Marsalkka
Banned
Anna kun arvaan, ei taida Marsalkka olla kotoisin stadista?
Väärin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Anna kun arvaan, ei taida Marsalkka olla kotoisin stadista?
Väärin.
Oho, yleensä olen havainnut tällaista toimintaa jossain landella. Jos vertaa stadin liikennettä siihen miten landella ajetaan niin tuntuu, että yleisempää on tuollainen härnääminen ja ohituksen/kaistan vaihdon vaikeuttaminen. Tai no, eikös Marsalkka sanonutkin harrastavansa tuota kehä III:lla, eikös se ole jo Vantaata/Espoota.
ajamalla vaikkapa kehä-III-lla
Sinänsä aika jännä, että noin monii vetää herneen nenään tuosta Marsalkan toiminnasta. Kaveri ajaa ylinopeutta ja silti vittuillaan, ettei saa hidastella![]()
Onneksi moottoripyörällä pääsee siitä kaistojen välistä tollasten idioottien ohi.. mitäs Marsalkka sitten tekee.. kiilaa?
Juuri tätä olen ihmetellyt. Ehkä enemmän ärsyttää kuitenkin se, että nautin kun takapuskurissa hönkivällä apinalla menee hermot, enkä väistä oikealle, vaan jatkan vasemmalla kaistalla ohittaen samalla verkkaisesti oikealla kaistalla ajavia vielä hitaampia autoja.
Nykyään naapurilla on jo pienempi hauis, joten melkein vois lopettaa salila käymisen, koska en ole siitä varsinaisesti nauttinut viimeiseen 5 vuoteen.Ei, vaan sulla on asennevamma :D . Sä et kestä, että joku menee sun ohi. Juuri kuten Mikakinlie sanoi.
Toi on kato sama juttu, kun Mikakinlie käy salilla, koska ei kestä, että naapurilla on isompi hauis. ;)
Miten voi joku mennä ohi, kun kaveri ajaa ylinopeutta?Sä et kestä, että joku menee sun ohi.
Mä ajelen usein jotain 10 km/h ylinopeutta, eikä mulle tuota vaikeuksia käydä siellä oikealla kaistalla jos joku tulee vielä nopeampaa takaa. En tietenkään mihinkään pikkuväliin puske vaan jatkan samaa nopeutta kunnes sopiva väli löytyy. En tiedä olenko mä jotenkin teitä parempi kuski kun osaan hallita autoa siten, että oikealla kaistalla käyminen sen aikaa, että nopeampi ajaa ohi ei ole kummoisempi suoritus. Niiden joille tuo tuntuu jotenkin vaikealta kannattaa joskus illalla/yöllä mennä tyhjälle moottoritielle vähän harjoittelemaan kaistanvaihtoa. Vähän kun ajelee ja vaihtelee kaistaa sillai rauhallisesti (ei äkkinäisiä liikkeitä) niin huomaa, ettei se loppupeleissä niin vaikeaa ole. Tämän jälkeen voi kokeilla siten, että menee joskus kun on vähän enemmän liikennettä harjoittelemaan samaa, että saa tuntumaa siihen muuhun liikenteeseen. Tällöin on hyvä pitää mielessä, ettei puske liian pieneen väliin. Harjoittelu on ehkä hyvä aloittaa, ei ruuhka-aikana vaikkapa kehäteillä kun siellä nuo nopeudet ovat pienemmät kuin moottoriteillä.En mäkään kyllä ymmärrä mikä siinä on niin väärin, jos ajaa vasenta kaistaa pientä ylinopeutta, oikealla kaistalla olevaa autoletkaa ohittaen. Vaikka näen, että jollain siellä takana on kova kiire mun ohi, niin en ala lisäämään nopeutta sen takia, jos selkeästi ajan nopeamaan kuin oikealla ajavat. Enkä myöskään näe kovinkaan järkeväksi kiilata jonkun kiireisen takia sinne oikealle suoraan jonkun eteen, ja sitten heti takaisin vasemmalle. Harva kun pitää sitä turvaväliä. Sitten kun letka on ohitettu ja on hyvä väli mihin vaihtaa takaisin, niin sitten vasta oikealle.
Esim Lahden motarilla näkee hyvin usein miten ihmiset ei osaa ennakoida liikenteessä. Kimpoillaan vasen-oikea-vasen-oikea-jne. Ohitetaan joku rekka, peräkärryn vetäjä tms, mutta ei osata ohituksen aikana katsoa 50-100 m päähän, jossa on joku toinen hitaampi ajoneuvo. Sitten kimpoillaan suoraan jonkun oikealla olevan etupuskuriin, menee 2 sec. ja taas sinne vasemmalle.
