siinä ratkaisee, ehkä sitten tuollaiset mainokset saisi sympatiaa jos olisin itse hellä, huolehtivainen ja perheen hyvinvoinnin etusijalle laittava äiti. Myönnän että tässä elämänvaiheessa olen itsekäs individualisti, eikä minulla ole hajuakaan siitä millaista olisi olla äiti. Mutta ennenkuin itse pystyn samaistumaan kyseiseen rooliin, niin siihen asti nuo mainokset tulee vituttamaan. :evil: ;)
 
Nyt alkanut vituttamaan joku vitun levolac mainos. "helppo kakkia kun käytät levolakkia" yritä siinä sitten syödä kun telkkua katot, toinen mainos on ne jotkut pillun ph-tasopaino sydeemit.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom