Ärsyttävät asiat liikenteessä

Kyllä mä ainakin uskon, että oot paras meistä. Ja että sulla on isompi haius. Onko sulla myös rahaa enemmän?
Edit: ei taidakaan mun taloudellinen tilanne kuulua tähän threadiin mutta jos haluat lisää vinkkejä ohittamiseen niin kerro ihmeessä mikä sulle tuottaa ongelmia niin yritän auttaa.;)

En mä usko, että välttämättä olis rahaa eniten. Mä tykkään tuhlailla aika paljon. Jos ei rahaa niin ainakin tavaraa on.;)

Joo sama vika täällä. Rahaa välillä vähemmän, mutta "kaikkea tärkeetä" löytyy :D .

Joo sori OT

Mitenköhän tuo onnistuisi, kai siinä pitää ajaa vielä vähän nopeampaa.

Edit: Yksinkertainen esimerkki:
Nopeusrajoitus on 100 km/h
Ohitettava ajaa 110 km/h
Ohittaja ajaa 120 km/h

Tuossa tapauksessa sekä ohittaja että ohitettava rikkoo lakia, joten ei onnistu. Marsalkka ajelee satasen alueella 103km/h, joten ohittava rikkoo lakia.

Liikenteessä on sellainen periaate, että jokaiselle tielläliikkujalla on oikeus olettaa muiden noudattavan sääntöjä. Jos ajaa suurinta sallittua nopeutta, ketään ei pitäisi tulla ohi muuten, kuin siniset vilkut päällä.

Tuossa tapauksessa sekä ohittaja että ohitettava rikkoo lakia, joten ei onnistu. Marsalkka ajelee satasen alueella 103km/h, joten ohittava rikkoo lakia.

Liikenteessä on sellainen periaate, että jokaiselle tielläliikkujalla on oikeus olettaa muiden noudattavan sääntöjä. Jos ajaa suurinta sallittua nopeutta, ketään ei pitäisi tulla ohi muuten, kuin siniset vilkut päällä.

Melko naiivia olettaa, että asiat näin olisivat. Raivostuttavin asia teillä nimenomaan alinopeutta ajavat eli alle käytännön sakkorajaa ajavat (100kmh -> 115kmh).

Pitäiskö sun mennä tuonne liikenteenseen katsomaan on tuollainen mahdollista ja tapahtuuko sitä? Se, että mahdollisesti rikotaan lakia ei muuta asia mihinkään. Tietenkin jos poliisi havaitsee tuollaista ja viitsii vielä puuttua siihen niin sitten saattaa matka teko hetkeksi pysähtyä ja tämän jälkeen sama peli jatkuu.

Melko naiivia olettaa, että asiat näin olisivat. Raivostuttavin asia teillä nimenomaan alinopeutta ajavat eli alle käytännön sakkorajaa ajavat (100kmh -> 115kmh).
Sua siis raivostuttaa, jos joku ei aja reipasta ylinopeutta? :david:

Mun mielestä poliisi saisi sakottaa aina esim. yli 10km/h ylinopeudesta jos kiinni jää. Varoituksen merkitys nopeuden alentajana on paljon lyhyempi kuin sakon, koska sakon muistaa pidempään (ja tää on tutkittu juttu, kaveri kun on poliisina kertoi).

Varoituksen merkitys nopeuden alentajana on paljon lyhyempi kuin sakon, koska sakon muistaa pidempään (ja tää on tutkittu juttu, kaveri kun on poliisina kertoi).
No shit, noilla varoituksilla ei nyt käytännössä ole hevon vitun virkaa.

Voi jumalan pulkka että meinas perse revetä aamulla töihin mennessä! Satasen rajotuksella posottelen sakkorajavauhtia vasemmalla kaistalla, ohittamassa juuri oikealla jotain rekkoja ja kuormureita jne. Yks näistä keksii sitten ruveta ohittamaan sitä muuta jonoa juurikin allekirjoittaneen eteen! Ei mitään, jarrua pohjaan ja vauhti siihen kahdeksaankymppiin. VITTU että leikkas kiinni! takaani ei tullu ketään, olis se mulkku voinu betoniautoineen sen 10 sec odottaa, että olisin päässy ohitse!

On toki oikeus.
Tuollainen periaate vain tuppaa olemaan kovin vaarallinen (ja joustamaton ja tyhmä).

Kun siellä liikenteessä on joka ainoa päivä paljon ei-täydellisiä autoilijoita:
- jollakin on kiire (oikeasti, näin voi olla)
- joku on sairas
- joku on tahtomattaan ratissa vaikka ei ole ajanut vuosiin
- joku on väsynyt
- joku on stressaantunut
- joku on humalassa
- joku vaan ei osaa ajaa

tai jokin yhdistelmä ylläolevia.

Kaikki mokaa joskus (vaihtaa kaistaa väärässä paikassa jne), joka päivä liikenteessä on sellaisia joilla on tarve ajaa nopeammin kuin nopeusrajoitus sallii.

Aika paskoja syitä perustella ylinopeutta. Varsinkin tuo kiire on paras argumentti. Eiköhän poliisit ole nuo kaikki, ja muutamat muut selitykset kuulleet monta kertaa. Ja noita sairastapauksia jossa henki on vaarassa, ei nyt niin kovin usein tapahdu..

Käytännössä suurin osa autoilijoista ajaa pääteillä kuitenkin koko ajan hieman ylinopeutta todellista nopeutta, tai juuri sitä suurinta sallittua nopeutta. Silloin ne ohi hinkuvat vetelee jo aika reilua ylinopeutta.

Mulle on ihan sama, jos joku haluaa ajaa nasta laudassa, kunhan ei tule mun puskuriin roikkumaan, tai vaaranna mun henkeä liikenteessä sillä liiallisella nopeudella. Se kuuluu mulle. Kiire on silti paska perustelu. Ei siitä mihinkään muutu. Se takapuskurissa kiinni roikkuminen on täysin turhaa provosointia siltä takana ajavalta. Onko se yhtään perustellumpaa, kuin ajaa sitä vasenta kaistaa oikeaa kaistaa ohittaen, mikä ei käsittääkseni suurimmaksi osaksi ole provosointia ja kiusausta?

On toki oikeus.
Tuollainen periaate vain tuppaa olemaan kovin vaarallinen (ja joustamaton ja tyhmä).

Kun siellä liikenteessä on joka ainoa päivä paljon ei-täydellisiä autoilijoita:
- jollakin on kiire (oikeasti, näin voi olla)

Ei oikeuta ylinopeushurjasteluun.
- joku on sairas

Jos on niin sairas, että pitää päästä nopeasti vaikkapa sairaalaan, on ehdottomasti järkevintä käyttää ambulanssia.
- joku on tahtomattaan ratissa vaikka ei ole ajanut vuosiin

- joku on väsynyt
- joku on stressaantunut
- joku on humalassa
- joku vaan ei osaa ajaa

