Ärsyttävät asiat liikenteessä

Tollaset tiepommit on kyllä ärsyttäviä. Täälläpäin on paikka on vähän maallepäin mennessä yksi moottoripyöräilijöiden suosima pätkä. Tiestä puuttuu puolen metrin palasia asfalttia ja mitään näemmä paikoille ei tehdä. Puhumattakaan että tällä tiellä on normaalia olla kottikärryllinen kasa ehtaa paskaa.

Niin, no takapeilissä on vipu jolla saa häikäisyn piiloon. Varmaan kätevämpi tapa kuin yrittää viestiä veden voimalla. Koitappa vaikka takasumuvaloa mielummin.

Jaa-a, tulikohan luettua quotattu viesti? Kaikki muut keinot oli jo kyllä kokeiltu.

Jaa-a, tulikohan luettua quotattu viesti? Kaikki muut keinot oli jo kyllä kokeiltu.
Katos niinpä olikin jo mainittu tuo :D

Noh, itse en jaksaisi moista vaivaa nähdä jos valot saa pimennettyäkin peilistä. Kiusanteoksi se kuitenkin menee vaan.

Tossahan noita on tullu jo kaikki pahimmat, mutta vielä lisänä:
Ohitat jonkun alinopeutta ajavan hyvällä suoralla, henkilö suuttuu siitä ja lähtee ajaan takaa, jonka jälkeen roikkuu perseessä koko matkan määränpäähän.

Tapahtui juuri tuolla tavalla ja vielä yövuoron jälkeen:curs: 190km/h oli liikaa sillekkin ponsantiellä(typerää minultakin, myönnän).

Tänää taas tuli mieleen yks ryhmä. Nää vitun ääliöt ketkä ajaa melkeen keskiviivaa pitkin... :curs:

Tänään alkoi vituttamaan kun menin tasa-arvoiseen t-risteykseen, jossa olin kääntymässä vasemmalle. Vasemmalta tulee sitten ihan pokkana auto joka päräyttää suoraan eteen ja hädin tuskin ehdin jarruttaa jä pysähtyä. Vois tehdä hyvää keski-ikäisille miehillekin kerrata joskus noita liikennesääntöjä, kun näköjään päässy unohtumaan.

Keski-iän ylittäneille miehille, samoin kuin monille muille, lienisi syytä kerrata mitä STOP-merkki tarkoittaa. Juu, en mä huvikseni soita torvea jos joku merkin takaa eteen ajaa, turha tulla vinkumaan ikkunan taakse.

Vittumaiseen ilmiöön törmäsin tänään.

Keski-ikäinen nainen, jonka perheessä mies on hoitanut ajamisen viimeisen 20-30 vuotta, ja nyt vanhemmalla iällä pitkän tauon jälkeen nainen on päättänyt ottaa sitä isännän mersua lainaan kauppareissulle. Ajaminen on hirveää arkailua tai sitten aivan päätöntä menoa, yhdistävänä tekijänä se että auton hallinnasta tai liikennesäännöistä ei ole aavistustakaan.

Tänään taas ohimosuoni sykki..

Kaupan pihalta olin kääntymässä vasemmalle ja tuo tie johon olin kääntymässä on siinä kohtaa kaksikaistainen ja näistä kaistoista se vasemmanpuoleinen kääntyy tuon kyseisen kaupan pihalle.

Eli siis olen kääntymässä vasemmalle: vasemmalta ei tule montaa autoa, mutta oikealta tulee pitkä letka. Kaikki näistä oikealta tulevista asettuu vasemmalle kaistalle kääntymään kaupan pihalle. No, tottakai tuo tukkii koko tien pidemmältä matkalta enkä minä pääse kääntymään vasemmalle, koska nuo kääntyvät ovat edessä (toinen kaista kääntyvien takana täysin autio) ja letka on paikallaan, kun vasemmalta tulee yksi auto vähän väliä.

Eikö sitä voisi jättää siihen risteyksen kohtaan pientä rakoa, että minä ja muut takanani voisivat pujahtaa sieltä välistä? No ei tietenkään!

Olen 'muutaman' kerran kirjoittanut tähänkin ketjuun..

Ihmiset jotka lähtee liikennevaloista etanan vauhdilla, varsinkin nuolivaloista. Oululaiset tietää paikan, joutsensillalta päin tullessa olis tarkoitus kääntyä vasemmalle ja ne nuolivalot ei ole mitenkään kauan vihreinä. Pahimmillaan siinä ensimmäisenä on sellanen että keltaset välähtää ennen kuin se on päässy siitä kunnolla etenemään. Sitten kiihdytetään siihen 60km/h rajoitukseen puoli päivää. Tällä tavalla pidetään huoli että saadaan aikaan kunnon letka autoja ruuhka-aikana siihen nuolivalojen kohdalle :thumbs:
Itse tulen tossa mateluvaiheessa yleensä viereiseltä kaistalta ohi (2-kaistainen tie ja meen yleensä seuraavasta risteyksestä oikealle kun monet menee suoraan) ja vaihde vaihtuu kakkoselta neloselle siinä 60km/h kohdalla.

joutsensilta on yhtä helvettiä päivisin vaikka kääntyis oikeallekin. en tajua miks ihmiset matelee siinä vaikkei suojatietä kukaan ylittäisikään. motarilla tulee ajettua aina ihan kaikkia liikenne sääntöjä vastaan siinä kohdassa kun ei kertakaikkiaan jaksa odotella kun letka matelee. autolla se on vähän pakko odotella. siihen pitäis laittaa joku kyltti jossa opastetaan ripeästä liikkumisesta. hermoja rassaava paikka.

Perässä hiihtoa ei pysty kattomaan. Itse hidastan ja tarvittaessa vaikka pysäytän jos ei aleta sitä väliä pidentämään. Ja jos itse pitää järkevän turvavälin letkassa niin eiköhän takana tulija ole kärkkymässä ohitusta, että pääsisi kilsan letkassa muutaman metrin edemmäs. Tässä tilanteessa ei auta kuin kiihdyttää oma edessä oleva turvaväli umpeen juuri kun sankari takaa lähtee ohitukseen.

isin pikku tyttökullat joille ostetaan isolla rahalla bemari audi etc...
ja sitten ei yhtään osata käyttäytyä liikenteessä...
(tosin toi tuntuu pätevän myös eräisiin miehiin jotka asuvat espoon länsirannalla)

edit: ajaa ne muillakin lähinnä se stereotypia kiteytyy hyvin tossa ;)

vittu että pistää vihaksi ne mulkut jotka ei voi odottaa viittä sekunttia että omien ohituksieni jälkeen voin vaihtaa takaisin oikealle kaistalle mutta eih, pakko heti ensimmäisen sopivan välin kohdalla hyökätä sinne oikealle ja ohittaa sieltä ja aiheuttaa vaaratilanne.

vittu että pistää vihaksi ne mulkut jotka ei voi odottaa viittä sekunttia että omien ohituksieni jälkeen voin vaihtaa takaisin oikealle kaistalle mutta eih, pakko heti ensimmäisen sopivan välin kohdalla hyökätä sinne oikealle ja ohittaa sieltä ja aiheuttaa vaaratilanne.

Sattuuko tollasta muka useinkin?

Sattuu.

Sattuuko tollasta muka useinkin?

kyllä tuota on useempaan otteeseen käynyt. aika paljon suhteessa siihen kuinka paljon tulee autoiltua. sit siellä jätkä meinaa menettää autonsa hallinnan kun lyö vilkun oikealle että palaa takasin oikeanpuoleiselle kaistalle...

Back
Ylös Bottom