Mitenköhän tuo onnistuisi, kai siinä pitää ajaa vielä vähän nopeampaa.Miten voi joku mennä ohi, kun kaveri ajaa ylinopeutta?
Ei, vaan sulla on asennevamma :D . Sä et kestä, että joku menee sun ohi.
Mä ajelen usein jotain 10 km/h ylinopeutta, eikä mulle tuota vaikeuksia käydä siellä oikealla kaistalla jos joku tulee vielä nopeampaa takaa. En tietenkään mihinkään pikkuväliin puske vaan jatkan samaa nopeutta kunnes sopiva väli löytyy. En tiedä olenko mä jotenkin teitä parempi kuski kun osaan hallita autoa siten, että oikealla kaistalla käyminen sen aikaa, että nopeampi ajaa ohi ei ole kummoisempi suoritus. Niiden joille tuo tuntuu jotenkin vaikealta kannattaa joskus illalla/yöllä mennä tyhjälle moottoritielle vähän harjoittelemaan kaistanvaihtoa. Vähän kun ajelee ja vaihtelee kaistaa sillai rauhallisesti (ei äkkinäisiä liikkeitä) niin huomaa, ettei se loppupeleissä niin vaikeaa ole. Tämän jälkeen voi kokeilla siten, että menee joskus kun on vähän enemmän liikennettä harjoittelemaan samaa, että saa tuntumaa siihen muuhun liikenteeseen. Tällöin on hyvä pitää mielessä, ettei puske liian pieneen väliin. Harjoittelu on ehkä hyvä aloittaa, ei ruuhka-aikana vaikkapa kehäteillä kun siellä nuo nopeudet ovat pienemmät kuin moottoriteillä.
En tiedä olenko mä jotenkin teitä parempi kuski kun osaan hallita autoa siten, että oikealla kaistalla käyminen sen aikaa, että nopeampi ajaa ohi ei ole kummoisempi suoritus.
Nykyään naapurilla on jo pienempi hauis, joten melkein vois lopettaa salila käymisen, koska en ole siitä varsinaisesti nauttinut viimeiseen 5 vuoteen.
Mitä tulee tuohon motoristin puikkelehtimiseen kaistojen välissä. Tuntuu tämäkin joitakin hermostuttavan. Miksi? Vituttaako niitä kun jokun ei tarvitse ruuhkassa istua, vaikka itse joutuu? Onko kyseessä tämä kuuluisa suomalaisten kateus? Ei muualla maailmassa (tai no mitä itse olen havainnut, eikä tähän kuulu läheskään koko maailma) tuosta vedetä herneitä nenään. Eri asia on, jos puikkelehtii vauhdissa tms. mutta jotkut töötäilevät vaikka ihan liikennevaloissa seisovan jonon ohittaa. Olen kuullut, että jotkut jopa avaavat ovia motoristien eteen tällaisissa tilanteissa. Kertokaas joku, että MIKSI?
. Ei tosin itselle ole vielä eteen tullut tapausta, että yritetään kiilata. En tiedä olenko mä jotenkin teitä parempi kuski kun osaan hallita autoa siten, että oikealla kaistalla käyminen sen aikaa, että nopeampi ajaa ohi ei ole kummoisempi suoritus.
Harvemmin ruuhka-aikana muutenkaan kehillä mikään kaista vetäisi. Ruuhka-aikana tuskin kukaan pystyy edes ajamaan ylinopeutta, joten harvemmin ruuhka-aikana tällainen Marsalkkan aikaisemmin kuvaava tilanne tulee eteen, ainakaan kehäteillä.Esim Kehäteillä ei ruuhka-aikana ole oikeastaan koskaan sellaista väliä oikealla, mihin kannattaisi tunkea. Toki sinne auto mahtuu, mutta onko se kovin järkevää kiilata jonkun kiireisen takia toisen eteen eteen, joka pyrkii pitämään edes jonkinlaista rakoa edellä olevaan (joka ei ole sama asia kuin turvaväli). Mun mielestä ei, ja sen takia tulen jatkossakin ajamaan kuten ajan. Ei kaistanvaihto mullekkaan mitään vaikeuksia tuota. Mä vaan luen liikennettä niin, että se takana puskurissa kiinni olevan reilua ylinopeutta ajava on se auto, joka pitää ottaa viimeiseksi huomioon ed. mainitussa tilanteessa näistä kolmesta autosta. Mä en v
Oho, yleensä olen havainnut tällaista toimintaa jossain landella. Jos vertaa stadin liikennettä siihen miten landella ajetaan niin tuntuu, että yleisempää on tuollainen härnääminen ja ohituksen/kaistan vaihdon vaikeuttaminen.