Onpas täällä keskustelua...:hyvä: Mutta oikeasti, SE EI KUULU KELLEKÄÄN MUULLE (siviili)IHMISELLE, AJANKO MINÄ TUOLLA 100km/h ALUEELLA 100km/h vai 120km/h!!! Yrittäkää nyt saat*** ymmärtää se. Olisitte ruenneet oikeiksi poliiseiks, jos siltä tuntuu että kaikki kuuluu teille. Ihan oikeasti, joskus voi tulla pataan ja kunnolla(vaikka kuinka olette salilla käyneet) ku tarpeeksi tuolla liikenteessä ärsyttää. Yks tuttu sai aikaan kunnon tappelun liikenteesssä ku leikki kotipoliisia, ei ole leikkinyt enää...Joillakin napsahtaa kunnolla ku tarpeeksi vit**illaan. Ja tuon voi jo ottaa henkkohtasena, ku uhalla hidastellaan, kyylätään peilistä eikä voida tehdä pientä liikettä ensin oikealle ja sit vaikka takasi vasemmalle, jos siinä on pakko ajella. Ja jollain tiellä(en nyt muista oliko motari vai mikä) on väärin ajaa vasenta kaistaa LAIN mukaankin. Etsikää jos ette usko...Ja jos Marsalkka ajaa kokoajan 103km/h, niin saatpa olla oikea "kyylä" vai ajatko muka kokoajan vakkari päällä. Siiläkin kyllä nopeus vähän heittelee. Ethän sä kerkee muuta seuraamaankaan ku nopeusmittaria. Ei näin. :whip:
Itsekin ajelen mittarin mukaan reilu 10% nopeusrajoituksen päälle, eipä näytä poliisit edes pysäyttävät, vaikka tutkaankin on ajeltu noin.

Mä en viimeisessä perustellut ylinopeutta vaan kritisoin oletusta siitä että muut noudattaa sääntöjä.

Inska sanoi:
Aika paskoja syitä perustella ylinopeutta. Varsinkin tuo kiire on paras argumentti. Eiköhän poliisit ole nuo kaikki, ja muutamat muut selitykset kuulleet monta kertaa. Ja noita sairastapauksia jossa henki on vaarassa, ei nyt niin kovin usein tapahdu

En tuossa perustellut ylinopeutta.
Kiireen aiheuttaa jokin syy joka voi hyvinkin olla hyvä peruste ajaa ylinopeutta.
Kaikki (varsinkaan trollit) eivät tietenkään hyväksy mitään perusteluja ajaa ylinopeutta tai rikkoa muitakaan lakeja.

Itsekin ajelen mittarin mukaan reilu 10% nopeusrajoituksen päälle, eipä näytä poliisit edes pysäyttävät, vaikka tutkaankin on ajeltu noin.

Esim. satasen alueella 110 ajaessasi ajat todennäköisesti jotain 102-105km/h. Eli tuskin pysäyttävätkään.

Mutta oikeasti, SE EI KUULU KELLEKÄÄN MUULLE (siviili)IHMISELLE, AJANKO MINÄ TUOLLA 100km/h ALUEELLA 100km/h vai 120km/h!!! Yrittäkää nyt saat*** ymmärtää se.

Liikennesäännöthän ovat tehty vain rajoittamaan ratzenbergerien elämää...

...joka päivä liikenteessä on sellaisia joilla on tarve ajaa nopeammin kuin nopeusrajoitus sallii.
Utajärveläisilllä nuorilla oli ilmeisesti kiire, joten tarve oli ihan oikeutettu. Harmi vaan, ettei ratissa ollut sinun veroistasi kuskia, joka kyllä handlaa tilanteen kuin tilanteen.

Ihan oikeasti, joskus voi tulla pataan ja kunnolla(vaikka kuinka olette salilla käyneet) ku tarpeeksi tuolla liikenteessä ärsyttää.

En ärsytä. Ihmettelen kyllä, että joku ärsyyntyy siitä, että ajan täysin lain mukaisesti. Eikä kyllä jännitä muutenkaan.

Avautumis maximus.

Mun on hyvin vaikea uskoa että lievistä ylinopeuksista( n.20%) on kenellekään sen kummempaa haittaa...mutta kun sääntöjä rikotaan niin on hyvä myöskin vastata seuraamuksista mukisematta. Olen pitänyt sakkoja lähinnä ylinopeusmaksuna, maksan siitä että ajan yli rajoituksen. Ja niille poliiseille on ihan turhaa avautua, eipä ne niitä sääntöjä laadi vaan vahtii paskapalkalla että niitä noudatetaan.

Back
Ylös Bottom