En voi sanoin kuvata tätä vitutusta, mutta yritän parhaani.
Olen kääntymässä kolmikaistaiselle, yksisuuntaiselle tielle. Minun suunnastani tuolle tielle kääntyy kaksi kaistaa, minä olen oikeanpuoleisella eli minun pitäisi kääntyä keskimmäiselle kaistalle tuota kolmikaistaista tietä (ja vasemmanpuoleisen kääntyvän kaistan pitäisi kääntyä vasemmanpuoleiselle kaistalle). Suoraan edestä on yksi kääntyvä kaista tuolle kolmikaistaiselle tielle ja sieltä pitäisi kääntyä tuon tien oikeanpuoleiselle kaistalle.
Tämä siis teoriassa, mutta ei niin ei.. Minä lähden kääntymään sille keskikaistalle ja vierestäni toinen auto lähtee kääntymään siihen vasemmanpuoleiseen kaistaan ja toiselta puolelta lähtee n. 60v nainen kääntymään oikeanpuoleiselle kaistalle, mutta päättääkin vaihtaa samalla kaistaa ja kääntyykin _suoraan_ keskikaistalle, jolle siis minä olen kääntymässä. Ei siis edes koukannut oman kaistansa kautta..
Siinä oli senteistä kiinni, ettei tuon nissanin tms. etuovi olisi aivan paskana. Kiitä kusipää onneasi, että minä luovuin oikeudestani ja jarrutin puolet renkaistani asfalttiin kiinni. Ja aivan kuin ei sinulle tuo olisi riittänyt, niin jatkoit matkaasi suoraan vasemmanpuoleiselle kaistalle, joilloin sinne kääntymässä ollut auto joutui väistämään myös. Eli oikein mallisuoritus, miten ei ikinä saa kääntyä, harmi vain ettet tainnut tehdä vastaavaa inssissä, jolloin ei tätäkään olisi tapahtunut.
Seuraavassa risteyksessä pääsin sitten tämän sankarin rinnalle (hän vasemmanpuoleisella kaistalla, minä keskellä) ja käsimerkkien jälkeen ilmeisesti miehesi siinä vieressä ymmärsi tilanteen ja näytti olevan pahoillaan. Jos ensi kerralla antaisit hänen ajaa, kun tuntuu siltä, että sinä sait ajokorttisi kirjekurssilla. :thumbs:
Helvetti mikä vuodatus..